בארץ

אלכוהול, בני נוער וסילבסטר: זו הדרך שתתמודדו עם הבעיה

למעלה מ-400 ילדים ובני נוער פונו למיון בעקבות הרעלת אלכוהול במסגרת חגיגות הסילבסטר בחמש השנים האחרונות. ארגון בטרם לבטיחות ילדים מזהיר בפני הסכנה ומציע דרך להתמודדות
מערכת ice |  1
אלכוהול (צילום UNSPLASH)
ביום שבת יחגגו רבים את כניסתה של השנה האזרחית החדשה. בין אם זה במסיבה, מסעדה או סתם עם חברים כנראה שאלכוהול יהיה מעורב. בחמש השנים האחרונות פנו למיון מעל ל-400 ילדים ובני נוער עקב הרעלת אלכוהול, כך מפרסם ארגון בטרם לבטיחות ילדים. על פי הנתונים, רבע מהמקרים היו של בני נועד בני 14 בלבד.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסבירה על הסכנה: "מבחינה התפתחותית בני הנוער נראים כמו מבוגרים, ונהנים מעצמאות יחסית שמאפשרת להם לחוות קצת מעולמם של המבוגרים. אך להבדיל ממבוגרים שיודעים לווסת עצמם, אצל המתבגרים הגבולות פרוצים והם נוטים לקחת סיכונים מיותרים, בעיקר עקב לחץ חברתי. אלכוהול הוא גורם סיכון נוסף שעלול להביא לשיקול דעת מוטעה. בעיקר אצל בני נוער, הסיכון להגיע להרעלת אלכוהול גבוה יותר מאשר אצל מבוגרים".

בארגון מציעים מדריך להורה למתבגר או למתבגרת כיצד להתמודד עם התופעה וממליצים לדבר עם הילדים ומסבירים כיצד לעשות זאת. אלה חמשת הסעיפים לשיחה עם המתבגר או המתבגרת:
1. שיחה בגובה העיניים.
2. בלי שיפוטיות.
3. הדרכה בנוגע לסכנות השתייה.
4. קביעת גבולות וחוקים מוסכמים.
5. להיות שם בשבילם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני חזרתי בתשובה וכיום חרדי הדרך זה רק לחזור בתשובה (ל"ת)
    יהודי אורגינל 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור