שיווק ופרסום

מפקד גל"צ לשעבר: "לגלי צה"ל אין יותר מקום ואין יותר חשיבות"

יצחק טוניק אמר את הדברים ל-103fm בעקבות הדיווח בחדשות 12, על פיו הרמטכ"ל כוכבי דרש מגנץ להפריד את התחנה מצה"ל, לאזרח אותה או לסגור אותה. שר התקשורת לא פסל הצעת חוק של ח"כ קרעי בנושא. 
אילן שניג |  3
רדיו גל"צ (צילום מערכת אייס)
האם גלי צה"ל בדרך לצאת החוצה מהצבא? זה נשמע כמו ריטואל קבוע, אך הפעם זה נראה רציני מתמיד. הרמטכ"ל אביב כוכבי דרש משר הביטחון גנץ להוציא מאחריותו את התחנה – לסגור אותה או לאזרח אותה, כך דיווח עופר חדד בחדשות 12. על פי הפרסום הרמטכ"ל אמר במספר פורומים כי הוא מוצא את עצמו עסוק יותר מדי פעמים בדיברור נושאים הנוגעים לתחנה, ומבקש מגנץ למצוא דרך לשים לזה סוף.
חברי הכנסת שלמה קרעי ואתי עטייה הניחו הצעת חוק לסגור את גלי צה"ל. על פי המוצע בחוק, תחנת הרדיו תופרט בהליך מכרזי שתבצע מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. על פי ההסדר המוצע, גלי צה"ל תהיה תחנת הרדיו הפרטית הראשונה בישראל שתפעל בכיסוי ארצי. ח"כ קרעי נפגש אתמול עם שר התקשורת יועז הנדל, שלא שלל את היוזמה והשניים קבעו פגישה בנושא לקידום הצעת החוק.
יצחק טוניק, מפקד גל"צ לשעבר, תומך ביוזמה. הוא התראיין הבוקר אצל גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm ואמר: "לגלי צה"ל אין יותר מקום ואין יותר חשיבות. הסיבה היחידה שגל"צ עדיין קיימת, היא שהיא טובה כרגע לשלטון הקיים. לאורך השנים, לגל"צ אין השפעה פוליטית, עיקר התרומה שלה היא בתחום התרבות".
עכשיו ההכרעה עוברת לגנץ. עמדתו ביחס לבקשת כוכבי עדיין לא ברורה, אבל אין ספק שהוא יצטרך לגבש עמדה ביחס אליה בקרוב. תגובת דובר צה"ל: "לא נתייחס לנאמר בשיחות סגורות בין שר הביטחון לרמטכ"ל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סגירת תחנה
    רונן שיר 09/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסגור את גלי צה"ל לאלתר
    סגור
  • 2.
    מה שקורה עכשיו
    אוריה 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם היו משאירים את הג׳ינגל "גלי צה"ל כל הזמן" אולי היו נשארים כל הזמן. מה שקורה עכשיו מעיד חוסר משילות וחוסר יציבות. וברצינות יאללה להעביר את הארכיון לתאגיד ולסגור את הבזבוז כסף הזה. היה נחמד מאוד (באמת) אבל אף צבא לא צריך תחנה. שנות ה 60 עברו. היה כיף. אהבתי את ארבע אחרי הצהריים 'הדרן' הופעות חיות בשבת בצהריים וגל עברי ירוק. הפרחים לצה"ל
    סגור
  • 1.
    הבעיה היא לא ההפרטה אלא...
    נתנאל 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכויות הקניין של התחנה שיעברו לידיים פרטיות ,אין סיבה שארכיון השידור של גלי צה"ל לא יעבור לתאגיד השידור כאן לדיגיטציה ושימור לציבור לעולמי עד-זה ערך מורשת היסטורי
    סגור