טלוויזיה

מגי טביבי במסר ליום האישה: "שום דבר לא יכול לעצור אותך"

מגי טביבי, מגישת מהדורת החדשות של 'עכשיו 14' בריאיון מיוחד לכבוד יום האישה, בו היא מספרת על הדרך והמעבר שעשתה מעולם הריאליטי לעולם התקשורת והמכשולים בדרך. בנוסף, באיזה אור היא רואה היום את הבחירה של הערוץ להביא לצדה את שרון גל?
פטריסיה סולומון |  1
מגי טביבי (צילום ויקיפדיה-Omermantzur)
מגי טביבי אמנם החלה את דרכה לפני כחמש שנים בריאליטי, אך היא לא יכולה להיות יותר רחוקה מזה היום. מאז היא עשתה כמעט את הבלתי אפשרי והפכה לאשת תקשורת, ראיינה אישים מכל קצוות הקשת הפוליטית ולאחרונה מהדורת החדשות המרכזית של 'עכשיו 14' בהגשתה שברה שיאי רייטינג. כעת לכבוד יום האישה הבין-לאומי היא מספרת על הדרך שעשתה, כיצד היא בדרכה מקדמת את השיח על זכויות נשים ובאיזו נקודה אישית המצב במדינה העציב אותה.
לפני שנדבר על יום האישה הבין-לאומי, לא ניתן שלא לדבר גם קצת על אקטואליה. בשנה האחרונה את מגישה לבדך את מהדורת החדשות ב'עכשיו 14'; שברת שיאי רייטינג ועקפת את חדשות 13, איך התחושות?
"מרגש. אני מגישה את המהדורה לבד קרוב לשנה, חמישה ימים בשבוע, אבל עבודה קשה משתלמת. הצלחתי יחד עם הצוות שלי ליצור תוצר שהקהל נותן בו אמון וזו ההצלחה מבחינתי. מחמם את הלב לראות את זה קורה בתוך פרק זמן כזה קצר".
את מאמינה שהערוץ ימשיך לפרוץ בקרב הקהל הישראלי כשאת רואה את המגמה הזו?
"לא צריך להאמין, ערוץ 14 הוא עובדה מוגמרת להצלחה. הרייטינג מדבר בעד עצמו. ברדוגו, המהדורה, ינון, סגל וכל הצוות. הערוץ הפך היום לערוץ המדובר ביותר. לגבי המהדורה נשמח כמובן להתרחב לקהלים נוספים, אנחנו בסופו של דבר מספקים אלטרנטיבית איכותית".  
כפי שציינת, את מגישה את מהדורת החדשות לבדך ומדובר במשימה תובענית. לאחרונה הערוץ קיבל החלטה אסטרטגית לצרף למהדורה את שרון גל. עם זאת, זה קצת נוגד את המגמה שאנחנו רואים בערוצים אחרים בהם נשים מגישות את המהדורה לבד.
את מאמינה שבשנת 2023, ובמיוחד לכבוד יום האישה, אנחנו עדיין צריכים קונטרה גברית במהדורת החדשות?
"אני מברכת על המהלך. יש מקום שווה היום בעולם התקשורת, ובמיוחד בתחום ההגשה, גם לנשים וגם לגברים כאחד״. 
בעבר עבדת עם עמותות שונות בארץ (בהן "לתת", עמותת שניר ועוד). האם יש עמותה או דרך כלשהי במסגרתה את פועלת היום ספציפית לקידום נשים?
"אני בקשר עם העמותות השונות ומחזקת את הפעילות של ארגוני הנשים. חשוב ומבורך היום לקדם וליצור שיח ציבורי סביב הנושא. נדרשת עוד הרבה עבודה הן ברמה החקיקתית והן ברמה החברתית, ונשים היום לא מספיק מוגנות לדעתי במרחב הציבורי. יש עוד הרבה להיעשות גם בעניין פערי השכר, תנאי העבודה וייצוג הולם בכל עמדות המפתח. ידעת לדוגמה שאין היום מנכ"ליות במשרדי הממשלה? או שיש רק שתי אלופות בצה״ל? יש עוד דרך לפנינו ואני באמת מאמינה שכל אישה יכולה להגיע לכל תפקיד באשר הוא״.
בנושא מעט אחר, כשנכנסת לבית האח הגדול אמרת שהיית רוצה לשבת לארוחת ערב עם איילת שקד. עם חלוף הזמן אולי שקד היא כבר לא הבחירה הטבעית; עם איזו אישה מוכרת בישראל כן היית רוצה לשבת עמה לשיח, ועל מה?
"פוליטיקה תמיד עניינה אותי, גם היום אני נעה בשיח הזה ובעולמות הללו גם מאחורי הקלעים. אז כן בזמנו היה לי חלום הרואי לפגוש את שקד כי מאד ראיתי את עצמי בפוליטיקה, וכי שאפתי להיות בפוזיציה שמשפיעה״.
"היום אני מודה לקב"ה על הזכות והבמה שניתנה לי דווקא בעולם של התקשורת, כי אני מבינה שהיכולת שלי להניע שינויים ולהשפיע היא הרבה יותר גדולה מאשר בפוליטיקה". 
"היום לא הייתי רוצה לפגוש לארוחת ערב דווקא את האישיות הבכירה, הציבורית, המפורסמת והמוכרת - אין לי אחת כזו. כן הייתי רוצה לשמוע את הקהל האחר כמו נערות בסיכון או נשים בפריפריה. קולות שפחות מושמעים לצערי. אני מאמינה ששינויים מתחילים מלמטה".
נמשיך עם האח הגדול, לאור הסערה שקמה עם שידור העונה ה-12, את מרגישה שהיום היית יכולה לקחת חלק בתוכנית הזו כפי שהיא היום ביחס לאיך שהיא הייתה כשאת הופעת בה?
"מי שנכנס לתוכנית ריאליטי צריך לקחת בחשבון שקיימת ביקורת ציבורית, אי אפשר שכולם יאהבו אותך. חלק יתחברו אליך וחלק פחות וזה בסדר. אני חושבת שבנושאים מסוימים אם גבר היה עושה משהו מסוים הוא היה נתפס בצורה אחת ואם אישה הייתה עושה את אותו דבר זה היה נתפס בצורה אחרת. אני לא יודעת עד כמה זה השתנה בשנים האחרונות".
ברוח זו, מה הטיפ של לנשים ונערות צעירות שנאלצות להתמודד יום-יום עם ביקורת חברתית וגם פנימית?
"ביקורת תמיד תהיה לא משנה מה תעשי ויש אנשים שיתחברו אלייך ויש אנשים שלא יתחברו אלייך, ותמיד יהיו רעשי רקע, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנשים ויש סוגיות יותר רגישות. כשיצאתי מבית "האח" עם השנים למדתי את אחד מהשיעורים הכי גדולים שלי, להאמין במה שיש לך לתת".
"הגדוּלה בעיני היא להתעלות מעל זה ולא להקשיב לרחשים ולרעשי הרקע, ובאמת להאמין במה שאת נותנת. האמנתי במה שיש לי להציע. האמנתי בדבר הזה שנקרא מגי, גם כשאנשים זלזלו והרימו גבה על המעבר מעולם 'השואוביז' ואמרו "מה? היא בכלל באה מעולם אחר לחלוטין. היא הייתה בוגרת תוכנית ריאליטי, מה היא יודעת?".
"לצערי לאנשים יש נטייה לשפוט כל כך מהר, וזה הדבר הראשון שאנחנו עושים מבלי לתת הזדמנות. למרות הכול אמרתי לעצמי: "יש לך דרך, תאמיני במטרה שיש לך מול העיניים" והאמנתי בזה. כמובן הרבה בסיעתא דשמיא". 
"אני אומרת את זה לכל אחת, תמיד יהיו אנשים שינסו להקטין אותך ולומר לך שאת לא מספיק מוכשרת, שאת לא מספיק בתוך זה, שאת לא מספיק יודעת וזה חלק מהעולם הזה, אבל הטיפ שלי לנשים ולנערות צעירות הוא שאם את באמת מאמינה בעצמך ובדרך שלך  - שום דבר לא יכול לעצור אותך".
לבסוף, איך את מתייחסת באופן אישי למצב המדיני כרגע, ביחס לרפורמה המשפטית?
"לא אכנס לרבדים הפוליטיים אבל לצערי שכחנו קצת מושגים של אחדות או אהבת חינם. קשה לראות את הפילוג ואת השסע שנהיה כה עמוק. אין לנו ארץ אחרת וזה חשוב לזכור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על תעצמי עיניים
    מרגלית 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד מעט..קצת גם ״קולך״ לא ישמע , בזכות הגנתך על ה״ימין״ כי באת ממקום שלאישה לא היה ״קול״…וגם מעמד!! תביני שכשהם״ראש״ מאויים..ניתן לסחוט אותו..הדתיים סוחטים את ביבי כי יודעים על פשעי השפע והנהנתנות שלו..ותפסו טרמפ עליכם הימנים..שיבוא גם יומו של ביבי שאותם דתיים הם אלה שישימו אותו מאחרי סוגר ובריח מטעם חוקי הבורא על סופם של רשעים נהנתנים . עליה וקוץ בה. עוד קצת וגם קולך לא ישמע וגם מראה לא יראה עוד!!!זיכרי לא כל מה שנראה כחסד…סופו חסד! השמרי לנפשך מאוד!!!
    סגור