שיווק ופרסום

קורונה: נדחה מועד התשלום למע"מ - ואיפה נדחתה הארנונה?

עיריות תל אביב, פ"ת, באר שבע וצפת מקלות ודוחות את מועד תשלומי הארנונה. במקרה שעסקים מסוימים יפנו באופן אישי בבקשה לאורכה נוספת בשל המצב, תישקל אורכה פרטנית. ומה עם הארנונה של בתי המלון בת"א?
מערכת אייס |  2
עיריית תל אביב (צילום דוד שי, רישיון CC BY-SA 3.0 ויקימדיה)
בעקבות משבר הקורונה, שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המסים ערן יעקבי סיכמו הבוקר (א') על דחייה של עשרה ימים של המועד בו העסקים במשק מחויבים לדווח ולשלם למע"מ - ממחר, 16 במרץ, עד ל-26 במרץ. ההחלטה על הדחייה התקבלה במטרה להקל על המגזר העסקי המתמודד עם ההשלכות הכלכליות של התפשטות וירוס הקורונה בארץ ובעולם ושל הצעדים שננקטים במטרה לצמצם את פגיעתו באוכלוסייה.
במקביל הנחה יעקב את מנהלי המשרדים בכל מערכי המס לפעול בהתחשבות מרבית ולתת מענה פרטני לעסקים שנקלעו לקשיים בשל המצב. עם זאת, ברשות המסים הבהירו כי לא חל שינוי במועדים לדווח ותשלום מקדמות וניכויים למס הכנסה. הגם שהדחייה כרגע היא לעשרה ימים בלבד, בשיחות שנערכו בנוגע לדחייה הוסכם עוד כי במקרה שהמשבר יחריף, תינתן דחייה נוספת עד חודש אפריל. בנוסף, במקרה שעסקים מסוימים יפנו באופן אישי בבקשה לאורכה נוספת בשל המצב, תישקל אורכה פרטנית.
רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון, התייחסה למתן האורכה של רשות המסים וציינה כי "אורכה של עשרה ימים ממחר ל-26 במרץ בתשלום מע"מ הוא בהחלט צעד חיובי. יחד עם זאת, יש להאריך גם את מועדי הדיווח והתשלום של מע"מ באמצעות האתר של ה-19 במרץ ואת הדיווח והתשלום באמצעות הדוחות המקוונים של ה-23 במרץ, גם בעשרה ימים נוספים ממועד הדיווח המקורי. כמו כן, העובדה שאין שינוי במקדמות וניכויים היא חמורה, ויש לתת מענה גם במתן אורכות מיידות בנושאים אלה". 
לדברי ד"ר עו"ד שלמה נס, מי שמכונה "המשקם הלאומי" ואחראי על חילוץ חברות משמעותיות במשק מקריסות, "מצבי קיצון מחייבים פעולות קיצון. המדינה חייבת לדחות תשלומי מס ברבעון, משכנתאות ולהזרים כספים גדולים למשק ולא כהלוואות בלבד. ישראל חייבת לאמץ כלים להתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של המשבר, וזאת על-מנת למנוע קריסה מוחלטת של הכלכלה בעקבותיו. אין די בדמי אבטלה והעמדת הלוואות לעסקים".
ארנונה: עיריית ת"א, ב"ש, צפת ופ"ת מעניקות הקלות
עיריית תל אביב הודיעה כי תעניק הקלות בתשלום הארנונה לעסקים קטנים ובינוניים לאור התפשטות נגיף הקורונה והפגיעה הפוטנציאלית בחיי המסחר והעסקים בעיר. בהנחיית ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נקבע כי עסקים קטנים ובינוניים אשר היקף החיוב השנתי שלהם בארנונה הינו עד מאה אלף שקל, יוכלו לדחות את תשלומי הארנונה לחודשים מרץ-אפריל עד ל-1 במאי 2020 באותם תנאי תשלום. "העסקים הקטנים והבינוניים הם עמוד השדרה של עירנו", מסר חולדאי. "אנו קשובים למצוקה שעולה מבעלי העסקים ונמצאים בקשר שוטף עם ראשי האיגודים והקבוצות העסקיות בעיר".
גם בפתח תקווה החליטו להתגמש. לאור משבר הקורונה שפוגע בעסקים רבים, בעיריית פ"ת החליטו לאפשר לבעלי עסקים קטנים ששטחם עד 100 מ"ר דחיה בתשלומי הארנונה, כפי שגם אפשרו בערים נוספות. לפיכך, כל תשלומי הארנונה החלים על בעלי העסקים הקטנים אשר מועד פירעונם הגיע או יגיע לתשלום  יידחה עד ל-1 במאי 2020. 
בעל עסק שגודל שטחו עד 100 מ"ר יפנה לאגף ארנונה עסקים במייל asakim@ptikva.org.il  בבקשה לדחות את מועד התשלום עד ליום ה-1 במאי 2020. בעת הפניה, יש לציין את מספר המשלם, מספר הטלפון וכתובת הדוא"ל. מדובר בהטבה שתתקבל על פי בקשה, וזאת כדי שהבחירה תהיה בידי בעלי העסקים. את המתווה הנ"ל אימצו גם עיריות ב"ש וצפת, ובימים הקרובים יתכן ויאמצו אותו גם עיריות נוספות.
ומה עם הארנונה של בתי המלון בתל אביב?
במקביל, טרם נקבעו הקלות בארנונה לבתי מלון הפועלים בעיר, אשר ביממה האחרונה מצמצמים פעילות וחלקם אף נסגרים. זאת בהמשך להודעה אמש האוסרת על איסור התכנסות בן למעלה מ-100 איש ולאחר סגירת השמיים. היום הודיעו האחים נקש כי החברה סוגרת את מרבית מלונות הרשת בישראל. גם יתר רשתות בתי המלון – פתאל, ישרוטל, דן ואטלס, מאחדות פעילות של מספר מלונות לאחד וסוגרות שורה של בתי מלון ומוציאות עובדים לחופשה ללא תשלום. בין היתר נסגרו בתי מלון בתל אביב: לינק של דן, לאונרדו ארט ולאונרדו ביץ' של פתאל וישרוטל טאואר. עוד נסגרו לפעילות המלונות ניקס ופבליקה בהרצליה.
"המלונאים באזור תל אביב חווים את המשבר הכי עוצמתי שידעו אי פעם", מסר מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב עודד גרופמן. "למעשה, התיירות הנכנסת מחו"ל, שמהווה 90% מאחוזי התפוסה במלונות בעיר, נמחקה. גם תיירות הפנים לא קיימת. כתוצאה מזה יש גל גדול של פיטורים ברמות שלא היו עד כה. אלפי עובדים נמצאים במצב שהם או מפוטרים או בחל"ת (חופשה ללא תשלום). למעלה מעשרה בתי מלון נסגרו בעיר, כאשר ברמת ההכנסות הפגיעה היא אנושה. ענף התיירות עומד בקו הראשון של הפגיעה - ועד היום לא קיבלנו כל סיוע, כאשר יש עסקים שאין להם חמצן וכל יום שעובר המשבר הולך ומעמיק. בסופו של יום צריך לנקוט במהלכים שביום שאחרי המשבר יהיו פה עדיין בתי מלון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ומה עם הנחת ארנונה למגורים? (ל"ת)
    גלי 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יש לתת מענק קולקטיביבסך 10000₪לכל העסקים שמים את המסים (ל"ת)
    יוסף דוד 03/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור