עסקי ספורט

לא תאמינו מה הטלוויזיה הסינית מצנזרת משידורי המונדיאל

צילומים קודמים של אוהדי כדורגל מרחבי העולם ממלאים אצטדיונים של קטאר ללא כיסוי פנים, עוררו זעם במדינה שנותרה לבדה באכיפת הסגרים ובדיקות כפויות עבור מיליונים. כעת - הצנזורה מגיעה
מערכת ice | 
מונדיאל 2022 בקטאר (צילום shutterstock)
הטלוויזיה הסינית גונזת צילומי תקריב של אוהדי גביע העולם בכדורגל נטולי מסכות, כדי להימנע מהשוואות עם המדיניות "אפס קורונה" של הממשל הסיני, שהיא בסיס להפגנות היסטוריות במדינה. צילומים קודמים של אוהדי כדורגל מרחבי העולם ממלאים אצטדיונים של קטאר ללא כיסוי פנים, עוררו זעם במדינה שנותרה לבדה באכיפת הסגרים ובדיקות כפויות עבור מיליונים.
כעת, כשהכעס הזה הפך לגל ההפגנות הגדול ביותר ב-33 השנים שחלפו מאז כיכר טיאננמן, הטלוויזיה הממלכתית חסמה צילומים של אוהדים ללא מסכות.CCTV Sports , ששילמה מיליונים עבור זכויות גביע העולם, משדרת את הפיד הרגיל של פיפ"א - אבל עם הרבה צילומי קהל שהוחלפו בתמונות של שחקנים, פקידים או אצטדיון הכדורגל. שדרן המשחק, השמיע בפני הקהל מקומי מסרים רבים על מקרי מוות המוניים וכאוס שנגרמו על ידי נגיף הקורונה בארה"ב, מה שמרמז שזו הייתה אשמת המדיניות הרופסת.
"מומחה הספורט בסין" - מארק דרייר, שיתף גם הוא קטעים המראים כיצד הטלוויזיה הממלכתית "מחליפה צילומי קהל בזמן משחקים ובמקום זאת חותכת לתקריב של שחקנים ומאמנים". "זה מדהים", הוא כתב לצד קליפ אחד שנמחק מאז, וקבע כי "זו 100% עובדה שהטלוויזיה הסינית משדרת פחות צילומי מעריצים/קהל בממוצע, מאשר גופי שידור בינלאומיים אחרים בגלל צנזורה מונעת". לדבריו, עיכוב של 30 שניות בשידורים עושה את זה "קל לחתוך מתקריב של קהל שצולם, לאחת מהזוויות האחרות האלה - והצופים לא שמים לב".
ובכל זאת, אפילו הסיקור הזה - שעדיין כולל תמונות רחבות יותר של אוהדים חוגגים - עורר זעם במדינה. "חלק מהאנשים צופים במשחקי גביע העולם באופן אישי ללא מסכות, חלקם נעולים בבית במשך חודש, נעולים בקמפוס במשך חודשיים מבלי שהם יכולים אפילו לצאת מהדלת", כתב אדם אחד באינטרנט, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה