שיווק ופרסום
חברת התוכן 'שרוטונים' תפיק סרטונים קצרים לוואטסאפ עבור לקוחות מסחריים
הסרטונים צפויים להופיע בראשית ביוטיוב ולאחר מכן יותאמו לוואטסאפ. שחר בר דוד: "הדגש הוא על כתיבה שתעביר מסר ותעלה חיוך ב-15 שניות"
חברת \'שרוטונים\' - יצרנית תכני הוידאו תפיק סרטונים שיוקיים קצרים והומוריסטיים תחת השם \"מיני שרוטונים\" - עבור לקוחות מסחריים המיועדים להפצה ויראלית באפליקציית הוואטסאפ.
הסרטונים צפויים להופיע בראשית דרכם ביוטיוב ולאחר מכן יותאמו להפצה בוואטסאפ. לדברי שחר בר דוד מייסד ומנכ\"ל שרוטונים \"החידוש הוא למעשה בכתיבה ייעודית לפלטפורמות הקצרות: וואטסאפ, אינסטגרם וגם VINE (שמצליח יותר בעולם ופחות בישראל). החומרים עולים ליוטיוב רק \'בנוסף\', הדגש הוא על כתיבה שתעביר את המסר ותספיק להעלות חיוך ב-15 שניות בניגוד להתנהלות עד היום שבה כדי לייצר 15 שניות היה נהוג \'לגזור מתוך\' תוכן שבפועל נכתב למדיה אחרת לגמרי\".
ניב פועל, שותפו של בר דוד להקמת החברה המשמש גם כסמנכ\"ל קריאטיב מסביר כי המונח סרטון קצר \"מתייחס לעולם שבו טכנולוגיות מתפתחות בקצב מסחרר ובכל חודש צצה פלטפורמה חדשה. בתחילת דרכנו לפני 7 שנים כיוונו לעולמות של 2-3 דק\', שמהר מאד הפכו ל1.5-2 ובתקופה האחרונה בעיקר בשל חוסר הסבלנות של הצופים, שנולד אולי מריבוי המסרים שהצרכן הממוצע סופג מדי יום בשלל המדיות השונות - זה עולם מהיר וה\"סרטון הקצר\" זו הבדיחת בזוקה של פעם בעידן הדיגיטלי של 2014, אנחנו קוראים לזה \'שטותונים\'\".
ניב פועל. שרוטונים
-איך מודדים את ההצלחה, באילו פרמטרים?
לדברי פועל \"אפשר לפתח על זה דיון פילוסופי שלם. באופן כללי נכון להיום מנהלי שיווק עדיין מודדים הצלחה בכלים שהם פחות רלוונטיים לתקופה ולמוצר. אי אפשר לרצות להיות במקום הכי נכון, טרנדי ואפקטיבי ובאותה נשימה למדוד את זה בכלים מיושנים. לכן, מבחינתי ההצלחה שלו נמדדת בדיוק כמו ההצלחה של \"אחיו הגדול\" הסרטון הארוך - בוויראליות והבאזז שהסרטון הצליח לייצר - כמה צפיות הוא גרף ולכמה ציוצים, שיתופים ולייקים הוא הצליח להגיע ברשתות החברתיות\".
לדברי פועל \"אפשר לפתח על זה דיון פילוסופי שלם. באופן כללי נכון להיום מנהלי שיווק עדיין מודדים הצלחה בכלים שהם פחות רלוונטיים לתקופה ולמוצר. אי אפשר לרצות להיות במקום הכי נכון, טרנדי ואפקטיבי ובאותה נשימה למדוד את זה בכלים מיושנים. לכן, מבחינתי ההצלחה שלו נמדדת בדיוק כמו ההצלחה של \"אחיו הגדול\" הסרטון הארוך - בוויראליות והבאזז שהסרטון הצליח לייצר - כמה צפיות הוא גרף ולכמה ציוצים, שיתופים ולייקים הוא הצליח להגיע ברשתות החברתיות\".
-מה הערך המוסף ללקוח - מה היתרון שבוואטסאפ לצד הערוצים האחרים?
בר דוד מסביר כי \"הוואטסאפ הוא למעשה הפלטפורמה האישית ביותר שכל אחד מאיתנו מחזיק היום, ובעיני גם הרשת החברתית הפעילה ביותר, במיוחד שזה קרוב לכיס. זה מלא באנשים הקרובים אלינו ביותר ובצ\'אטים הפעילים ביותר שלנו מהחברים ועבודה ועד הוואטסאפ המשפחתי. בניגוד למדיות אחרות - שמהר מאד גררו אליהן מפרסמים, תוכן שיווקי וספאמרים - התחושה היא שאת הוואטסאפ עדיין \"לא ניסו לחלל\" וזאת מכיוון שלמפרסמים ברור שהם מוגבלים לחוקי הספאם ולכן הם נדרשים ליצירתיות מקסימלית ופעילויות שיווקיות ממוקדות ע\"מ להשכיל ולנצל את הזירה החזקה ביותר בעולם\".
בר דוד מסביר כי \"הוואטסאפ הוא למעשה הפלטפורמה האישית ביותר שכל אחד מאיתנו מחזיק היום, ובעיני גם הרשת החברתית הפעילה ביותר, במיוחד שזה קרוב לכיס. זה מלא באנשים הקרובים אלינו ביותר ובצ\'אטים הפעילים ביותר שלנו מהחברים ועבודה ועד הוואטסאפ המשפחתי. בניגוד למדיות אחרות - שמהר מאד גררו אליהן מפרסמים, תוכן שיווקי וספאמרים - התחושה היא שאת הוואטסאפ עדיין \"לא ניסו לחלל\" וזאת מכיוון שלמפרסמים ברור שהם מוגבלים לחוקי הספאם ולכן הם נדרשים ליצירתיות מקסימלית ופעילויות שיווקיות ממוקדות ע\"מ להשכיל ולנצל את הזירה החזקה ביותר בעולם\".
לדבריו \"כאן נכנס לתמונה הערך המוסף בעבודה מולנו, מכיוון שאנחנו מגיעים מתוך עולמות התוכן ההומוריסטי, אנחנו תמיד עם היד על הדופק בכל מה שקשור לטרנדים ותופעות רשת, החל מריקודים ויראליים של קוריאנים ועד אתגרי קרח\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.שני בנות מיתוכחות איך בעצם עושים שופינגמה עושים בשופינג? 09/2015/09הגב לתגובה זו0 0שני הבנות הולכות לקניון ורבות אחת אומרת כול הקטע בשופינג זה ליקנות ממתקים השניה אומרת ששופינג זה ביכלל קניות של בגדים ואז מישהו חתיך בא ואומר להם בנות שופינג זה יום כיף בין חברות טובות ואז שניהם מבינות את המשמעות אך הם מתחילות לריב הריאשונה אומרת לבחור אני חשבתי בדיוק כמוך והשניה אומרת לא נכוןןן ואז הם שוב מתחילות לריב אח הם בעצם רבות על הבחור החתיךךךסגור
-
8.וואו!! מטורףאיימי 09/2014/04הגב לתגובה זו0 0איך הם הצליחו לחשוב על הברקה שכזאת? הם כאלו גאונים!!!סגור
-
7.מושלמיםיוספוס פלאביוס 09/2014/02הגב לתגובה זו0 0המשיכו ככה הלאה בדרך למעלה :)סגור
-
6.תותחי על מהחללדורון 09/2014/01הגב לתגובה זו0 0אחים על מלא!!!סגור
-
5.חבל על הזמן שהשקיעו ב"כתבה"... קשקוש (ל"ת)אלעד 09/2014/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אין ספק שזה הכיוון הנכון (ל"ת)עילי 09/2014/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מוכשרים בטירוףאלי 09/2014/01הגב לתגובה זו0 0והאמת שאני שונא לפרגןסגור
-
2.מביאים בשורה לעולם הפרסוםתומר - גיתם 09/2014/01הגב לתגובה זו0 0כל הכבודסגור
-
1.תותחים אחד אחד (ל"ת)איציק 09/2014/01הגב לתגובה זו0 0סגור