שיווק ופרסום
כש-2 יריבות מרות יוצרות מודעה משותפת שפונה לפוליטיקאים
ביום יום סטימצקי וצומת ספרים הן יריבות אבל לרגע קט הן הכריזו על הפסקת אש ופרסמו מודעה יוצאת דופן שקוראת לנתניהו וגנץ להימנע מבחירות נוספות. הרשתות סוערות
קשה היה להאמין ש-2 היריבות העסקיות המרות האלה מתחום הספרים, יכולות לשתף פעולה, אבל הבוקר (יום ג') זה קרה. בעיתונים פורסמה כפולת עמודים בחתימתן של סטימצקי וצומת ספרים, בה פנייה למערכת הפוליטית. "קריאה אחרונה לאחדות", נכתב, "נתניהו, גנץ, אל תיכנסו לספרי ההיסטוריה כמנהיגים שהובילו לסבב בחירות שלישי לראשונה בתולדות מדינת ישראל. יש כאן כמעט תשעה מיליון אזרחים שמגיע להם יותר מזה".
לא בהרבה מקרים חברות מסחריות ישראליות מתייחסות לסוגיות פוליטיות, ועוד פחות מזה – כאשר 2 יריבות משתפות פעולה במודעת פרסומת משותפת. היום זה קרה, ומהבוקר נראה שהרשתות החברתיות לא מתעלמות ממודעת הפרינט הזאת.
בימים האחרונים הציג בן סבר, מנכ"ל משרד הפרסום ענבר מרחב g ללקוח שלו - סטימצקי, רעיון למודעה משותפת עם המתחרים. כאשר קיבל אור ירוק, בוצעה פנייה לצומת ספרים, שקפצה על העגלה. הקריאייטיב נוסח על ידי צוות בענבר מרחב g, קיבל אישור ופורסם הבוקר.
היינו כחולמים? אם אפשר להוציא לפועל שיתוף פעולה בין 2 רשתות הספרים הגדולות, כנראה שגם ממשלת אחדות לאומית אפשרית
— אייס - www.ice.co.il (@icecoil1) 19 בנובמבר 2019
קרדיט: משרד הפרסום ענבר מרחב g pic.twitter.com/A3hT3NmnQC
"הרעיון נולד ביום ראשון בערב", אומר סבר לאייס. "בענבר מרחב g אנחנו משתדלים לתרגל את שריר ה-rtm (real time markting) באופן קבוע. זה מצריך לקוחות אמיצים וגמישים ולשמחתי התברכנו בכאלה. העברנו לסטימצקי וקבלנו מהם אישור זריז. הם פעלו והצליחו להשיג אישור מצומת עוד באותו היום. יום אחרי כבר היה עיצוב - ובערב זה כבר בעיתון".
-ואיך משכנעים את המתחרים?
"אני לא הייתי שם כשצומת אישרו, אבל אני מניח שזה מקרה קלאסי של 1+1=3, או יותר".
"אני לא הייתי שם כשצומת אישרו, אבל אני מניח שזה מקרה קלאסי של 1+1=3, או יותר".
-חברות מסחריות מנסות ואפילו נמנעות מהתערבות בנושאים פוליטיים – בגלל החשש שזה יפגע להן בכיס. מה קרה הפעם?
"לא חושב שיש כאן קביעת אג'נדה פוליטית. הרוב המוחץ של העם לא רוצה בחירות. הרוב המוחץ של העם רוצה ממשלחת אחדות, ועל כן, זה יותר בבחינת לתת רוח גבית לרצון העם".
"לא חושב שיש כאן קביעת אג'נדה פוליטית. הרוב המוחץ של העם לא רוצה בחירות. הרוב המוחץ של העם רוצה ממשלחת אחדות, ועל כן, זה יותר בבחינת לתת רוח גבית לרצון העם".
-יום בחירות הוא בטח יום טוב לביזנס, אז פה בעצם מדובר במהלך שמנוגד לטובתן האישית של אותן רשתות ספרים
"יום הבוחר הוא יום מעולה לעסקים, אבל יחד עם זאת, ערך המותג סטימצקי חשוב בהרבה וזה מה שעמד לנגד עינינו. מניח שגם צומת חשבו באופן דומה".
"יום הבוחר הוא יום מעולה לעסקים, אבל יחד עם זאת, ערך המותג סטימצקי חשוב בהרבה וזה מה שעמד לנגד עינינו. מניח שגם צומת חשבו באופן דומה".
המודעות פורסמו הבור בידיעות אחרונות ובמעריב, והערב גם בגלובס. בשלב זה לא נראה שיהיה למהלך המשך: "אני מניח שהמסר עבר", אומר סבר.
ברשתות החברתיות אהבו את המהלך. הנה דוגמה לכך:
אין מה לומר, זה באמת מצב חירום. שתפו בכל הכוח!!! pic.twitter.com/bBbUjCLODF
— הקופסה (@Hakufsah) 19 בנובמבר 2019
אורן פלדמן, מנכ"ל ושותף בגיל-עד תדמית ודובר חברת סטימצקי, אמר לאייס כי "רשת סטימצקי ראתה לנכון לנצל את צו השעה ולפנות למתחרה העסקית שלה צומת ספרים, במטרה להרים מודעה פרסומית עם מסר חשוב, שאינו פוליטי אך מכוון למנהיגים הפוליטיים. מטרתה העיקרית של המודעה היא לשקף את עמדתם של מרבית אזרחי המדינה, שאינם מעוניינים במערכת בחירות שלישית במספר. הרשת בחרה לעשות זאת בדרך קלילה וקריאטיבית וללא נקיטת עמדה פוליטית ומשרד הפרסום של סטימצקי, ענבר מרחב g עשה זאת באופן הכי מדויק ויצירתי".
קרדיטים:
קופירייטר – דניאל בניה
ארט דירקטור – אנדרי הרצוב
סופרוויזרית – אלמוג לוי
תקציבאית – טל פרטוש
סמנכ״ל קריאטיב – יגאל עזרא
סטודיו – פרנק אבו
קופירייטר – דניאל בניה
ארט דירקטור – אנדרי הרצוב
סופרוויזרית – אלמוג לוי
תקציבאית – טל פרטוש
סמנכ״ל קריאטיב – יגאל עזרא
סטודיו – פרנק אבו
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.מהלך מעורר באזז ויחסי ציבור מושלם.פינקי 11/2019/19הגב לתגובה זו0 0הנה הוכחה לכך שכשמערבבים קריאיטיב חכם עם חשיבה על pr מקבלים תוצאות פנטסטיות. מי שמנהל/ת את השיווק בסטימצקי ידע/ה להוציא את המיטב מהמוחות שפועלים עבורם.סגור
-
7.מצוין! עוד הברקה של אלון מוליאן מטוויסטד! (ל"ת)אראל 11/2019/19הגב לתגובה זו0 2סגור
-
6.אחלה. אבל זה לא מק'וופרCopy 11/2019/19הגב לתגובה זו1 0https://youtu.be/RVqFnkDqEsAסגור
-
5.רעיון אדיר וחשוב, אהבתי מאוד (ל"ת)נטע 11/2019/19הגב לתגובה זו4 1סגור
-
4.למה לא בישראל היום גם? (ל"ת)חסוי 11/2019/19הגב לתגובה זו0 1סגור
-
3.הם גם מתאמים מבצעים ומחירים אין תחרות והצרכן מפסיד !!!! (ל"ת)מדינת קומבינה 11/2019/19הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.מעולה! והיה יכול להיות מושלם עם קרדיט לשני המשרדים.קופי 11/2019/19הגב לתגובה זו0 1להראות אחדות בתעשתיית הפרסום - שהיא הרבה יותר תחרותית ואגרסיבית מהתחרות בין המותגים המשווקים - זה היה באמת מסר וואו.סגור
-
1.אהבו את המהלך?!gri 11/2019/19הגב לתגובה זו0 4כל הפיד שלי מלא בקטילות של זה, לקחתם דוגמה אחת והקפתם בעיגול חובבני ונתתם כותרת של אהבו את המהלך?!סגור