שיווק ופרסום

מערך הסייבר הלאומי נגד הנדסת התודעה של האויב | פרסומת השבוע

המלחמה המתנהלת קרוב לשלושה חודשים ברצועת עזה היא קרקע פורייה לניסיונות השפעה של האויב על המורל הלאומי של אזרחי המדינה באמצעות הפצת פייק ניוז, לאור העלייה המשמעותית בהיקף דיווחי הנדסת התודעה, יצא מערך הסייבר הלאומי בקמפיין כדי להעלות את המודעות לנושא
מערכת ice |  1
יניב ביטון בקמפיין (צילום צילום מסך)

בצל המלחמה עלה חשש לניסיונות השפעה של האויב על המורל והתודעה, באמצעות הפצת פייק ניוז ועוד. בחודשיים האחרונים, מאז תחילת המלחמה, התקבלו במוקד 119 של מערך הסייבר הלאומי יותר מ-3,500 דיווחים ופניות מהציבור אודות שמועות, הודעות כזב והפחדה, הסתה, ניסיונות פישינג ופריצות לרשתות החברתיות במרחב הדיגיטלי.

לאור העלייה המשמעותית בהיקף הדיווחים בנושא ומאמצי האויבים להשפיע על התודעה ולזרוע בהלה באמצעות הפצת דיס-אינפורמציה, תכני הפחדה, הפצת סרטונים ואמצעים נוספים, מערך הסייבר הלאומי, השיקו קמפיין נרחב שמטרתו להעלות את המודעות לסוגי האיומים במרחב הדיגיטלי ולהנגיש כלים פשוטים להגנה. המטרה שלנו הייתה להעלות את המודעות לנושא, להכין את דעת הקהל הציבורית , ולייצר תרבות של מרחב דיגיטלי מוגן.


סיפור מבניית הקמפיין (מצחיק מעניין מאתגר מסקרן - יעזור לקהל להתחבר אליכם)

האתגר (או הפיצוח) הכי גדול בפרוייקט? האתגר הכי קשה שהיה בבניית הקמפיין, היה לפצח תסריט שיהיה מדויק לנושא כל כך מורכב, לדייק כל מילה ולהתאים את הקמפיין לקהל הרחב. התלבטנו הרבה זמן כיצד לגשת לזה, והאם מתאים להשתמש בהומור בתקופה כזו. בסופו של יום החלטנו שקמפיין בסדר גודל כזה אשר משתמש בהומור, ומזכיר לכולנו סיטואציות מוכרות וטעויות נפוצות ברשת בצורה מוקצנת, מעלה את המורל ופוגע במאמצי הדה-מורליזציה של האויב. כך למעשה הצלחנו ליצור קונטרה למאמצי האויב לפגוע במורל ולהעלות את הנושא למודעות.
משפט קאלט שנתפס במהלך ההפקה? ״דוד, אני זורעת תבהלה!״
כבר ביום הצילומים, חלק מהמשפטים הפכו לאייקונים ובהפקה השתמשו בהם כדי לתאר סיטואציות או מקרים. אבל לא רק, קיבלנו לא מעט פידבקים שאנשים ממשיכים להשתמש במשפטים מהקמפיין בשיח היומיומי, כמו למשל ״הח׳ותים מגיעים על בננות לאילת״, ״נראה לי אמין, אני לוחצת״, עוד.
 



מה הדבר שזרם הכי בקלות? יום הצילום. יניב ביטון ואסף הראל (הבמאי) היו תותחים ויצירתיים, תקתקו את השוטים והעלו רעיונות חדשים גם ביום הצילום.

מספר ימי צילום – יום צילום אחד
תקציב לכל המהלך – 2,600,000 ש״ח

 

קרדיטים -

לקוח: מערך הסייבר הלאומי
דוברת המשרד וראש אגף דוברות והסברה במערך הסייבר הלאומי – ליבי עוז
מנהלת שיווק במערך הסייבר הלאומי – נעם כץ פריינד
משרד פרסום: לשכת הפרסום הממשלתית (לפמ)
ניהול לקוח: לירון סרפרז
ניהול לקוח בדיגיטל: הדר שרון
ניהול תוכן והפקה: שרית יפת
רכש מדיה בטלוויזיה: דיאנה מסלם
רכש מדיה בדיגיטל: אלינור בניטה

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בורחים מאחריות!!!!
    אנצי! 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנם גורמים שתפקידם לטפל בהאקרים והם בורחים מאחריות גם כשיש להם מידע עדכני על האקר שעושה בעיות!!!!
    סגור