שיווק ופרסום

פרסומות ומוסיקה - איך Axe ו-CK עושים את זה בארה"ב

Axeמתחברת ל-DJ הצעיר והמוכר בעולם כיום וקלווין קליין חוברת להרכב הפופ החלומי The xx. כך נראה החיבור בין מוסיקה לפרסום כשמדובר בקנה מידה בינלאומי
משה בנימין | 
Calvin Klein (צילום יח"צ/ צילום מסך)
טרנד השירים שתקף את השוק הישראלי בשנה האחרונה והגיע לשיאו לאחרונה עם קומסי קומסה של סטפן לגר עבור yes אינו מנותק מהנעשה בעולם. קדמו ללגר שמופיע עם ילדת yes "אמלי בן סימון" (אלנה פלונקה הצרפתייה) חיבורי מוסיקה-פרסום כגון "בוקר טוב" של 'בזק' עם גידי גוב ועומר אדם שהפך כמעט בין לילה לסנסציה, Fresh של עדן בן זקן לרנואר, "הדודה והדוד" של נועה קירל ואגם בוחבוט ל'בזק' ועוד, אך במקרים אלו מדובר בקאברים בשונה מהשיר המקורי של לגר, גם אם הוא נולד לחיים בתוך משרד פרסום. 
לרשימה הארוכה הזו כולה מהשנה האחרונה אפשר להוסיף את פרסומת הרדיו של דיסקונט בשיר שהולחן על ידי דורון טלמון מלהקת ג'יין בורדו והושר על ידי הזמרת מיכל גבע במה שנשמע כמו שיר של הלהקה אך לא יצא מגבולות הפרסום. מי שעשתה זאת כבר בפברואר 2017 הייתה מרינה מקסימיליאן בלומין בפרסומת שהייתה למעשה שיר שלה (או הפוך) עבור מותג האיפור אפריל באמצעות זרמון DDB.
להבדיל מהביטוי הלוקאלי של השירים-פרסומות בישראל, כשזה נעשה בקנה המידה של השוק האמריקאי מדובר בחיבור של מותגי על בינלאומיים עם הרכבים ו-DJ's מוכרים וידועים אף הם בכל העולם. 2 דוגמאות מהתקופה האחרונה, אחת טרייה מאוד למותג הדיאודורנטים Axe והשנייה מלפני כ-3 חודשים למותג האופנה Calvin Klein מהוות שניהם תצוגת תכלית של תקציבים בלתי מוגבלים וחיבור בין העולם המסחרי ליצירתי.
במקרה של Axe מדובר בחיבור לכוכב החדש והצעיר בגזרת ה-DJ's, ההולנדי בן ה-22 מרטין גריקס שניגן גם בישראל לאחרונה. ההולנדי הצעיר הוכתר על ידי מגזין הדי-ג'יי המוביל בעולם DJ Mag כדי-ג'יי הטוב בעולם ב-2016 ו-2017. לגריקס שנחשב לאחת הדמויות האהודות ביותר על צעירים בכל העולם יש כ-16 מיליון עוקבים בעמוד האינסטגרם - נתון שאף מותג לצעירים לא יכול להתעלם ממנו. 
ב-Axe לא הסתפקו בהשקה של דיאודורנט חדש אלא שיווקו אותו כמהדורה מוגבלת ממותגת מרטין גריקס כפי שניתן לראות גם בפרסומת. הדיאודורנט ישווק ב-2 שווקים מרכזיים: הולנד ומקסיקו-הזירה הלטינית (ולאחר מכן בעולם כולו) שבה נחשב לגריקס לאהוד ונערץ באופן מיוחד. מאחורי הפרסומת עומדת סוכנות 72andSunny מאמסטרדם ולקראת הסוף ניתן גם לראות את גריקס מופיע בה.
 
ב-Calvin Klein כבר הלכו על משהו עם נופך "ארטיסטי" בהתאם ללהקה שאליה חברו, הרכב הפופ החללי-חלומי-אווירתי The xx. בפרסומת/שיר שנראית כמו שילוב בין פרק קצר של סדרת נעורים אמריקאית וקליפ, מותג האופנה משתמש בדמויות מוכרות כגון מילי בובי בראון מהסדרה המצליחה Stranger Things ואשטון סאנדרס מ-Moonlight ובתה של מייקל ג'קסון - פריס ג'קסון ודגמנים ודוגמניות נוספים. 
"המוח" הקריאייטיבי מאחורי הפרסומת למותג הוא המעצב הראשי של המותג - ראף סימונס שלקח על עצמו לא רק את עיצוב הקולקציה של המותג על כל רבדיה אלא גם קיבל את המנדט להחליט על הקונספט הפרסומי של חברת האופנה. השיר I Dare You שיצא ביוני עומד כיום על כ-30 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב של להקת The xx. בלהקה לא מצניעים את החיבור לסימונס וקלווין קליין ןמציינים שסימונס הוא אחד מה"גיבורים שלנו". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה