ויראלי

שי גבסו חושף: האם יבחר לערוך ברית מילה לבנו?

שי גבסו שנמצא בתהליך הבאת ילד במסגרת הורות משותפת, התייחס לסוגיה שנאלץ לברר לקראת הפיכתו לאב, ומודיע: "זה הביא אותי להבין שיהודי זה מותג"
מערכת ice |  1
שי גבסו (צילום פייסבוק/ שי גבסו)
הזמר וזוכה העונה השניה של "הזמר במסכה" בקשת 12, שי גבסו, שיתף היום את העוקבים שלו בתחושות ותובנות שגיבש סביב הימים האחרונים, וחשף דילמה שנדרד להתמודד איתה בעקבות תהליך ההורות המשותפת שנמצא בעיצומו.
"לאחרונה פורסם שאני עומד להיות אבא. זה קורה במסגרת הורות משותפת וזה אומר שלפני שהתכנסנו לעניין הכנו חוזה עם המון סעיפים ועורכי דין" פתח גבסו. "אחד הסעיפים היה האם נקיים ברית מילה. השותפה שלי למסע מחזיקה בדעה מגובשת לא לקיים את הטקס ואני נשלחתי לחשוב עם עצמי מה דעתי".
גבסו שיתף את העוקבים במסע הבירור שעבר וכתב, "מצאתי את עצמי קורא מאמרים, דעות, "עובדות". ובתום כל זה אחרי חודשים, מצאתי קול בי שאומר שאני בעד הטקס. למה? שאלה טובה, לא ידעתי להסביר אבל היתה לי הרגשה ברורה שיש דברים מעל השכל וזה אחד מהם. למה כל ההקדמה הזו? כי השאלה אם לעשות ברית או לא, גררה אותי לחשוב מה זה יהודי. והביאה אותי להבין שיהודי זה מותג (כמובן ש"מותג" לא במובן החלול של המילה, תרשו לי להיות גם קליל בנושא כבד כזה) מאד ייחודי. עם רשמים ממימדים שלא רואים בעיניים. והנה הגענו לנקודה שבה אני כותב את המילים האלה. שבוע של תשעה באב, ומי היה מאמין שנחווה קרע כזה. קרע לא מנומק, שנפל עלינו מתוכנו".
דרך הדברים התחבר הזמר לנושאים שמסעירים את המדינה והביע את דעתו: "הבעיה היא הדרך. הממשלה מתנהגת בחוסר הבנה ושיכחה של הכלל החשוב ביותר בחיי אומה- "דרך ארץ קדמה לתורה". דרך ארץ קדמה למהות.
"אנחנו רואים שבמשך חודשים הממשלה לא מצליחה לשכנע את העם ולא משנה אם זה חצי עם, אפילו אם היו שלושים אחוז מהעם- היא לא מצליחה לשכנע, במקום להמציא החברים ומספרים, במקום לאסוף כמו נזקקים פיסות עובדות שיצדיקו את הדרך שלכם- אולי תעצרו?"
 

"מה שקורה עכשיו זו חציית גבול ולצערי של אותו צד פוליטי. אני מבקש מהממשלה- תוותרי. זה לא נקרע "להיכנע'' לוותר זה דרכו של העם היהודי, הצניעות שאיתה הצלחנו להיות מאירי עולם בכל כך הרבה תחומים. אני מבקש מהממשלה תהי חכמה ולא צודקת תהי מנהיגה כי זה מוריד אותנו נמוך, ואין אף עקרון שבעולם ששווה את זה.
"אני פונה לחובשי הכיפה שהסתובבתי איתם בגבעות ישע לתלמידי הישיבות בחברון, ירושלים, תל אביב לשס תנועת המזרחים- תתעוררו. אני מאמין גדול. אני אופטימיסט חסר תקנה. אני יודע שאנחנו ננצח.
"מי זה אנחנו? לא 'הלבנים", 'הצפוניים', 'המשתכנזים', "יפי הנפשיי (עצוב שביטויים כאלה הפכו למילות גנאי) לא הם שינצחו. כי אני הרי ספרדי בצבע חום מוקה שבאתי מלמטה משכונת שיכונים. מה שינצח זה רוח אלוהים שבקרבנו, זה הליברל, המודרני, שכמו חוק טבע תמיד מנצח.
"בכל דור ודור היו כאלה שרצו לסמא את העם, לנצל את תמימות האנשים הפשוטים ("פשוטים" במובן של אנשים שרוצים לחיות את חייהם בשקט ובכבוד) ואנחנו תמיד ניצחנו. זה תמיד ניצח. אנחנו הליברלים המאמינים או אם תרצו, החילונים המאמינים. כי הרבה זמן אני סבור שאין דבר כזה "חילוני", חילונים הם אנשים מאמינים ללא צורך בתמונה או בדמות או בספר. וגם אותם יש לכבד. אותנו.חלק אלוהים שבכל אחד מכם.
" ממשלה יקרה- אל תצמקו את התורה ותשאירו אותה ריקה מענקי הרוח שנתנו לה פרשנויות. פרשנויות זה לא סודוקו למוח, הפרשנויות של התורה הם הרוח שעטפה אותנו אלפי שנים. תתמקדו בזה, זו השליחות שלכם! אנא מכם תוותרו. אל "תכנעו". תוותרו. תזכרו את כל עם ישראל העצום הזה ותבחרו איתנו בחיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פילוסופיה בגרוש.
    שאכפת לו. 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שי היקר,חלילה של תפספס,שטיפות המוח הזדוניות הנשלחות מכל עבר בחברה המתוסכלת בה אנו חיים , הורסות כל חלקה טובה בערכים היהודים האמתייםשעל פיהם מחובתנו להמשיך ולשרש מאז כניסתו של אברהם אבינו ויצחק אבינו ובע"ה לאורך כל הדורות במצווה חשובה זאת. ההתבוללות ופורקן העול המתרחשים לנגד עיננו הורסים כל חלקה טובה באמונתנו ובבטחוננו שאינם ניתנים לשום שינוי ותחליף חס ושלום , אלא לדבוק בתורה הקדושה , ספר הספרים של עם ישראל , חי וקיים לעד.
    סגור