שיווק ופרסום

עסקת 'דרורי שלומי-ארועטי': רבע מעובדי 2 המשרדים יפוטרו לקראת המיזוג

כיום מועסקים ב-2 המשרדים יחד כ-60 איש ו-15 מהם יפוטרו. היעד להשלמת העסקה הוא סוף 2014. חברת הבנות של דרורי שלומי מחוץ לתמונת המיזוג
דרורי שלומי. מיזוג והתייעלות (צילום יח"צ)
עסקת המיזוג בין משרדי הפרסום דרורי שלומי וארועטי ברמן ממשיכה לשלב הבא וצפויה להיחתם עד ל-31 בדצמבר 2014 - המועד אליו מכוונים בעלי המניות בשני המשרדים: יורם דרורי וטובית שלומי מחד ויוסי ארועטי ודודי ברמן מנגד. עם זאת, בטרם השלמתה של העסקה, לא מעט מכשולים עוד ניצבים בפניה.
נכון לעכשיו, שני הצדדים בעסקת המיזוג משדרים סימנים שהכיוון הוא חיובי ובר ביצוע. בימים אלו בוחנים נציגי המשרדים את הנושא ברמה הרגולטרית-משפטית מול הרשויות, אך המורכבות נעוצה במישור הכלכלי מול רשות המיסוי. התוצאה הסופית של עסקת המיזוג אמורה לייצר ישות ממוזגת שתקרא דרורי-ארועטי-ברמן, כאשר בעלי המניות יהיו יורם דרורי, יוסי ארועטי ודודי ברמן.
הצפי הוא שבשנים הקרובות ובהדרגה טובית שלומי, שותפתו של דרורי תפרוש ותמכור את מניותיה לדרורי. מבנה הבעלות של דרורי שלומי כולל כיום את רשת BBDO שמחזיקה בו 30% כאשר היתרה מחולקת באופן שווה בין דרורי לשלומי. היעד הסופי הוא לחברה ממוזגת שבה דרורי שלומי וארועטי ברמן מחזיקים בחלק שווה של 50%, כאשר חלקה של BBDO יירד ל-15% (באמצעות דרורי שלומי) בחברה הממוזגת.
פקטור חשוב בעסקה: גיתם BBDO
דרורי שלומי מגיע לעסקה כאשר באמתחתו 2 חברות בנות: BRL, הסניף הירושלמי של דרורי שלומי שבו מועסקים כ-30 עובדים, באחזקה של 51% ו-dsay אינטראקטיב, סוכנות הדיגיטל שמעסיקה כ-20 עובדים ובה הוא מחזיק 65% מהמניות לצד המנכ\"ל והמייסד תמיר יולביץ\'.
לאייס נודע כי עסקת המיזוג תכלול מהלך מתבקש של התייעלות שבמסגרתו צפוי פיטורם של 15 עובדים מתוך 60 המועסקים בדרורי שלומי וארועטי ברמן כיום. נכון לעכשיו אין שינוי במצבת כוח האדם של dsay אינטראקטיב ו/או הסניף בירושלים. ברשימת 45 העובדים שיירשמו תחת החברה הממוזגת נכללים גם המנהלים והבעלים.
משרד נוסף שמשמש כפקטור חשוב בעסקה הוא גיתם BBDO. המשרד שמחזיק במניות בדרורי שלומי ונמצא במגעים עם ארועטי-ברמן לקראת רכישה אפשרית של מניותיו ישמש כאכסנייה למשרד הממוזג שעתיד לקום. ארועטי-ברמן העתיק את מושבו לבניין גיתם ברמת החיל כבר בינואר 2014 וכעת גם דרורי שלומי צפוי לעשות זאת.
2 המשרדים יחלקו יחד את אותה הקומה במהלך שיאפשר להם את ההתייעלות שתוביל לקיצוץ בכח אדם מנהלתי. מהלך זה גם יאפשר לדרורי שלומי הכנסה נוספת שכן המשרד יוכל להשכיר את משרדיו כיום, בנכס שנמצא בבעלותו.
חברות הבנות של דרורי שלומי מחוץ לתמונה
כמו הסניף הירושלמי של דרורי שלומי, גם משרד הדיגיטל שבבעלותו - dsay אינטראקטיב נותר מחוץ לתמונה בשלב זה, ושום נתח ממניותיו לא יועבר לארועטי-ברמן. עם זאת, מטבע הדברים, הרעיון הוא שלקוחות ארועטי-ברמן יחלו לקבל שירותי דיגיטל מהסוכנות של יולביץ\'.
הצמרת הניהולית של המשרד הממוזג תכלול את אנשי דרורי שלומי בעדות המפתח. שחר פילר שמשמש כסמנכ\"ל הקריאייטיב של המשרד ישאר בתפקידו גם בחברה הממוזגת וינהל תחתיו את הקריאייטיב. אליו יצטרף אורי מרק מארועטי שישמש כמנהל הקריאייטיב, ולירון שכטר מדרורי שלומי שימונה למנהל האסטרטגי של החברה הממוזגת.
מנכ\"ל דרורי שלומי, אלה גולדשטיין-וולף שנהנית מהערכתם הרבה של דרורי-שלומי תמונה למנכ\"ל של החברה הממוזגת, לצד יוסי ארועטי שישמש כמנכ\"ל משותף. ארועטי ילווה את לקוחותיו עד לנקודה שבה גולדשטיין-וולף תקח לידיה את המושכות. דודי ברמן יחלוק עם יורם דרורי את תפקיד יו\"ר החברה הממוזגת.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שני משרדים מדממים שהתאחדו
    פלנר 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שכל אחד מהם נסגר. אז עכשיו יש להם 7 תקציבים ביחד. וואו!
    סגור
  • 7.
    פרסום ראשון? גלובס כתבו על זה כבר אתמול (ל"ת)
    מה נסגר? 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד ללירון - חשוב לשמור את האנשים הטובים (ל"ת)
    אורי 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הפרסום עובר מהפך
    פרסומאי 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהרבה משרדים גדולים וממותגים למשרדים קטנים וקומפקטים. אין צורך היום במשרדים של 200-300 עובדים ואת זה גם הלקוחות מבינים. כששוק הטלויזיה מדמם והלקוחות נוטשים לטובת פרילאנסים וחברות קטנות של אינטראקטיב ופרסום ממוקד, אין צורך בגדולים וטוב שכך. רק החברות הגדולות במשק באמת יכולות להרשות לעצמם לעבוד עם משרדי פרסום גדולים, השאר הבינוניות שעובדות על תקציבי פרסום בינוניים עד קטנים הולכות לקבל תמורה גבוהה יותר אצל הקטנים. לחברת פרסום קטנה יש הוצאות מופחתות ויש לה יכולת לעבוד בתקציבים נמוכים של עשרות אלפי שקלים ולהרוויח, מה שלגדולים קשה לעשות ולא משתלם.
    סגור
  • 4.
    הפכתם אותם למקאן
    לאה 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולה שני משרדים כושלים שמתחברים. מה הדרמה?
    סגור
  • 3.
    כיף לעבוד בפרסום! (ל"ת)
    יוסי 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הם בדרך לקבר אחים (ל"ת)
    אני 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חשוב!
    בוקי 11/2014/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיכוי שהמיזוג הזה יביא למשהו טוב הוא כמו הסיכוי... אין סיכוי.
    סגור