שיווק ופרסום
גליקמן, יהושע TBWA וראובני פרידן מזנקים בתוך העשירייה; מקאן מאבד 10% ו-LEAD מוביל עם גידול של 46%
יחד עם מקאן גם אדלר, באומן וגיתם רושמים ירידה; הפער בין באומן לאדלר נחתך ב-50%; יהושע הופך את הקערה על פיה ו-LEAD רושם זינוק של 46%
2012 - מהקשות שידע הענף בשנים האחרונות הסתיימה לא מכבר ודירוג יפעת המתפרסם היום שופך אור חדש על פעילות התעשייה. לצד משרדים שרשמו גידול יש צניחות משמעותיות של מספר משרדים ובסך הכל 20 הגדולים של 2012 מרכזים פעילות שקטנה ב-244 מיליון שקלים מרשימת 20 הגדולים ב-2011.
בתוך העשירייה הראשונה: 5 משרדים רשמו עלייה לעומת 5 שירדו. הירידה הממוצעת של המשרדים המאכלסים את העשירייה הראשונה עומדת על 10.8%. המשרד שרושם את הירידה הגדולה ביותר בפעילותו ב-2012 הוא פובליסיס (גלר נסיס) עם ירידה של 29%.
בטופ5: מקאן אריקסון ממתן במידת מה את הקיטון אך ממשיך את המגמה השלילית שנרשמה ב-2011 (אז רשם ירידה של 13%) ורושם ירידה של 10% בפעילותו. אדלר חומסקי רושם אף הוא ירידה, שנה שנייה ברציפות עם קיטון של 8% ב-2012, לעומת 6% ב-2011. באומן בר ריבנאישרשם ב-2011 קיטון של 8%, כמעט ומצליח לסיים שנה ללא שינוי אך רושם לבסוף קיטון של 2% בפעילותו - הנמוך ביותר מבין המשרדים שרשמו ירידה בטופ5.
גיתם במקום ה-4 בענף רשם ירידה מתונה של 5%, קרובה לזו של 2011 שעמדה על 6%. יהושע TBWA נכנס למקום ה-5 על חשבונו של Y&R ישראל שנפלט מהטופ5 ורושם מהפך משמעותי ב-2012. המשרד הצליח לכסות על ירידה של 18% בפעילותו ב-2011 ולעומת זאת הגדיל את פעילותו ב-19%.
נתי יעקובי, מנכ\"ל יפעת בקרת פרסום: \"יהושע TBWA רושם היסטוריה ונכנס השנה לראשונה לחמישה הפותחת של משרדי הפרסום בישראל. המשרד הצעיר יחסית, מפגין גידול עקבי לאורך השנים. השנה הוא מציג צמיחה של כ- 18% בזכות לקוחות מקדונלדס, החברה המרכזית למשקאות, דיסקונט, המועצה להסדר ההימורים ועוד\".
גליקמן נטלר סמסונוב ששכח מזמן מהי תקופת מיתון סוגר את 2012 עם זינוק של 22% בפעילות. מדובר בהישג מרשים ובתופעה ראויה לציון. המשרד שהיה היחיד מבין העשירייה הראשונה שרשם צמיחה ב-2011 עושה זאת שנה שנייה ברציפות, בניגוד למגמה. המשרד עלה מ-151.1 ב-2011 ל-184.3 ב-2012.
משרד נוסף שרשם מהפך מרשים הוא ראובני פרידן שסגר את 2011 בירידה של 10% ואת 2012 הצליח לסיים עם גידול של 17% מ-125.3 ל-146.5 מיליון שקלים. לא הישג של מה בכך כשמדובר במשרד בעשירייה הראשונה.
דירוג יפעת בקרת פרסום ל-2012
סוגרים פערים
הפערים הפנימיים בתוך החמישייה הראשונה מתכווצים. ב-2011 עמד הפער בין מקאן במקום ה-1 לשלמור אבנון עמיחי Y&R ישראל במקום ה-5 על 211.5 מיליון שקלים. ב-2012 נחתך הפער ב-10.5% כשבין מקאן במקום ה-1 ליהושע במקום ה-5 מפריד סכום של 191.43 מיליון שקלים.
אדלר חומסקי צמצם את הפער ממקאן ב-20%, מ-92 מיליון שקלים ב-2011 ל-73.4 ב-2012. מנגד באומן בר ריבנאי במקום ה-3 בדירוג חותך את הפער שלו מאדלר במקום ה-2 ב-50%. ב-2011 עמד הפער של 41 מיליון שקלים וב-2012 על 19.39 בלבד. הפער בין באומן לגיתם גדל באחוזים בודדים מ-87 מיליון שקלים ל-91. הקיצוץ המשמעותי ביותר נרשם בפער בין יהושע TBWA במקום ה-5 לגיתם במקום ה-4. ב-2011 עמד הפרש הפעילות על 52.9 מיליון שקלים וב-2012 הוא ירד ל-6.75 מיליון בלבד – כ-87%.
רמי יהודיחה לא עוצר
את הזינוק הגבוה ביותר ב-2012 אפשר כבר להגדיר כהפתעה ישנה. משרד הפרסום LEAD שכיכב בדירוג של 2011 ובדירוג החצי שנתי ב-2012 סוגר את השנה עם צמיחה של 46%. המשרד בניהולו של רמי יהודיחה מגדיל את היקפיי הפעילות מ-38.3 ל-55.7 מיליון שקלים. LEAD מטפל בסובארו, גוגל, אלטשולר שחם, AIG ובמהלך השנה החולפת צירף לשורותיו את בנק יהב ורק לאחרונה גם את תקציב מגה ספורט. המשרד תוקע יתד בין ה-20 הגדולים, במקום ה-16.
המשרד השני שיכול לחייך במבט לאחור על 2012 הוא פרסום AVRAHAM, בבעלותם של יריב אברהם, נסים מויאל ודודיק כץ. כמו LEAD אף הוא ממשיך מומנטום חיובי מהשנים האחרונות עם גידול של 35% בפעילות, מ-29.9 ל-40.5 מיליון שקלים. המשרד סוגר את הרשימה ותופס את מקומו באופן רשמי בין ה-20 הגדולים.
ירצו לשכוח את 2012 כמה שיותר מהר: Y&R, זרמון ודרורי שלומי
למרות שעלה בחזרה על המסלול עם צירוף מספר תקציבים שבראשם \'רנו\' - Y&R ישראל רושם את הקיטון הגדול ביותר ב-2012 - ירידה של 58%, ולמעשה מגלם סופית את התהפוכות של השנתיים האחרונות. אחריו זרמון DDB, אף הוא משרד פרסום ותיק שחווה תהפוכות, אובדן תקציבים ופירוק שותפות, עם ירידה של 50% בפעילות. במקום ה-14 בדירוג, דרורי שלומי שב-2011 עמד על סף כניסה לעשירייה הראשונה של הענף מאבד גובה ומתחיל להתרחק מ\'הארץ המובטחת\'. המשרד רושם ב-2012 קיטון של 32% וצונח מ-94 ל-63.5 מיליון שקלים.
המשרד היחיד ששמר על אותם ממדי פעילות הוא ענבר מרחב ניסן במקום ה-14 בדירוג עם 63.5 מיליון שקלים. כשלוקחים בחשבון ש-20 הגדולים ב-2012 מרכזים פעילות שנמוכה ב-244 מיליון שקלים לעומת 2011 אפשר לציין לחיוב את העובדה שהמשרד הצליח לשמור על כוחו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.הסיבה היחידה שיש לרמי לחייךג'רי 01/2013/17הגב לתגובה זו0 0היא שיש לו בניהול אישה מדהימה כמו שלי שפילמן יערי. שישמור אותה קרוב מאוד, כי אם לרגע ימצמץ ויאבד אותה, כל המשרד יאבד יחד איתה.סגור
-
שלי זו את ? (ל"ת)אנונימי 01/2013/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
כן, היי. מי זה? (ל"ת)אנונימי 08/2013/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.רמי יהודיחה צרובחוק הפוטושופ 01/2013/17הגב לתגובה זו0 0מה זה הרקע השתול הזה מאחוריו?סגור
-
5.לידרועי 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0אני עוקב אחרי ליד, מדהים. מקצוענים אמיתיים. קמפיין AIG עם גיל חובב חזק מאודסגור
- טען עוד
-
ליד זה הבינוניות במיטבהערן 01/2013/17הגב לתגובה זו0 0ויש לקוחות שזה מה שהם אוהבים וזה מה שמתאים להם.סגור
-
4.שמעון פינקלשטיין לא ניכנס ל 200 הגדולים??? (ל"ת)חולם 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בדיוק התכוונתי לשאול זאת (ל"ת)yogev talmon 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אתם חייבים גרפיקאי חדש! (ל"ת)בלה בלה 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
כן, דחוף!!!! (ל"ת)שלוליה 11/2013/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מחפשים, מעוניין? (ל"ת)פח פח 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.הנחיות למעצב: טבלה צבעונית... (ל"ת)מעצב 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.יהודיחה מחייך בגלל אדלררוחמה 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0אין לו שום סיבה אמיתית לחייך.סגור
-
עושה עבודה כושלת ל aig תיק הדגל (ל"ת)אנונימי 01/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור