תיירות

אסון היאכטה באיטליה: שלוש גופות חולצו, מאמצים לחילוץ שאר הנעדרים

צוותי החילוץ המקומיים נאבקים כדי לחלץ את הנעדרים מהיאכטה Bayesian שטבעה מול חופי סיציליה. עד כה, אותרו שלוש גופות מתוך 22 אנשים שהיו על היאכטה, והמאמצים נמשכים לאיתור הנעדרים הנותרים. עבודת הצוללים היא איטית ומסובכת, כשהם מוגבלים לזמן שהות קצר במעמקי הים
מערכת ice | 
יאכטה טובעת בחופי איטליה (צילום Guardia Costiera)
בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני, טבעה מול חופי סיציליה היאכטה היוקרתית Bayesian, בעקבות סערה עזה שגרמה לה להתהפך ולשקוע במהירות. האסון התרחש כאשר על היאכטה היו 22 בני אדם, בהם יזם ההייטק הבריטי המפורסם מייק לינץ', שהייתה בבעלותו, ובכיר מורגן סטנלי כמו ג'ונתן בלומר. סערה שגרמה ליצירת עמוד מים, הידוע כ"טורנדו ימי", פגעה ביאכטה, והפכה אותה במהירות מתחת לגלים.
בין 15 הניצולים שנחלצו מהיאכטה היו אשתו של לינץ', אנג'לה בקארס, ועורכת הדין איילה רונלד, שהייתה חלק מהצוות המשפטי של לינץ' במהלך מאבקו המשפטי בארה"ב. עם זאת, ששת הנעדרים כוללים את לינץ' עצמו, בתו האנה, בלומר ואשתו ג'ודי, ועורך הדין כריס מורבילו ואשתו נדא. האתגר העיקרי עבור צוותי החילוץ הוא הגובה בו נמצאת היאכטה, כ-49 מטרים מתחת לפני המים, ועומק זה מקשה על הצלילה וחילוץ הגופות.
 
נכון להיום (רביעי) אותרו שלוש גופות, כולל גופתו של השף רקלדו תומאס, שנמצא זמן קצר לאחר האסון. החיפושים נמשכים אחר הנעדרים הנותרים. אחד הקשיים המרכזיים בחילוץ הוא החסימה של התאים הפנימיים על ידי רהיטים שהוזזו במהלך הסערה. כתוצאה מכך, עבודת הצוללים היא איטית ומסובכת, כשהם מוגבלים לזמן שהות קצר במעמקי הים.
 

מייק לינץ', שכונה "ביל גייטס הבריטי" היה יזם טכנולוגיה בולט, שהקים את חברת התוכנה "אוטונומי" ונרכש על ידי HP ב-2011 בעסקה שהייתה מהגדולות בתעשיית הטכנולוגיה. לאחר שהתביעה המשפטית נגדו הסתיימה בזיכויו ביוני האחרון, הוא יצא לשיט התענוגות עם חברים ומשפחה כדי לחגוג את הניצחון המשפטי. המידע הראשון שנמסר מהאזור הראה כי היאכטה שקע בתוך דקות ספורות, מה שמעיד על מהירות הפעולה של הסערה והשפעתה על הספינה.

 
כוחות החילוץ באיטליה פועלים במקביל לחקירה רשמית בנוגע לנסיבות האסון. נבדקת האפשרות שהצוות לא היה ערוך כראוי לסערה שנצפתה מראש. היאכטה Bayesian, שנבנתה בשנת 2008, נחשבת לאחת מהספינות המפוארות והיוקרתיות ביותר בתחום. היא תוכננה כך שתוכל לארח 12 אורחים בשש סוויטות, ולצוות של עשרה אנשי צוות. שווי השוק שלה הוערך ב-35 מיליון דולר, ונראה כי התכנון והעיצוב שלה היו ברמה הגבוהה ביותר. החקירה נמשכת, והמאמצים להביא את הנעדרים לקבורה בעיצומם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה