תיירות
מהפכה בנתב''ג: כך וויזאייר תזעזע את השוק בישראל
וויז אייר צועדת לקראת הקמת בסיס בישראל עם הבטחה להוזלת מחירים. בכירי החברה קיימו לפני ימים ספורים שיחות מתקדמות בבודפשט עם נציגי משרד התחבורה הישראלי
שוק התעופה הישראלי מתקרב לנקודת מפנה: וויזאייר ההונגרית מקדמת כידוע את הקמת בסיס פעילות בנתב"ג, מהלך שצפוי לשנות את מבנה ההיצע לצרכנים ולהשפיע על החברות המקומיות, ומסתבר שהדברים הולכים ונרקמים.
על פי N12 חברת התעופה ההונגרית הלואו-קוסט. מתקדמת בצעדים מהירים לקראת פתיחת בסיס פעילות בישראל, לאחר שבכירי החברה קיימו לפני ימים ספורים שיחות מתקדמות בבודפשט עם נציגי משרד התחבורה הישראלי. השיחות, שבהן נרשמה התקדמות משמעותית, צפויות להסתיים בהודעה רשמית עד יום רביעי הקרוב, ובעקבות כך מתוכנן ביקור של מנכ"ל החברה, יוז'ף וראדי, בישראל בשבועיים הקרובים.
על פי הפרסום המשא ומתן מתמקד במגוון רחב של נושאים: אפשרות להפעלת טיסות ליעדים חדשים כמו הבלקן, גיאורגיה, איחוד האמירויות, והודו ותאילנד בטווח הארוך יותר. במקביל נדונה הקמת מוסך תפעולי באילת והפעלת טיסות פנים-ארציות בין נתב"ג לאילת - דרישה מפורשת של משרד התחבורה שמחייבת שהמטוסים יוצבו בישראל כדי להוזיל את עלויות התפעול. הקמת הבסיס משמעותה שוויז אייר תוכל להנחית מטוסים בנתב"ג, להלין צוותים בארץ, ולהפעיל טיסות בשעות מראה אופטימליות - בדומה לבסיסים שהחברה מפעילה באבו דאבי, בריטניה ומלטה.
באוגוסט האחרון גלובס דווח כי לפי המתווה שנדון בפגישה בין נציגי החברה ובכירי משרד התחבורה, בשלב הראשון יוצבו שלושה מטוסים שישהו בישראל באופן קבוע. כל מטוס צפוי לבצע שלושה סבבים מלאים ביממה - המראה, חזרה והכנה לסבב נוסף - כך שבסך הכול תוכל החברה להפעיל כ-60 טיסות יומיות (המראות ונחיתות). מדובר בהיקף פעילות שעד כה לא היה אפשרי ללא נוכחות קבועה בארץ.
המשמעות לנוסעים: גידול חד בהיצע הקווים בשעות הבוקר המוקדמות והלילה, שעות שבהן הביקוש גבוה במיוחד, ובכך נוצרה עד כה עדיפות ברורה לחברות הישראליות שמטוסיהן "לנים" בארץ. וויזאייר צפויה ליהנות מאותן זכויות, מה שצפוי להעמיק את התחרות דווקא במועדים המועדפים ביותר על הקהל.
בפן התפעולי, החברה התחייבה לגייס צוותי אוויר מקומיים ולהכשירם בהונגריה. שילוב כוח אדם ישראלי נועד להבטיח זמינות ויציבות, ובכך לצמצם תלות בצוותים זרים. נושא נוסף שנדון הוא מצבי חירום: במשרד התחבורה דרשו התחייבות ברורה כי וויזאייר לא תפסיק טיסות במקרה של הסלמה ביטחונית, אלא תתמיד לפעול בדומה לחברות הישראליות.
גם היבטי רעש עלו על שולחן הדיונים. ברשות התעופה התריעו כי אימוץ התקינה האירופית עשוי להגביל טיסות לילה, אך נציגי וויזאייר טענו כי המטוסים החדשים מסוג איירבאס 321neo שקטים יותר, ולכן דווקא יקנו להם יתרון בשעות מאוחרות.
עוד ב-
מבחינת יעדים, החברה אינה מתכוונת להסתפק בטיסות לאירופה בלבד. כבר כעת נבחנת האפשרות להרחיב טיסות לבלקן, לאמירויות ואף למזרח הרחוק. עם זאת, כניסה לשווקים אלה תחייב הקמת חברה־בת ישראלית שתעמוד בכללי האבטחה המקומיים ותחתום על הסדרי שיתוף פעולה עם אל על - סוגיה שעוד לא הוכרעה. לוח הזמנים שנבחן הוא אפריל 2026, אולם בישראל כידוע שום דבר לא סגור עד שהוא לא סגור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



