טלוויזיה

לא זורמים: האם דיסני בדרך להיפרד משירות הסטרימינג?

למרות ששירות הזרמת הווידאו שלה הושק רק ב-2018, למעשה מעורבת דיסני בשוק הסטרימינג מאז 2009. אך כעת, לפי המנכ"ל שלה, היא עשויה לוותר על שירות הסטרימינג המקורי שלה, למרות שההסכם שחתמה עם השותפה שלה להפעלת השירות מחייב אותה לעשות בדיוק ההיפך מזה
יאיר מור | 
דיסני פלוס (צילום shutterstock/ Ivan Marc)
ענקית הבידור שהקים האנימטור וולט דיסני עשויה למכור בעתיד הקרוב את אחד משירותי הסטרימינג הגדולים בעולם - לא, לא מדובר על דיסני+, אלא על שירות ותיק בהרבה. למעשה, זהו שירות הסטרימינג החוקי הראשון בעולם - Hulu.
ביום חמישי אמר מנכ"ל דיסני, בוב אייגר, בריאיון ל-CNBC, כי "הכל נמצא על השולחן" כאשר נשאל על הנתח של דיסני בהולו. כאשר נשאל איך זה מתיישב עם התחייבותו לשוק הסטרימינג בשיחת המשקיעים עם הצגת הדו"חות יום קודם לכן, הוא הסביר כי "דיברתי על כך שבידור כללי אינו מבודל. אני לא הולך להעלות השערות אם אנו מוכרים או קונים של (בידור כזה) - אך אני מודאג בנושא בידור כללי בלתי מבודל. אנחנו הולכים לבדוק את זה באופן אובייקטיבי".
כדי להבין את המצב בהולו, צריך לצלול קצת להיסטוריה שלו: השירות הוקם ב-2007 על ידי חברות האינטרנט AOL, יאהו, MySpace, MSN של מיקרוסופט וענקית הטלוויזיה NBCUniversal. ב-2009 הצטרפה דיסני לשיתוף הפעולה ורכשה נתח מהשירות. ב-2016 הצטרפה המתחרה המושבעת שלה, Time Warner, כאשר רכשה נתח של 10%.
ב-2019 התחילה מגמה הפוכה, של נטישת שותפות. AT&T מכרה את הנתח שלה, 9.5%, חזרה ליתר השותפות, ומאוחר יותר גם את ה-10% של טיים וורנר, שאותה רכשה שנה קודם לכן. במקביל, רכשה דיסני את פוקס המאה ה-21, שהיתה גם היא חלק מהשותפות, והפכה לבעלת 67% מהשליטה על החברה. קומקאסט, בעלת NBCUniversal, חתמה עם דיסני על הסכם לפיו דיסני תהפוך למתפעלת היחידה של הולו, בעוד קומקאסט תהיה "מחזיקה שקטה" של שליש מהחברה, ובינואר 2024 - עוד פחות משנה - היא זכאית לדרוש מדיסני לרכוש ממנה את הנתח הזה תמורת הערת שווי שלא תפחת מ-27.5 מיליארד דולר.
אמנם, הולו הוא כנראה שירות הסטרימינג החמישי בגודלו בעולם - אחרי נטפליקס, אמזון פריים וידאו, דיסני+ ו-HBO Max (על בסיס הערכות) - עם 48 מיליון מנויים, אך לפי אנליסטיםספק גדול אם הוא שווה לדיסני את הסכום שהתחייבה לשלם עליו, במיוחד לאור העובדה שלפי הדו"ח שלה מהשבוע שעבר, בשלושת החודשים האחרונים של 2022 היא הפסידה מתחום הסטרימינג 1.1 מיליארד דולר (שיפור קל לעומת 1.5 מיליארד ברבעון הקודם, אך עדיין תוצאה לא טובה). לכן, לא מן הנמנע שבמקום לקנות את השירות היא תנסה דווקא למכור אותו.
באופן פרדוקסלי, הקונה עשויה להיות קומקאסט עצמה - למרות שבדצמבר אמר מנכ"ל NBCUniversal של קומקאסט, ג'ף של, כי "אנו חושבים ש(השירות) שווה כסף רב, מפני שהוא נמכר על בסיס שליטה מלאה, כאילו שמוכרים אותו במכירה פומבית, ואני חושב שאין אינדיקציות שהולך לקרות משהוא שונה מצ'ק שמן שייכתב עבורנו על ידי דיסני עבור הנכס ב-2024". כלומר, מבחינת של אין שום סיבה בעולם שדיסני לא תקנה את השירות מיוניברסל - וכעת אנליסטים מעריכים כי ייתכן שבפועל יקרה בדיוק להיפך.
נציין כי ליוניברסל עצמה יש שירות סטרימינג מקביל להולו, פיקוק, שבינתיים מדשדש מאחור עם 18 מיליון מנויים - ועלולות להתעורר מחלוקות סביב התוכן של הולו, שחלקו הופק על ידי דיסני עצמה, חלקו על ידי פוקס שבבעלותה וחלקו על ידי חברות חיצוניות עבור יוניברסל, כך שלא ברור מה שייך למי, והאם התכנים מהווים חלק מהשירות או חלק מהחברות שהפיקו אותם.
בזמן העסקה ב-2019 טען אייגר כי הולו יכול להיות מעין HBO של דיסני - כלומר מרכז תוכן למבוגרים, לעומת התוכן לילדים ולכל המשפחה שבו מומחית דיסני עצמה, ואותו היא מציגה בשירות הסטרימינג שנקרא בשמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה