מדדים ומחקרים

התרופה לסרטן תגיע מישראל? החל גיוס חולים לניסוי קליני מתקדם

ביומיקה בע"מ, חברת ביו-פרמצבטיקה בשלב הניסויים הקליניים המפתחת תרופות חדשניות מבוססות מיקרוביום, הודיעה על פתיחת אתר שני לגיוס חולים במרכז הסרטן דוידוף כחלק מהניסוי הקליני בשלב הראשון לתרופה אימונו-אונקולוגיתBMC128
מערכת ice |  7
בדיקות סרטן (צילום pexels)
ביומיקה בע"מ, חברת ביו-פרמצבטיקה בשלב הניסויים הקליניים המפתחת תרופות חדשניות מבוססות מיקרוביום וחברת בת של אבוג'ן בע"מ (נאסד"ק: EVGN, הבורסה לניירות ערך בת"א: אבגן), הודיעה היום (שלישי) על פתיחת אתר שני לגיוס חולים במרכז הסרטן דוידוף כחלק מהניסוי הקליני בשלב הראשון לתרופה אימונו-אונקולוגיתBMC128.
מטרת הניסוי להעריך את הבטיחות והסבילות של BMC128 בשילוב עם טיפול אימונותרפיה של מעכבי נקודת ביקורת חיסונית (ICI) Opdivo®, של BMS, לטיפול בחולים בשלבים מתקדמים עם סרטן ריאות של תאים לא קטנים (NSCLC), מלנומה או קרצינומה של תאי כליה (RCC).
ביומיקה פועלת לזהות ולאפיין אלמנטים במיקרוביום האנושי המקושרים למגוון מחלות באמצעות כלים חישוביים מתקדמים ולפתח תרופות חדשניות המבוססות על מיקרובים יחודיים אלו. החברה מתמקדת בפיתוח תרופות לטיפול בחולי סרטן, מחלות מעי דלקתיות ותפקודיות כמו גם מחלות זיהומיות שמקורן בחיידקים העמידים לטיפולים אנטיביוטיים.
מרכז דוידוף לטיפול ולחקר מחלות הסרטן בבילינסון הוא המרכז החדשני ביותר במזרח התיכון לטיפול במחלות ממאירות. במרכז דוידוף מתקיימת פעילות מחקרית נרחבת, במשותף עם מוסדות רפואיים בארץ ובעולם. במתקן מטופלים מדי שנה למעלה מ-200,000, מישראל ומרחבי העולם.
הוספת אתר זה לניסוי הקליני של חברת ביומיקה, צפוי להאיץ את קצב גיוס החולים ומייצג צעד נוסף במחויבות של ביומיקה לקידום מחקר קליני חדשני באימונו-אונקולוגיה. הניסוי הקליני החל בפתיחת האתר הראשון במרכז הרפואי רמב"ם, עם מטופל ראשון ביולי 2022 בתרופה האימונו-אינקולוגית מבוססת מיקרוביום.
פרופ' גל מרקל, מנהל מרכז דוידוף לסרטן וחבר הוועדה המייעצת המדעית של ביומיקה, אמר: "אני נרגש מההתקדמות המשמעותית של ביומיקה לניסוי קליני שלב ראשון במרכז דוידוף לסרטן. כחבר בוועדה המייעצת המדעית של ביומיקה, אני גאה לתרום מהמומחיות שלי למאמץ המחקרי החשוב הזה. חקר הטיפולים האימונו-אונקולוגיים מבוססי מיקרוביום מהווה חזית מבטיחה בטיפול בסרטן ואני תקווה למימוש הפוטנציאל של גישה זו בחולים עם סרטן מסוג NSCLC, מלנומה, או RCC שאינם מגיבים לטיפולים הקיים".
ד"ר אלרן חבר, מנכ"ל ביומיקה, ציין: "פתיחת האתר החדש במרכז דוידוף, מוסד לטיפול וחקר מחלת הסרטן בעל השם העולמי, מהווה צעד חשוב בתוכנית הקלינית BMC128 של ביומיקה. שיתוף הפעולה עם פרופ' מרקל, מחזק אף יותר את המחויבות שלנו לקידום המחקר הקליני ולהאצת קצב גיוס המטופלים. אנו נחושים להביא להתקדמות ותקווה לחולים באמצעות טיפולים חדשניים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תרגום שגוי
    עודד בלאו 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוג סרטן הריאה נקבע האם הוא ע״ש ד״ר סמול או לא, אין לזה שום קשר ל״קטן״ יש צורך במאמרים כאלה במתרגם רופא!
    סגור
  • 5.
    בטח הם תומכי הרפורמה...
    אה...לא... 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תומכי ביבי קלאסיים ,חוקרים חכמים שתורמים למדינה. מה,לא?
    סגור
  • 4.
    הלוואי (ל"ת)
    שמואל 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    עושים סיבוב על החולים.
    אבשלום 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אין שום תרופה שעובדת.!!! זה לא כלכלי.
    סגור
  • כואב הלב
    אמיל 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הכל זה כסף??
    סגור
  • 2.
    אמן שיקרה הנס הזה
    יעל 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו הפכה למגפה. מפחיד מאד בהצלחה ענקית לאנשים היקרים והחכמים שעוסקים במלאכה הכל כך חשובה.
    סגור
  • 1.
    תרופה לסרטן
    לורה 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיע הזמן אחרי 100 שנה שימצאו לחולים תרופה.מקוים שלכל סוגי הסרטן והמעיים.ומקוים שלא יקחו לחולים כסף.ולא יצטרכו לנסוע לחול או להתרים כדי לחיות .
    סגור