נדל"ן ותשתיות

השפעות של אסיפת הקונגרס הסיני על הכלכלה במדינה

השבוע תתקיים אסיפה של בכירי המפלגה הקומוניסטית בסין, אשר נערכת פעמיים בעשור ויש לה השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה הסינית
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
לפגישת ההנהגה הסינית, שנערכת פעמיים בעשור ותתקיים השבוע, יש השלכות משמעותיות לגבי אילו חלקים מהכלכלה יקבלו תמיכה או לחץ מתמשך. נשיא סין, שי ג'ינפינג, נשא ביום ראשון נאום, שהתווה את סדרי העדיפויות של המפלגה הקומוניסטית של סין לחמש השנים הבאות. גרסה רשמית של הדו"ח אמורה להתפרסם לאחר שהקונגרס הלאומי ה-20 של המפלגה יסתיים בשבת.
ההשלכות של הקונגרס על מגזרים שונים "הם דחיפה גדולה למדיניות התעשייתית", אמרו אנליסטים מבנק ההשקעות הצרפתי. הם הצביעו על האזכור התכוף של שי לגבי הצורך בחדשנות. "מעבר ירוק ומוליכים למחצה ימשיכו להועיל", כך הם אמרו. סין הודיעה כי היא שואפת להגיע לשיא פליטת הפחמן ב-2030. המתיחות עם ארה"ב הסלימה בשנים האחרונות ולאחרונה עם בקרות ייצוא חדשות של ארה"ב החודש המכוונות לתעשיית השבבים של סין. "הדבר המדאיג ביותר מנקודת המבט הסינית הוא שקשה יותר ויותר לעקוף את ההגבלות הללו", אמר גארי נג, כלכלן בכיר של אסיה-פסיפיק. "מנקודת המבט של מדיניות תעשייתית, סין תגביר את הסובסידיות שלה ואת תמיכתה".
הבטחת הביטחון הלאומי, במיוחד במזון ואנרגיה, היה נושא נוסף ששי חזר על כך בנאומו.
"ההתמקדות בביטחון הלאומי מצביעה על המשך מדיניות 'אפס קורונה' ולחץ בפלטפורמות אינטרנט. נדל"ן עדיין ירגיש לחץ מכיוון שהיה שום אזכור של רפיה בנאום". תחום הנדל"ן, המהווה כרבע מהתמ"ג של סין, נאבק לאחרונה, כאשר מכירות הבתים צנחו השנה על רקע נקיטת האמצעים של בייג'ינג כנגד התלות הגבוהה של היזמים בחוב. בנאומו, הדגיש שי גם את ההתמקדות של סין ב"מודרניזציה", שתכלול "פיתוח באיכות גבוהה" ושגשוג משותף שיספק עושר מתון לכולם. אנליסטים קשרו את הדיכוי של סין נגד חברות האינטרנט בשנה שעברה, לדגש המחודש של קובעי המדיניות על שגשוג משותף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה