שיווק ופרסום

"כסף זאת לא מילה גסה": הקמפיין החדש שמטריף את הרווקים

משבר הרווקות המאוחרת מהווה את אחד האתגרים הגדולים של החברה הדתית-לאומית, כשאחת הסיבות המרכזיות לכך היא הימנעות של הציבור הרחב מלנסות ולשדך. קמפיין חדש, "שברתם, שילמתם" שמשיק כעת ארגון "באים בטוב" קורא לזוגות המתחתנים לשלם 5,000 שקל לאלו שהתאמצו ופעלו ושבזכותם הזוג זכה "לשבור את הכוס"
מערכת ice | 
חתונה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחד האתגרים הגדולים של הציבור הדתי לאומי בשנים האחרונות הוא משבר הרווקות המאוחרת שמתרחב משנה לשנה. ארגון "באים בטוב" שהוקם לפני כשנה וחצי על מנת לקדם פתרונות למשבר, רואה ברתימת הציבור הרחב ליצירת חיבורים ושידוכים כבסיס המרכזי להביא לשינוי אמיתי שיביא לעוד זוגות שיצעדו אל החופה.
במחקר שעשה הארגון בקרב הציבור הדתי לאומי עלה כי תגמול כספי עבור שידוך מוצלח מהווה מניע משמעותי לרתימת הציבור לשדך את המכרים והחברים. ע"פ המחקר, 60% מהציבור הדתי-לאומי ציין כי במידה והיו מציעים להם תגמול כספי משמעותי עבור הצלחה בשידוך של רווקים/ות מהמגזר הדתי לאומי, ייתכן שהדבר היה משפיע עליהם לשדך רווקים או אכן משפיע.  
עם התקדמות המלחמה, זיהו ב"באים בטוב" כי הציבור טרוד ומוצף וממעט לשדך ועל כן החליטו לשלם 3,000 שקל עבור כל שידוך של זוג שהתארס/התחתן. הדבר הביא לשינוי משמעותי בשטח, כאשר עד כה כבר צעדו אל החופה 200 זוגות וחולקו 600,000 ₪ למשדכים. הכסף שולם מכספו של מממן העמותה, תורם אנונימי, אב לבן רווק בגיל מבוגר שרצה לסייע בקידום פתרונות למשבר.

"שברתם, שילמתם". הקמפיין החדש של ארגון "באים בטוב" לקידום השידוכים במגזר הדתי-לאומי (צילום: יח"צ)
עם זאת, ב"באים בטוב" רואים בשינוי עמוק של ההנהגות המקובלות במגזר כמקור העיקרי שיכול להביא למהפכה ארוכת טווח בהקשר של הרווקות המאוחרת. כיום, אין נוהג מקובל לתשלום של הזוג המשודך לשדכן או השדכנית שעבדו ופעלו על מנת לשדך ולחבר בין בני הזוג. רבים מהשדכנים, שהם במקרים רבים חברים או מכרים של המשודכים, מקבלים מהזוג הטרי מתנה סמלית במקרה הטוב, ואף מבזה במקרה הרע. בניגוד לחברה החרדית בה משולם לשדכן תשלום גבוה על כל שידוך- בחברה הדתית לאומית אין נוהג מקובל וכל זוג בוחר את התגמול המשולם ע"פ ראות עיניו.
בעקבות כך, ארגון "באים בטוב" משיק כעת קמפיין רחב תחת הסלוגן "שברתם, שילמתם" שקורא לכל זוג ש"שבר את הכוס" לשלם סכום של 5000 שקל למשדכים שלהם. זאת מתוך ראייה כי נוהג מושרש של תשלום יביא עוד רבים להירתם ולנסות ולשדך, כשהתגמול הכלכלי יהפוך עבורם לגורם מדרבן לקחת חלק במשימה החשובה. בנוסף, הארגון רואה בתשלום כהכרת הטוב הבסיסית ביותר עבור אלו שהתאמצו ופעלו כדי שיוקם עוד בית בישראל.
הקמפיין "שברתם שילמתם" יציג את העובדה כי החתונות במגזר הדתי לאומי הן בסטנדרט גבוה וכוללות הוצאות רבות של הזוג, כשהעובדה שדווקא אלו שבזכותם הערב הזה יצא לפועל נעדרים מרשימת ההוצאות. הקמפיין צפוי לרתום רבנים ומובילי דעה במגזר הדתי-לאומי שייקחו חלק בקריאה לתשלום קבוע של 5000 ₪ לכל שידוך מוצלח.
מנכ"לית ארגון "באים בטוב" שירה מס: "כסף זו לא מילה גסה, הוא מניע היום את כולנו כמעט בכל תחום, כך שאין סיבה שכשזה מגיע לשידוכים נתחיל לדבר רק במונחים של חסד. מלבד זאת, הכרת הטוב עומדת בבסיס היהדות ונראה לעיתים ששכחנו את אלו שאנו חייבים להכיר להם את התודה הגדולה ביותר שהשפיעה על חיינו. 5000 שקל הוא סכום הגון ומכובד, כשרבים מהרווקים והרווקות היו מוכנים לשלם אף הון תועפות לאלו שסוף סוף יביאו אותם אל החופה. השרשת הנוהג של תשלום 5000 שקל לחבר או החברה ששידכו יכולה להביא לשינוי אמיתי ביחס לכל משבר הרווקות המאוחרת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה