מדדים ומחקרים

סקר שימוש במוצרי חשמל: 89% ממשקי הבית מתעלמים מהמלצות לייעול אנרגטי

ממצאי הסקר חושפים שנשאלים בגילאי 64 ומעלה, מגלים חוסר אמון מהותי במוצרים החוסכים באנרגיה, אך כן מאמינים בפעולות חסכוניות באנרגיה. הסקר מצביע על כך שבני הדור המבוגר אינם שמים בראש סדר העדיפויות רכישת מוצרי חשמל בעלי דירוג אנרגטי גבוה, שיחסכו באנרגיה ויעזרו לשמור על הסביבה
מערכת ice | 
ייעול אנרגטי (צילום יחצ BEKO)
משרד האנרגיה שהכריז בחודש ספטמבר האחרון על מהפיכה בשוק מוצרי החשמל הביתיים באמצעות רפורמה שתביא לישראל מוצרים יעילים יותר מבחינה אנרגטית, יצא בימים אלו בקמפיין שקורא לצרכנים לחפש מוצרי חשמל בעלי יעילות אנרגטית. המוצרים (מקררים ומקפיאים, מדיחי כלים, מכונות כביסה ומכשירי טלוויזיה) המסומנים בתוויות עם דירוג אנרגטי של סולם A-G, עוזרים לא רק לשמור על הסביבה בעזרת הפחתת זיהום וחסכון באנרגיה, אלא גם מסייעים לצרכנים לצמצם את עלויות חשבון החשמל. 
אולם סקר בינלאומי שנערך בקרב 6,000 שוכרי ובעלי בתים מצביע על הרגלים ביתיים לא טובים לחיסכון באנרגיה. ממצאי הסקר מראים כי האזהרות החמורות על כך שכדור הארץ נמצא במצב חירום אקלימי והעלייה במחירי החשמל בעולם כולו, אינם מניעים את משקי הבית ברחבי הגלובוס לאמץ שיטות ליעילות אנרגטית. הסקר מגלה כי, תשעה מתוך עשרה (89%) שוכרי או בעלי בתים, מתעלמים מהחלופות האפשריות לחסכון אנרגטי בבית, למרות ש-80% מהמשיבים יודעים כיצד להשתמש במכשירי החשמל הביתיים שלהם בצורה יעילה יותר מבחינה אנרגטית. הסקר שנעשה ביוזמת מותג מכשירי החשמל הביתיים Beko, בוחן גישות והתנהגויות של צרכנים ברחבי העולם בכל הנוגע ליעילות אנרגטית, והוא חלק מהקמפיין האחרון של החברה שמשקף את האופן שבו מכשירי החשמל במטבח עוזרים לחסוך אנרגיה בבית.
בעוד שתוצאות הסקר מציירות תמונה מדאיגה אודות היעילות האנרגטית של משקי הבית בעולם, בין הממצאים ישנם גם נתונים מעודדים המראים שכמעט תשעה מתוך עשרה (87%) משיבים מאמינים שניתן לחסוך באנרגיה ו-78% מתעניינים ברכישת מוצרים שמסייעים לשפר את יעילות האנרגיה במשק הבית. עם זאת, רוב הנשאלים הודו כי הם עוסקים בהתנהגויות שאינן יעילות לחסכון באנרגיה, ואף נחשבות כמבזבזות חשמל והנה כמה דוגמאות: 29% מהנשאלים משאירים את דלת המקרר פתוחה בזמן שמחליטים מה לאכול, 20% מהנשאלים משאירים את המקפיא מחובר לחשמל כשאין בו כלום ו-37% משאירים גאדג'טים בטעינה למשך זמן רב יותר ממה שהם צריכים.
 אקין גרנזלי סמנכ"ל השיווק של ארצ'ליק חברת האם של Beko אומר כי "הסקר מעניק לנו תובנה מרתקת  המסבירה כיצד מתפתחות עמדות כלפי יעילות אנרגטית ברחבי העולם. אנו ב-Beko, שואפים ללא הרף לפתח מוצרים באיכות גבוהה המתאימים לצרכים המשתנים של הצרכנים ושל הסביבה. בעוד אנו מחפשים דרכים לפתח פתרונות חדשים לחיים יעילים יותר, תוך התבססות על טכנולוגיותSaveWater ‎ וטכנולוגיית AquaTech הפופולרית, שמציעה חוויה ביתית חסכונית באנרגיה ושמירה על קיימות, אנו גם מעוניינים להבין כיצד משקי בית מגיבים, כאשר לנו כתאגיד, זה יעזור לסייע בסופו של דבר לסביבה באופן הטוב ביותר".
התובנות שעולות מהסקר שופכות אור על השוני בעמדות ובידע  בנוגע לתפעול חסכוני של מכשירי חשמל ביתיים, בקרב קבוצות גיל שונות. כך למשל נמצא בסקר ש56% מהנשאלים בגילאי 60 ומעלה סבורים שהשארת תנור דולק בזמן שאינו בשימוש או הפעלת חימום בזמן שהחלונות פתוחים הן שיטות לא יעילות שמונעות חסכון באנרגיה, בעוד ש28% נשאלים מדור ה-X הודו שהשאירו מקפיא ריק ומחובר לחשמל – שיטה גרועה שמבזבזת אנרגיה ופוגעת בסביבה.
דור ה-Z מפתח מודעות סביבתית גבוהה :הדור הצעיר התגלה בסקר כאחת האוכלוסיות הבקיאות ביותר בכל הנוגע ליעילות אנרגטית, כאשר למעלה מ-60% מהצעירים קוראים את הוראות התפעול בכל פעם שהם קונים מכשיר חדש. למרות הידע הזה אודות המוצרים, הנתונים מראים שבני הדור הצעיר עלולים לעתים קרובות לטעות בכל הנוגע למכשירי החשמל שלהם, כאשר 76% משתמשים בצורה שגויה במכשירי החשמל, דבר שגורם לקלקול מוצרי המזון שבמקרר או במקפיא או מזיק לבגדים שלהם בהפעלת מכונת או מייבש כביסה. 81% מהדור הצעיר מעדיפים לרכוש מוצרי חשמל בעלי יעילות אנרגטית לעומת 63% מהדור המבוגר.
ממצאי הסקר חושפים שנשאלים בגילאי 64 ומעלה, מגלים חוסר אמון מהותי במוצרים החוסכים באנרגיה, אך כן מאמינים בפעולות חסכוניות באנרגיה. הסקר מצביע על כך שבני הדור המבוגר אינם שמים בראש סדר העדיפויות רכישת מוצרי חשמל בעלי דירוג אנרגטי גבוה, שיחסכו באנרגיה ויעזרו לשמור על הסביבה. על פי הממצאים, רק 63% נוקטים בפעולה שכזו, בהשוואה ל81% מהנשאלים ששייכים לדור המיליניום. בנוסף, 67% מהנשאלים מהדור המבוגר אינם מעוניינים להחליף את המוצרים הנוכחיים שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה