שיווק ופרסום
זניט מצילה את המולדת: קמפיין "תשמרי על הכוס שלך" עם 3 שורטליסטים בקאן
פסטיבל קאן 2014 מסתמן כאחת הנפילות המביכות עבור ענף הפרסום הישראלי. לאחר פרסום 9 קטגוריות זניט היא היחידה שהעפילה לגמר כלשהו
יומו השני של פסטיבל קאן לפרסום שנערך בשבוע זה בריביירה הצרפתית ממשיל שלא לבשר טובות עבור תעשיית הפרסום הישראלית. למרות מאות עבודות שהוגשו לתחרות הגדולה בעולם, מישראל (ומתחרות יחד עם כ-37,000 עבודות מהעולם), רק עבודה אחת של חברת המדיה של \'באומן בר ריבנאי\' זניט הצליחה להעפיל לשלב הגמר.
לאחר פרסום 9 רשימות שורטליסט ב-9 קטגוריות שונות - העבודות שעברו את הסינון הראשוני ויתחרו בסיבוב שני על הזכות לקבל אריה ארד, כסף או זהב, קטגוריות ה-PR והמדיה הן היחידות שבה נכתבה המילה ISRAEL. מבין כל משרדי הפרסום שניגשו לתחרות דווקא \'זניט אופטימדיה\', חברת המדיה של באומן, בראשותו של גבי אטל היא זו שקמפיין שלה זכה ל-3 שורטליסטים, שניים ב-PR ב-2 תתי הקטגוריות: מהלך אינטגרייטד שמובל על ידי PR ואירועים ותת הקטגורייה אמביינט במדיה.
מודעת הקמפיין של זניט אופטימדיה. "תשמרי על הכוס שלך"
המהלך שעשה זאת הוא הקמפיין שזכה ללא מעט ביקורת בארץ \"תשמרי על הכוס שלך\" להגברת המודעות בקרב נשים לסכנות סמי האונס. קמפיין הפרו-בונו יצא לדרכו על פי קריאטייב ויוזמה של גבי אטל, ובשת\"פ מערכתי עם \"טיים אאוט תל אביב\" ומשרד יחסי הציבור \'קרבט & וייס\' של מאיה קרבט ונירית וייס שזכה אף הוא לקרדיט המגיע לו בפרסום הרשמי של קאן.
הקמפיין קודם במגזין ובאתר טיים אאוט ששימשו כשותפי התוכן והקדישו מקום נרחב לסיקור ופרסום המהלך. כן הוא עלה בשילוט חוצות, במודעות בעיתונים ובבאנרים באתרים ברחבי הרשת ועוד. כמו כן, התקיימה במהלך סופ\"ש אחד פעילות שטח ענפה בברים ומועדונים מובילים בתל אביב בו חולקו אלפי כוסות קונוס, שחייבו את השותות (והשותים) להחזיק את הכוס בכל זמן הבילוי.
הקסם הישראלי פג? היובש מ-2013 נמשך
כאמור, נכון לעכשיו, הפסטיבל אליו פרסומאי ישראל נשאו עיניים מאז ומעולם, לא מאיר פנים לנציגים מה\"הולי לנד\". ב-9 הקטגוריות שפרסמו את רשימות השורטליסט: חדשנות, מובייל, אאוטדור, עיתונות/פרינט, דיירקט, מדיה, פרומו, אפקטיביות ו-PR, הייתה זו הקטגוריה האחרונה (שמחמיאה באופן מסורתי לעבודות משיראל) וקטגוריית המדיה בלבד שלתוכה העפילה עבודה מישראל, אך מדובר באותה העבודה - זו של זניט.
כאמור, נכון לעכשיו, הפסטיבל אליו פרסומאי ישראל נשאו עיניים מאז ומעולם, לא מאיר פנים לנציגים מה\"הולי לנד\". ב-9 הקטגוריות שפרסמו את רשימות השורטליסט: חדשנות, מובייל, אאוטדור, עיתונות/פרינט, דיירקט, מדיה, פרומו, אפקטיביות ו-PR, הייתה זו הקטגוריה האחרונה (שמחמיאה באופן מסורתי לעבודות משיראל) וקטגוריית המדיה בלבד שלתוכה העפילה עבודה מישראל, אך מדובר באותה העבודה - זו של זניט.
כזכור, שנת 2013 הסתיימה אף היא במפח נפש לא קטן. לאחר השנה המרשימה ב-2012 שהסתיימה עם 5 אריות זהב של באומן בר ריבנאי, ב-2013 הסתכם השלל הישראלי ב-5 פיינליסטים בלבד וללא אריות.
למרות אוזלת היד של משרדי הפרסום שפועלים בישראל, יש מי שעדיין שומר על הגחלת. ניר רפואה, לשעבר סמנכ\"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל וכיום ראש תחום החדשנות של מקאן במזרח אירופה (מקום מושבו במקאן אריקסון רומניה) חותם את היומיים הראשונים של התחרות עם לא פחות מ-14 שורטליסטים לעבודותיו השונות: CIF, \"בוקרשט לא בודפסט\", הרדאר של קוקה קולה ו-וודאפון בקטגוריות המובייל, דיירקט פרומו ומדיה. יצוין עוד, כי מאחורי הרעיון לקמפיין בוקרשט לא בודפשט עמדה ישראלית נוספת - דנה בלום סרטורי (יחד עם אנשי MRM WORLDWIDE).
מי שבנוסף עתידה לככב היא Interlude חברת המדיה האינטראקטיבית (שמתמחה בתחום המוסיקה) הניו יורקית בבעלותו של יוני בלוך, תודות לקליפ האינטראקטיבי המרשים שנעשה לשירו של בוב דילן Like A Rolling Stone בבימויו של וניה היימן הישראלי ודניאל ברק (לשעבר במקאן דיגיטל) שנכלל אף הוא על הצוות מאחורי המהלך.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(17):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
16.כמה מתוסכלים...יואב 06/2014/17הגב לתגובה זו0 0חבורת לוזרים, שכל מה שנשאר להם זה לטקבק בקינאה ובחוסר פירגון. תחזרו לחוריםסגור
-
15.פרסומאיםמכון שכטר 06/2014/17הגב לתגובה זו0 0תראו איך אתם נראים... https://www.youtube.com/watch?v=AvzFUkEpyGQ קצת יותר פירגון:) מכון שכטר לסובלנותסגור
-
14.העיקר שכל המנהלים והלקקנים הרוויחו חופשה בקאןטייס 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0פחחחחח לסגור את הענףסגור
-
13.לא לא לא לא ו...לאגדעון 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0לא הלך לנו השנה..... שיט!סגור
-
12.סופו של כל בלוףהיהודי הנודד 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0רצתם לפסטיבל קאן כמו עדר של שוטים נלהבים בזמן שפיליפ תומאס מחייך וסופר את היורו. נתנו לכם כמה פרסים ואז הייתם HOOKED - הפכתם למכורים ואז המנות הפסיקו להגיע. עכשיו תביטו במראה - מה שאתם רואים שם זה אנשים אבודים ללא דרך, ללא חזון וללא אמירה קריאיטיבית. קאן הוא לא חזות הכל אבל הוא מספיק חשוב כדי להזכיר לכם כמה אתם גרועים, כמה אתם רחוקים מלשכנע את הלקוח שלכם ללכת על משהו מופרע ופורץ דרך שמגשים את האינטרס הכלכלי שלו והסיפוק האומנותי שלכם. ואתם יודעים מה הבעיה הגדולה? לא זה שלא זכיתם, זה עוד מילא...זה החרא שאתם חתומים עליו ונמצא היום על מסכי הטלוויזיה, במודעות חוצות, בעיתון או בבאנרים. החרא הה לא יגרום לאף אחד מוכשר/ת לרצות לעבוד אצלכם, ומשם הדרך למטה סלולהסגור
- טען עוד
-
11.מצב בקקטשי 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0אם גם העבודות היזומות שמנהל הקריאיטיב הממוצע עושה לא זוכות, מצב הענף גרוע. מה שיש בטי וי גרוע וצעקני. "המהלכים" בפייסבוק ובמדיות משלימות ברמה של כיתה א. ילדי הגוגל שולטים.סגור
-
10.העיקר שחמישים "פרסומאים" מהארץ בקאן עכשיואתם גרועייייייים!!! 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0ההנהלה הבכירה מכל משרד נסעה להשתכן בקאן בסכומי עתק על מלון, ארוחות וכניסה לפסטיבל בזמן שרמת הקריאייטיב שלהם היא כל כך נמוכה שאפילו תחרות מקומית הם לא מצליחים להרים. השוטף הקריאייטיבי של משרדי הפרסום בארץ הוא מתחת לכל ביקורת ורואים את זה בטלוויזיה כשהברייק הוא עלבון לאינטליגנציה: צעקני, נמוך ומשוחק גרוע. אשמים בכך גם הלקוחות שמטעמי טפשות וקמצנות מזלזלים בקהל היעד שלהם עם פרסום עלוב אבל בעיקר מי שאשם זה הנהלת הקריאייטיב שלא יודעים לעשות פרסומת בלי סלבריטי או מחזמר, מעסיקים רק כוח אדם זול ובינוני ומדי פעם מנסים את כוחם בקמפיינים פיקטיביים כדי אולי לגרוף פרס. הפרסום בארץ חולה ונטול קריאייטיביות. מציע לכל הבכירים האלה שבקאן, בייחוד מהמשרדים הגדולים, ליהנות בחופשה המלכותית שלהם עכשיו ולהתפטר איך שהם חוזריםסגור
-
9.לצערילצערי 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0זה עצוב אבל זו בהחלט מראה כנה ואמיתית לגבי מצב האיכות הקריאטיבית של הענף שלנו. עם יד על הלב לא מגיע לנו לא אריה (אפילו לא חתול). 2 אשמים במצב הזה - 1 - הלקוחות. המצב היום הוא בלתי נסבל. הלקוחות רוצים ועושים מה שבא להם. הם מתעללים במשרדי הפרסום שלהם בצורה נוראית. לא נותנים מספיק זמן עבודה על הבריפים. לא משלמים מספיק כסף עבור העבודה. לא מוכנים להשקיע בהפקה כמו שצריך (ואני לא מדבר רק על סרטים) הם פשוט מתקמצנים וחושבים לעצמם שאם הם מצליחים לחסוך כמה שקלים בהפקה הם שיחקו אותה אבל הם לא מבינים שהם פוגעים רק בצצמם ובאיכות העבודה שלהם. הלקוחות לא סופרים את משרדי הפרסום. לא מוכנים לקבל את הדעות המקצועיות של משרדי הפרסום. הם בטוחים שהם יודעים הכל ומבינים הכל. הם בדרך כלל אלה שעושים את הקריאטיב או לפחות מכתיבים את הקו המאוד ברור (והמאוד לא קריאטיבי) לאן הם רוצים שהקריטיב יגיע. הם בכל הזדמנות דוחפים לקבוצות מיקוד שמתנגדות באופן עקבי לפריצות דרך. הם בעיקר מפחדים מהצל של עצמם. העיקר לא לקחת סיכון. העיקר זה ללכת על בטוח. נכון, יש לקוחות שהם לא כאלה אבל רובם המוחלט הוא בהחלט כזה. לצערי אין כמעט לקוחות איכותיים שמאימינים בקריאטיב ובמשרד הפרסום. הם בזים ומזלזלים במשרדי הפרסום שלהם (בדרך כלל המנכ"ל/בעלים הכתיב להם עם מי לעבוד) חוץ מזה, איכות כוח האדם בלקוחות היא ברמה הנמוכה ביותר שאני זוכר מזה שנים (ואני שנים בענף) היות וגם הלקוחות רק מנסים לחסוך כסף, הסינון שלהם ירוד ואיכות כוח האדם נמוכה מאוד. מנהלות המותג הן ילדות שאין להן מושג בפרסום. זו לא קלישאה זו האמת!!!!! אבל - וזה אבל גדול, גם משרדי הפרסום אשמים. מנהלי משרדי הפרסום שמוכנים להיות הזונות של הלקוחות. מוכנים להוריד עוד שקל ועוד שקל. מוכנים להתפשר על האיכות הקריאטיבית רק בשביל שהכסף ימשיך להיכנס. מתחנפים שוב ושוב ללקוחות. מלקקים להם את התחת למרות שהלקוחות מחרבנים עליהם בתמורה (סליחה על האנאלוגיה הגרפית אבל זה המצב. זה בכלל לא קשור האם יהיה קקטוס או לא. כרגע זה המצב. מקווה שזה ישתנה בעתיד.סגור
-
כל מילה בסלעאני 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0לעבוד מול מנהלי שיווק הפך להיות בדיחה. יותר מדי חוסר ידע, פחות מדי רצון להעז והרבה פחות מדי אופי כדי לחדש. הבעיה היא שגם הסמנכלים מכתיבים קו פחדני ורוצים לראות לידים ישירים. יש בעייתיו מאוד גדולה גם בתמחור של מרדי הפרסום הגדולים והמגמה של מעבר למשרדי בוטיק היא נכונה...אבל גם להם לא רוצים לשלם. קיצר, יהודים זה עם חרא:)סגור
-
8.לא פגע (ל"ת)אפילו גדעון 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.רק בחו"ל מבינים .בארץ בכיינים (ל"ת)אסנת 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.יום עצובמשה 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0אפשר לזלזל בחשיבות של קאן ואפשר לבטל בזלזול... אבל ככה זה כשאין תחרות קריאטיב מקומית, ככה זה כשאין הנהגת קריאטיבית אמיתית במשרדים הגדולים. היינו למעלה, עכשיו אנחנו למטה... הגלגל עוד יסתובב, סבלנות.סגור
-
5.קראיטיב אפס (ל"ת)זו בדיוק הרמה 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.לא נפילה זאת הרמה (ל"ת)שלום 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.לא מפתיעשי 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0ענף הפרסום הישראלי נשאר מאחור וכל שנה שעוברת הפער משאר העולם רק גדל והמהלכים של המשרדים הישראלים נראים עלובים. המהלכים שרואים בעולם כל כך טובים שאפילו הטריק של לעשות מהלכים לצורך תחרויות בלבד כבר לא עובד. הגיע הזמן לשינוי. הגיע הזמן למשרדים אחרים ולאנשים אחרים שיכנסו לענף הזה ויציעו משהו שעומד בסטנדרט שמציב העולם. וגם אם מחר או מחרתיים יהיה איזה משרד שיזכה במקרה באריה, זה א ישנה את מה שכתבתי.סגור
-
2.הפרסום בארץ גרוע. נ ק ו ד ה ! (ל"ת)נחמיה 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.ענף הפרסום בישראל על הפנים, תת רמה (ל"ת)ברכץ 06/2014/16הגב לתגובה זו0 0סגור