ויראלי

ההסתה נגד ישראל עולה מדרגה: היכן נתלו שלטי תמיכה בחמאס?

יחסי ישראל טורקיה, ממשיכים להידרדר וכעת לאחר הפגנות בכל רחבי המדינה ונאום ההסתה של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שלטי תמיכה בחמאס נתלו ברחבי המדינה
מערכת ice | 
הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים בארה (צילום יוטיוב/ NBC News)
ההסתה בטורקיה, ממשיכה לגבור ולאחר הפגנות הסוערות נגד ישראל, שריפת דגלי המדינה והנאומים של הנשיא ארדואן, נראה כי שיא חדש נשבר. כאשר בימים האחרונים, נתלו ברחבי הצמתים בערים שונות בטורקיה ועל גשרים מעל כבישים מהירים שלטי תמיכה בעד ארגון החמאס ותושבי עזה ונגד מדינת ישראל.
בעקבות התמיכה של השלטונות הטורקיים בחמאס, המדינה חוותה פגיעה קשה בענף התיירות במדינה כאשר ישראליים רבים ביטלו באופן גורף את החופשות שלהם במדינה, בנוסף לביטולך הטיסות של החברות הטורקיות.
נכון לעכשיו, רק כמה עשרות ישראלים קיבלו החזרים מבתי המלון בטורקיה, בעיקר באיסטנבול, שהסכימו להתחשב במצב ולהחזיר להם את הכסף ששילמו, אבל רובם לא זכו למענה כלשהו ולא קיבלו החזר עד היום וספק אם יקבלו בעתיד.
רק לאחרונה, במסגרת ביקורו של ארדואן בגרמניה קאנצלר גרמניה אולף שולץ, יצא בנאומו נגד התנהלות החמאס והבהיר כי בשונה מטורקיה ומנהיגה ארדואן, גרמניה, עומדת לצידה של ישראל באופן מלא ומגבה את פעולותיה בעזה.
המשבר ביחסי ישראל טורקיה איננו תופעה חדשה בשטח, הדבר התחיל לפני יותר מעשור במסגרת התקרית הדיפלומטית עם שגריר טורקיה בישראל דאז ותגובתה של ארדואן לאחר פעילות צה"ל במשט המרמרה. לאחרונה, נראה כי היחסים החלו להשתקם, אך בעקבות המתרחש בטורקיה אין ספק כי היחסים בין שתי המדינות לא יהיו אותו דבר ביום שאחרי המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה