תיירות

בואינג תרכוש את ספקית חלקי המטוסים: האם תצליח להדהים את המשקיעים?

יצרנית המטוסים האמריקנית מתקדמת במגעיה לרכישה מחדש של ספיריט אירוסיסטמס. מטרת המהלך היא ככל הנראה לשפר את איכות הייצור של המטוסים. מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, ציין בשבוע שעבר כי החברה נותרה מחויבת להשלמת העסקה - ששוויה טרם נמסר למשקיעי החברה
מערכת ice | 
דייב קלהון מנכל בואינג (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNBC Television)
יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג מתקדמת במגעיה לרכישה מחדש של ספקית החלקים ספיריט אירוסיסטמס. לפי הדיווחים, שתי החברות קרובות להסכמה על עסקה שתחזיר את ספיריט להיות תחת שליטתה של בואינג. מטרת המהלך היא לשפר ככל הנראה את איכות הייצור של מטוסי החברה, שלאחרונה שמה נקשר בכמה פרשות.
בואינג מנסה לרכוש את ספקית החלקים, שהייתה פעם חברה בת של יצרנית המטוסים. ספיריט מספקת רכיבי גוף, כולל חלק גדול מגוף המטוס הבעייתי MAX737. בוול-סטריט סבורים כי העסקה אכן תשולם בסופו של דבר. מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, ציין בשבוע שעבר כי החברה נותרה מחויבת להשלמת העסקה.
 
עם זאת, טרם התבהרה התמונה באשר לשווי העסקה. בנוסף, לא ברור עדיין מי יקבל את עסקי איירבוס הרוכשת גם היא חלקים מספיריט. יצרנית המטוסים האירופית לא תרצה שיריבתה הראשית, בואינג, תהיה הספקית שלה. לפי מה שנראה כרגע, איירבוס תקבל את המחלקות האחראיות על ייצור חלקים עבורה ובואינג תקבל את השאר.
על פי הדיווח בביזפורטל, בואינג מכרה את ספיריט אירוסיסטמס ב-2005 לקרן השקעות פרטית. ספקית החלקים הונפקה ב-2006 לציבור במחיר של 26 דולר למניה. מאז מניית החברה עלתה ב-30% בלבד ב-18 השנים האחרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה