מדדים ומחקרים

זה מה ששתיית אלכוהול בהיריון תעשה לעובר ולא ידענו

בשורה מדאיגה לנשים בהיריון - גם שתיית כמות נמוכה של אלכוהול יכולה לגרום לשינוי צורת הפנים של הילד, כך קבע מחקר חדש בהולנד
מערכת ice | 
שתיית אלכוהול בהיריון (צילום unsplash, pixabay)
כמות האלכוהול ששותה האם לפני ובמהלך ההיריון יכול לקבוע את צורת הפנים של הילד, כך מסביר מחקר חדש. לפי חוקרים בהולנד, נשים בהיריון ששותות רק כוס בינונית אחת של יין (175 מ"ל) או 340 מ"ל בירה בשבוע עשויות להשפיע על המראה העתידי של ילדן.
החוקרים מוסיפים כי הממצאים החדשים חשובים שכן צורת הפנים של הילד יכולה להוות אינדיקציה לבעיות בריאות והתפתחותיות. על ידי שתייה במהלך ההיריון, הילד עלול להישאר עם הפרעת אלכוהול בספקטרום העובר (FASD). זהו שילוב של ליקויים התפתחותיים, פגיעה נוירולוגית והתפתחות לא תקינה בפנים.

שינויים נפוצים בתווי הפנים יכולים לכלול קצה אף מופנה, אף מקוצר, סנטר הפוך ועפעף תחתון מופנה. תסמינים הקשורים לבריאות כוללים ליקוי קוגניטיבי, הפרעות קשב וריכוז, קשיי למידה, בעיות זיכרון, בעיות התנהגות ועיכובים בדיבור ובשפה.
FASD כבר ידוע כתוצאה של הרגליי השתייה של האם במהלך ההיריון, עם קשר מסוים לשתייה מרובה. עם זאת, עד כה, מעט היה ידוע על ההשפעה של צריכת אלכוהול נמוכה על התפתחות הפנים של ילדים ובריאותם העתידית.
"מצאנו קשר מובהק סטטיסטית בין חשיפה לאלכוהול טרום לידתי וצורת הפנים בילדים בני תשע. ככל שהאימהות שתו יותר אלכוהול, כך היו שינויים מובהקים יותר סטטיסטית. המאפיינים הנפוצים ביותר היו קצה האף הפוך, אף מקוצר, סנטר מופנה ועפעף תחתון מופנה", אמר מחבר המחקר המוביל שיאנג'ינג ליו, בהודעה לתקשורת.
"בקרב קבוצת האימהות ששתו במהלך ההיריון, מצאנו שגם אם אימהות שתו מעט מאוד במהלך ההיריון, ניתן היה לראות את הקשר בין חשיפה לאלכוהול וצורת הפנים של הילדים. זו הפעם הראשונה שהוכח קשר ברמות נמוכות כל כך של צריכת אלכוהול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה