פרויקטים

הוועדה המקומית: איילת שקד ויוסי כהן על ההווה והעתיד של ההתחדשות העירונית בישראל

בפרק הראשון של הוועדה המקומית – פודקאסט ההתחדשות העירונית של אתר ice: על האתגרים והחסמים, השפעת הבחירות לרשויות המקומיות על התחום, וגם טיפ מיוחד למשקיעים ולזוגות הצעירים
בשיתוף ice פרויקטים | 
הוועדה המקומית: מרב מילר (מימין), איילת שקד, יוסי כהן (צילום מיכה בריקמן, ליאור יאדו)
הוועדה המקומית – פודקאסט חדש מבית אתר ice,  לוקח אתכם יד ביד אל התחום הכי חם של הענף הנדל"ן: ההתחדשות העירונית. בכל פרק יארחו מרב מילר ויוסי כהן, מנכ"ל החברה היזמית נקסט אורבן כוזהינוף, את השמות הבכירים בתחום לשיחה פתוחה על הנושאים הבוערים.
 
בפרק הראשון, אירחה הוועדה המקומית את איילת שקד – שרת הפנים והמשפטים לשעבר, ומי שמשמשת כיום כיו"ר הדירקטוריון של חברת קרדן נדל"ן – לדיון על ההווה והעתיד של ההתחדשות העירונית בישראל: האתגרים הניצבים בפני התחום, וגם החסמים הבולטים הנדרשים בהסרה.
הפרק עסק בין היתר בדרכים להתרת הפלונטר הביורוקרטי, באינטראקציה בין הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה לבין הרשויות המקומיות, ובהשלכות העתידיות של תיקון החוק – המבקש להפוך את הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) לוועדה קבועה ולהרחיב את סמכויותיה – על תחום ההתחדשות העירונית.
בדבריה בפודקאסט, סיפרה בין היתר שקד, על המעבר מהכובע המוניציפלי לכובע היזמי וציינה: "אני אגיד לכם מה כן אני רואה היום אחרת – כשהייתי שרת פנים, רציתי לתת עוד כוח לרשויות המקומיות ועוד סמכויות לוועדות המקומיות. היום אני רואה את הדברים אחרת. יש ועדות מקומיות שעובדות מדהים, ועיריות שעובדות מדהים – אבל יש מקומות שזה קטסטרופה. במקומות הללו אני מודה על זה שיש ועדות מחוזיות. היום, בהרבה מובנים, צריך לתת עוד סמכויות דווקא לוועדות המחוזיות".
במסגרת הפרק, הפננו את הפוקוס אל חיפה. כבר שנים ארוכות, ארוכות מדי, שבירת הצפון ניצבת לקראת זינוק – אלא שבפועל, על אף החזון והתוכניות, היא מתקשה לממש את הפוטנציאל הטמון בה. כמי שפועלים בעיר, דיברו שקד וכהן על הסוגיות המרכזיות – על הזדקקותה של חיפה להתחדשות עירונית אינטנסיבית, על מיזמי פינוי-בינוי כמנוע למיתוג מחודש של העיר, ועל השפעת המהפך בלשכת ראש העיר על תחום ההתחדשות העירונית בחיפה.
"מי שייבחר כראש עיריית חיפה, צריך לקחת את התוכניות הקיימות ופשוט להוציא אותן לביצוע. נקודה", הדגיש כהן. "יש על השולחן עשרות תוכניות מעולות –  תוכניות שנמצאות בהפקדה, ותוכניות שנמצאות ממש לפני תב"ע מאושרת – מהיום בחיפה צריך לראות טרקטורים על הקרקע".
עוד בפרק: הטיפ של מומחי הוועדה המקומית לקהל המשקיעים ולזוגות הצעירים, וגם התשובה לשאלה: למה איילת שקד שוב מחייכת? האזינו לפרק המלא.
לכל הפרקים של הפודקאסט הוועדה המקומית לחצו כאן



(בשיתוף ice פרויקטים)