מדדים ומחקרים

השיר שוב נתקע לכם בראש? הסיבה לתופעה המציקה נחשפת

מחקר חדש מאוסטרליה חושף כי הסיבה העיקרית ששירים נתקעים לנו בראש היא לא העובדה ששירים הם קליטים או איכותיים, אלא העובדה שיש בהם אלמנט של חזרה על אותם קטעים. כמו כן, המחקר מציע דרכים בהן תוכלו להיפטר מהזמזום המעצבן
מערכת ice | 
שימוש באוזניות (צילום Istock)
למי מאיתנו לא נתקע שיר מעצבן בראש, ממנו לא הצלחנו להיפטר כמה שעות ואפילו כמה ימים? ובכן מחקר חדש מאוסטרליה חושף שהסיבה לכך ששיר ספציפי נתקע לנו בראש היא לא כי מדובר בשיר קליט ואיכותי, אלא כי הוא פשוט כולל מרכיב חזרתי שמוכר לאוזן שלנו.
עד כה החוקרים העידו כי המחקרים התמקדו במוזיקה עצמה והאלמנטים בה שעשויים לגרום לבואה של התופעה המציקה. כעת הם טוענים המחקר מתמקד בחלקים החזרתיים בשיר (הפזמון לרוב) ולכן כנראה אין שום קשר לאלמנטים המוזיקליים של השיר, אלא לסדר ולמבנה הכללי שלו.
שלבו את החזרתיות של השיר עם העובדה ששמעתם אותו לאחרונה וזה שאתם מכירים אותו באופן בסיסי והנה הגדלת את הסיכוי לכך שהוא ייתקע לכם בראש, ברגעים ממש לא קשורים לכלום. 
אחד הפתרונות שמציעים החוקרים למצב בו שיר נתקע לנו בראש הוא ריכוז. לפי החוקרים, אדם מרוכז לרוב לא יבין לפתע שהוא מזמזם מנגינה מעצבנת בראש. ואם זה כבר קרה, תוכלו לכבות את המוזיקה, לחשוב על שיר אחר ולהימנע מטריגרים שקשורים לשיר (אף שאנחנו כאן במערכת לא לגמרי הבנו כיצד נוכל לעשות זאת על דעת עצמנו).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה