שיווק ופרסום

לרגל יום האישה: בנק הפועלים משיק את "דנית החסכנית"

הרעיון שעומד מאחורי יצירת הדמות הנשית – להוות מודל לילדות נערות ונשים והשראה לדור חדש, ולעודד אקטיביות פיננסית. דנית החסכנית באה מבית שמבין דבר או שניים בכלכלה וכמו סבא שלה, היא תהפוך לסמל להתנהלות כלכלית נבונה לצד השראה לשוויון מגדרי וצמיחה פיננסית נשית
מערכת ice |  2
בנק הפועלים משיק את דנית החסכנית (צילום מערכת אייס, Gravity Creative Tech)
לקראת יום האישה הבינלאומי, בנק הפועלים החליט לצרף לשורותיו את נכדתו של דן חסכן – דנית. הדמות המיתולוגית "דן חסכן" נולדה בשנות ה-60 של המאה הקודמת במטרה לעודד את ילדי ישראל לחסוך – דמות שהפכה למטבע לשון ישראלית ושם נרדף להתנהלות כלכלית אחראית ומושכלת.
הרעיון שעומד מאחורי יצירת הדמות הנשית – להוות מודל לילדות נערות ונשים והשראה לדור חדש, ולעודד אקטיביות פיננסית. דנית החסכנית באה מבית שמבין דבר או שניים בכלכלה וכמו סבא שלה, היא תהפוך לסמל להתנהלות כלכלית נבונה לצד השראה לשוויון מגדרי וצמיחה פיננסית נשית. דנית היא דמות שקל להתחבר אליה גם בגיל צעיר מאוד, וכך היא נועדה לסייע לגדל דור חדש של נערות שעבורן אוריינות כלכלית היא טבע שני. ברמה האישית הן יהיו עצמאיות ובעלות יכולת קבלת החלטות פיננסיות, וברמה הציבורית הן יעזרו לקדם את הכלכלה והחברה למקום בריא יותר.
מסקר של הרגלים פיננסיים שהבנק ערך ודגם מאות אנשים בישראל עלה כי עדיין קיים פער בין המינים וישנו צורך בחינוך פיננסי ויצירת דמויות הזדהות בנושאי התנהלות פיננסית והצלחה עסקית וכלכלית עבור נשים. בסקר נמצא כי נשים מעורבות פחות בעולמות התוכן הפיננסיים ביחס לגברים: גברים מרוצים יותר מהמצב הפיננסי שלהם והם מצליחים לחסוך יותר. 43.9% מהגברים מעריכים כי הידע הפיננסי שלהם הוא מעל הממוצע לעומת רק 23.6% בקרב הנשים, כשבפועל לא נצפו הבדלים גדולים ברמת הידע. עוד נמצא כי נשים מודאגות יותר מהיכולת שלהן לשלם הוצאות שוטפות והן בקיאות פחות באופן משמעותי מאשר גברים ביחס לנתוני הפנסיה שלהן.
עוד עולה כי קיים פער בתפיסות בתחומי גובה השכר, קריירה, יזמות עסקית ובהקשר של זוגיות וכסף: כ-90% מהנשים העריכו כי נשים מרוויחות פחות מגברים וכ-50% מהן ציינו כי נשים מבקשות שכר נמוך יותר מגברים עבור משרה דומה. כ-60% השיבו כי נשים מעיזות פחות מגברים להגיש מועמדות למשרות בכירות וכי הן נוטות פחות לפתוח עסקים עצמאיים. כשני שליש מהנשאלים הסכימו כי נשים נוטות יותר מגברים להישאר במערכות יחסים זוגיות שאינן טובות משיקולים כלכליים
נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "אנחנו בבנק הפועלים יודעים שילדות, נערות ונשים חולמות בגדול ושהן יכולות לעשות הכל. הן רק צריכות את התמיכה, את המשאבים הנכונים ובעיקר מודל לחיקוי. לפיכך, החלטנו להשיק את דנית החסכנית שתהווה דמות להעצמה נשית ולהזדהות בכל הקשור להתנהלות פיננסית נכונה ולהצלחה עסקית וכלכלית. עבור בנק הפועלים קידום נשים אינו טרנד חולף, זה ב-DNA של הבנק. בנק הפועלים הוא בין 4 החברות הישראליות היחידות שניגשו למדד GEI היוקרתי לשוויון מגדרי וקיבל ציון הגבוה ב-5% מהציון הממוצע בסקטור הפיננסי ובכ-8% מהציון הממוצע הכללי במדד".
לטובת ההשקה בנה הבנק באמצעות המרכז לצמיחה פיננסית אזור תוכן ייעודי לנשים בשם "נשים תשקיעו בעצמכן" ובו הזמנה להרצאות וכלים להתנהלות פיננסית עבור נשים בנושאי פנסיה ושינוי גיל הפרישה, יזמות, השקעות ועוד. בנוסף במתחם התוכן תכנים שפותחו במיוחד עבור נערות וילדות להתנהלות פיננסית ומודעות כלכלית מגיל צעיר.  לצד אלו הקים הבנק את 'קהילת נשים משקיעות' – שנועדה להעצים נשים המתעניינות בשוק ההון, לתת להן כלים להתנהלות בעולם תוכן זה ולהקנות להן תחושת ביטחון ועצמאות בתחום ההשקעות הפיננסיות.
הדמות של דנית החסכנית תככב לצד סבא דן בפעילות של הבנק שפותח את המוזיאונים והאתרים לציבור הרחב בחינם במהלך חול המועד פסח ובמהלך המשחקים של נבחרות ישראל בכדורסל גברים ונשים כאחד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פניה למגזר החרדי
    אחת שמבינה 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצוב מאד שתחת מסווה של העצמה נשית, בוחרים בדמות של אשה מכוסה מכף רגל ועד ראש. זו לא העצמה, זה דיכוי לשמו. עצוב שכך וברור שהיתה פה כוונה לא להרגיז מגזר מסוים שהולך ומתווה פה את הקול
    סגור
  • 1.
    גם במיגזר החרדי?
    2 מדינות ל 2 שבטים 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי
    סגור