עסקי ספורט

מועדוני הכדורגל היקרים בעולם: מי בפסגה בשווי 6 מיליארד דולר?

כמה שווים מועדוני הכדורגל הגדולים בעולם? עשרת הקבוצות היקרות בעולם נחשפות: הליגה האנגלית שולטת ברשימה עם 6 קבוצות שונות, הליגה האיטקלית נשארה ללא נציגות, מי תפסה את המקום הראשון?
מערכת ice | 
כדורגל (צילום pixabay)
לרבים מאיתנו יש חלום להיות מתי שהוא בעלים של קבוצת כדורגל, אך המחסום העיקרי הוא סכום הכסף המטורף שמועדוני הכדורגל שווים. לאחר בדיקה, נחשפה רשימת 10 מועדוני הכדורגל היקרים בעולם (נכון לנובמבר 2023):
נתחיל עם שלושת הקבוצות שכמעט נכנסו לרשימה:
במקום ה-13 ברשימה, נמצאת אתלטיקו מדריד, הקבוצה הספרדית והיריבה העירונית של ריאל מדריד שווה היום 1.54 מיליארד דולר. במקום ה-12 נמצאת דורטמונד מהליגה הגרמנית, הקבוצה בעלת הקהל מהדומיננטים בעולם מוערכת היום ב-1.93 מיליארד דולר. במקום ה-11 נמצאת הנציגה היחידה מהליגה האיטלקית, יובנטוס שנקלעה לשנה לא פשוטה של חובות ובעיות שגרמו בין היתר להורדת נקודות בליגה, ה"גברת הזקנה" מוערכת היום ב-2.16 מיליארד דולר.
ולעשירייה הראשונה:
במקום העשירי, נמצאת קבוצת הפאר מאנגליה, ארסנל, שפותחת את העשירייה הראשונה עם שווי של 2.26 מיליארד דולר. 
במקום התשיעי ברשימה מתברגת היריבה העירונית של ארסנל, טוטנהאם, קבוצתו של הליגיונר מנור סולומון, מוערכת כיום ב-2.8 מיליארד דולר.
במקום השמיני היריבות הלונדונית גדלה, עוד יריבה עירונית לארסנל וטוטנהאם וזו צ'לסי, שלקנות אותה יעלה לכם 3.1 מיליארד דולר.
במקום השביעי נמצאת הנציגה היחידה מהליגה הצרפתית וזו מונאקו. סתם. כמובן שמדובר בפריז סן ז'רמן, ענקית הכספים שמעורכת כיום בשווי של 4.21 מיליארד דולר, כמעט מיליארד דולר הפרש מהמקום השמיני.
במקום השישי נמצאת עוד נציגה יחידה מהליגה שלה בעשירייה וזו באיירן מינכן מהליגה הגרמנית, קבוצתו של דניאל פרץ שווה סכום עתק של 4.86 מיליארד דולר.
את החמישייה הראשונה, פותחת הקבוצה המצליחה בעולם נכון להיום וזו מנצ'סטר סיטי, הקבוצה שבעשור האחרון כותבת את ההיסטוריה של המועדון בהובלת פפ גווארדיולה, שווה לא פחות מ-4.99 מיליארד דולר.
במקום הרביעי נמצאת קבוצת הפאר מאנגליה וזו ליברפול, הקבוצה שנמצאת כרגע בראש טבלת הליגה האנגלית מוערכת ב-5.29 מיליארד דולר.
את הטופ 3, פותחת קבוצת הענק מספרד ברצלונה, שלמרות שנקלעה לקשיים כלכלים בשנים האחרונות, שוויה הוא לא פחות מ-5.51 מיליארד דולר.
במקום השני נמצא המועדון המעוטר באנגליה, מנצ'סטר יונייטד, השדים האדומים של אריק טן האח מוערכים ב-6 מיליארד דולר.
בפסגת הרשימה, נמצאת ריאל מדריד, רבים מאוהדי הכדורגל מחשיבים את המועדון לגדול ולטוב בהיסטוריה של המשחק, שוויו של מועדון הפאר עומד על 6.07 מיליארד דולר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה