מדדים ומחקרים
התלבשה על זה: אפל עדיין מובילה במכירות הטכנולוגיה הלבישה, ובפער
ברבעון הרביעי של 2020 שלחה החברה 55.6 מיליון פריטים, רובם שעונים חכמים. זאת, לעומת 13.5 מיליון פריטים ששלחה ברבעון זה היצרנית שבמקום השני, שיואומי, האוחזת בנתח שוק של 8.8% בלבד
אף על פי שבשנה האחרונה צצו לה מתחרות רבות - כשהשבוע דווח גם על בשורות בתחום גם מכיוונה של וואן פלוס - אפל עדיין שולטת בשוק הטכנולוגיה הלבישה (מה שמכונה Wearables וכולל בין השאר שעונים חכמים ומשקפי מציאות רבודה) - וביד רמה.
מנתונים עדכניים שפרסמה חברת ניתוח השוק IDC, עולה כי ברבעון האחרון של 2020 אפל שלחה (מכרה) 55.6 מיליון מכשירים בקטגוריה זו, לרבות שעונים חכמים, וכי כיום היא אוחזת ב-36.2% מהשוק - בדיוק כמו ברבעון המקביל ב-2019. באותו רבעון, אגב, אפל מכרה "רק" 43.7 מיליון מכשירים בקטגוריה זו, כך שבסך הכל הרבעון האחרון של 2020 היה מבחינתהן מוצלח מאוד: צמיחת השוק וכניסתן של מתחרות נוספות לא פגעו בה כלל.
נכון להיום, המתחרות הללו, רבות ככל שיהיו, רחוקות מאוד מאפל. שיואמי, לדוגמה, היצרנית בעלת נתח השוק השני בגודלו - 8.8% - שלחה ברבעון הרביעי של 2020 13.5 מיליון פריטי טכנולוגיה לבישה בלבד. סמסונג שבמקום השלישי, שלחה 13 מיליון פריטים כאלה ו-Huawei שבמקום הרביעי שלחה 10.2 מיליון מהם.
בכל הנוגע לשעונים חכמים באופן ספציפי, אפל רשמה גידול מרשים במיוחד, של 45.6%, ביחס לרבעון המקביל אשתקד - מה שמשקף בעיקר את התרחבות ואת התפתחות שוק השעונים החכמים באופן כללי, אבל גם את הגיוון ברמות המחיר של השעונים החכמים מבית אפל (אפל וווץ' מסדרה 3, סדרה 6 ו-SE) ואת הגידול במכירות של דגמי האוזניות האלחוטיות של החברה (אייר-פודס, אייר-פודס פרו ואייר-פודס מקס) - מה שהגביר את מכירות השעונים החכמים נוכח היותם סוג של מוצר משלים.
בפרספקטיבה שנתית, לאורך כל 2020 אפל שלחה 151.4 מיליון מכשירים לבישים, כשהיא חולשת על 34.1% מהשוק. שיאומי שהגיעה למקום השני גם הסיכום השנתי שלחה 50.7 מיליון מכשירים, יואי שבמקום השלישי שלחה 43.5 מיליון וסמסונג שלחה 40 מיליון.
יש לציין כי לא מדובר בנתונים מדויקים, אותם אפל מסרבת לשתף, אלא בהערכה של חברת IDC, הנתמכת בין השאר בהודעה של אפל על כך שהרבעון האחרון של 2020 היה, בקטגוריית הטכנולוגיה הלבישה, הרווחי ביותר שלה אי פעם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


