מדדים ומחקרים

אלקטרה נדל"ן מפסידה 8.3 מיליון דולר בחציון הראשון

חברת אלקטרה נדל"ן מסכמת את המחצית הראשונה של 2023 עם הפסד של כ-8.3 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-138 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
אמיר יניב (צילום אלדד רפאלי, pixabay)
חברת אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו ובניהולו של אמיר יניב, פרסמה את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה ולרבעון השני לשנת 2023. במסגרת פעילותה של אלקטרה נדל"ן כמנהלת קרנות ושותפויות ההשקעה, לחברה ארבעה מקורות הכנסה: (1) דמי ניהול כ- GP; (2) דמי הצלחה כ- GP; (3) רווחים שוטפים כ- LP; (4) רווחי שערוך כ- LP.
החברה מסכמת את המחצית הראשונה של 2023 עם הפסד של כ-8.3 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-138 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד. ההפסד בתקופה נובע בעיקר מעליית שיעור ההיוון של נכסי הקרנות ושותפויות ההשקעה בדיור להשכרה אשר גרמה לירידת ערך ולקיטון בתוצאות שנבעו מהתאמת ערך הנכסים ולהכנסות מדמי ההצלחה (Promote). מנגד, רשמה החברה עליית ערך, נטו משערוך חטיבות הקרקע (לרבות שטחי מסחר מניבים) במיאמי בסך של כ- 17 מיליון דולר.
ברבעון השני של 2023, מציגה החברה הפסד של כ-14.1 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-58.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022. המעבר להפסד מיוחס לסיבות שצוינו בהתייחס למחצית.
ממאזן החברה עולה, כי ההון העצמי של אלקטרה נדל"ן, ליום 30 ביוני 2023, הסתכם בכ-386  מיליון דולר, לעומת כ-404 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2022. השינוי נובע בעיקר מהפסד לתקופה של כ-8.3 מיליון דולר ומחלוקת דיבידנד של כ-11 מיליון דולר.
אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן התייחס לפרסומים ומסר: "אלקטרה נדל"ן ממשיכה ביישום אסטרטגיית החברה שעיקרה ניהול קרנות השקעה פרטיות המשקיעות בנכסי בסיס איכותיים תוך מיקוד בפעילות בארה"ב. השווקים בהם פעילה החברה ממשיכים להפגין איתנות, בפרט שוק מקבצי הדיור בארה"ב, המהווה את חלק הארי בפעילותנו. למול האתגרים שמציבה תקופה זו, אנחנו ממשיכים בהצלחה בגיוסי כספים בהיקפים משמעותיים לפלטפורמות החברה, כאשר רק לאחרונה דיווחנו על גיוס של כ-120 מיליון דולר ממשקיעים בינלאומיים, לקרן ההשקעות הרביעית במקבצי דיור, ובכך חצינו את יעד הגיוס לקרן שעמד על מיליארד דולר. בכוונתנו לנצל את היתרות הנזילות המשמעותיות הקיימות בקרנות השונות לצורך ביצוע עסקאות הזדמנותיות, זאת לצד ניהול סיכונים שקול ואחראי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה