תיירות

טסים לטורקיה? שתי הערים הללו נכנסו לראשונה למדריך מישלן

לא רק איסטנבול: גם איזמיר ובודרום מצטרפות למדריך מישלן בטורקיה. מה תמצאו שם?
מערכת ice | 
איזמיר (צילום unsplash)
מישלן, מדריך המסעדות היוקרתי, הכריז רשמית על הרחבת פעילותו בטורקיה גם לערי החוף איזמיר ובודרום. מבחר המסעדות המלא של מדריך מישלן איסטנבול, איזמיר ובודרום 2024 ייחשף בנובמבר הקרוב במהלך טקס שיערך באיסטנבול.
איזמיר וסביבתה, כולל רובע אורלה (Urla), על דרך היין, מושרשת מאוד במסורת הקולינרית הטורקית והים תיכונית ובטרואר המקומי, תוך שהיא מציעה אפשרויות אוכל רבות. ממסעדות גסטרונומיות ואופנתיות לבתי קפה מודרניים ועד מסעדות מסורתיות ופופולריות, איזמיר מבריקה דרך המגוון של ההיצע הקולינרי הייחודי שלה. לעתים קרובות מנוהלות על ידי שפים צעירים מקומיים, אשר להוטים במיוחד לייעל את המורשת שלהם באופן מודרני, מסעדות רבות מציעות טעמים מהים האגאי, דגים טריים שנתפסו ו"בלאגן עשיר".
 

בבודרום, אחד מיעדי התיירות היוקרתיים בריביירה הטורקית, הממוקם במחוז מוגלה (Muğla), ישנו שילוב נהדר של מסעדות טורקיות המשבחות טעמים אותנטיים וטעמים של ים, עם מסעדות המציעות מטבח בינלאומי - שהאסיאתי והאיטלקי הם הפופולריים שבהם – היוצר ביחד סצנת אוכל מרגשת. כאן, אתרי נופש יוקרתיים מתרכזים בחוויות האוכל הטובות ביותר ובאלה היצירתיות ביותר.
גונדל פולנק, המנהלת הבינלאומית של מדריך מישלן, אמרה: "לאחר עצירה ראשונה באיסטנבול בשנה שעברה, הנציגים שלנו שמחים לשים את איזמיר ובודרום על מפת הדרכים שלהם. אכן, שני המקומות הללו הם לא רק מקומות נהדרים לחוויות תרבותיות ותיירות בלתי נשכחות, אלא הם גם מתהדרים בסצנות קולינריות הראויות להתגלות".
עוד הוסיף: "אם איזמיר וסביבתה מציעות מסעדות מרגשות המשבחות את הטרואר המקומי ומדגימות את הכישורים הגסטרונומיים ברמה הגבוהה של שפים צעירים רבים, בודרום מבריקה בשל מגוון המסעדות שלה, שרבות מהן מסורתיות ונגישות הממוקמות במרכז העיר, כאשר קונספטים קולינריים חדשניים ניתן למצוא באתרי הנופש היוקרתיים בעיר. על ידי הוספת שתי הערים הללו למשפחת מדריך מישלן, אנו מקווים להפיץ ברחבי העולם את המסר שטורקיה היא יעד גסטרונומי שאסור לפספס".
מדריך מישלן איסטנבול, שיצא לראשונה בשנת 2022, הציג את הפוטנציאל הגסטרונומי והמגוון הקולינרי של העיר, תוך שהוא ממליץ על 53 מסעדות, מתוכן 5 מסעדות שזכו לכוכבי מישלן (מסעדה אחת עם שני כוכבי מישלן, ו-4 מסעדות עם כוכב מישלן אחד). מדריך מישלן איסטנבול הדגיש מגוון מנות עונתיות ומיוחדות, כמו גם שם דגש מיוחד על סוגים שונים של מסעדות - מביסטרו גסטרונומי ומסעדות יוקרה עד מסעדות מסורתיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה