עסקי ספורט

כוכבת הכדורגל חושפת: "גרמו לנו לגלח את איברי המין"

בדיקות המגדר בוצעו בסביבות מונדיאל הנשים 2011 בגרמניה לאחר האשמות מניגריה, דרום אפריקה וגאנה הנוגעות להאשמות כי נבחרת גינאה המשוונית כללה גברים
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik)
כדורגלניות נבחרת שבדיה בכדורגל נאלצו "להראות את איברי המין שלהם לרופא" במונדיאל לנשים 2011 כדי להוכיח שהם נשים, כך חשפה שחקנית הנבחרת נילה פישר.
בספרה החדש – I Don't Even Say Half Of It – תיארה פישר, ששיחקה ב-194 במדי הנבחרת, את התהליך, שנוהל על ידי פיזיותרפיסטית מטעם הרופא, כמשפיל.

בדיקות המגדר בוצעו בסביבות הטורניר 2011 בגרמניה לאחר האשמות מניגריה, דרום אפריקה וגאנה הנוגעות להאשמות כי נבחרת גינאה המשוונית כללה גברים.
"אמרו לנו שאנחנו צריכים להתגלח 'שם למטה' בימים הקרובים ושאנחנו נציג את האיברים שלנו לרופא", כותבת פישר.
"אף אחד לא מבין את העניין של גילוח אבל אנחנו עושים מה שאומרים לנו וחושבים 'איך זה הגיע לזה?' למה אנחנו נאלצים לעשות את זה עכשיו, חייבות להיות דרכים אחרות לעשות את זה. האם עלינו לסרב?
"במקביל אף אחת לא רוצה לסכן את ההזדמנות לשחק במונדיאל. אנחנו רק צריכים לעשות את החרא הזה, לא משנה כמה זה מרגיש חולה ומשפיל".
שבועיים לפני תחילת מונדיאל 2011, פיפ"א פרסמה את מדיניות ההכרה המגדרית הנוכחית שלה, המחייבת קבוצות לחתום על הצהרה המבטיחה ששחקנים שנבחרו למונדיאל הם "ממין מתאים". 
לא ברור מדוע השחקנים של שבדיה עברו בדיקה גופנית כאשר בדיקת ספוגית חזה - דרך זולה ולא פולשנית לאסוף DNA מהתאים בחלק הפנימי של הלחי ולקבוע את מין האדם - נמצאה בשימוש נרחב במשך עשרות שנים.
רופא הנבחרת של שבדיה ב-2011, מאטס בורג'סון, אמר כי הבדיקות התקיימו לאחר שפיפ"א דרשה בדיקה מיידית כאשר החלו להסתובב שמועות על הנבחרת של גינאה המשוונית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה