מדדים ומחקרים

ערוץ 14 בסקר מנדטים מטורף: פרישת גנץ ואיזנקוט יטלטלו את הבחירות?

ע"פ הסקר, מפלגת הליכוד ממשיכה לככב עם 26 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 17 מנדטים, ומפלגתו של ליברמן עוקפת את לפיד וזוכה ל-13 מנדטים. וגם: כיצד פרישתם של גנץ ואיזנקוט מהממשלה תשפיע על המערכה הפוליטית?
מערכת ice | 
סקר המנדטים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
הערב (שני), פורסם סקר מנדטים מעניין במיוחד וברקע פרישתו של גנץ ואיזנקוט מהממשלה, שמראה כי הליכוד ממשיך להיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת ונתניהו ממשיך לשמור על כיסאו. הסקר נערך היום על ידי מכון דיירקט פולס בהשתתפות 512 משתתפים בוגרים.
על פי הנתונים, הליכוד בראשות נתניהו עם 26 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ עם 17 מנדטים, בעוד מפלגתו של אביגדור ליברמן (אשר ציין כי מעוניין להחליף את הממשלה ולחולל מהפך) רושמת מהפך כאשר היא משיגה 13 מנדטים ועוקפת את מפלגת יש עתיד של יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. אחר כך, ש"ס בראשות אריה דרעי עם 10 מנדטים, ועוצמה יהודית של בן גביר עם נתון זהה. העבודה בראשותו של יאיר גולן גם היא מפתיעה, כשהיא זוכה ל-9 מנדטים. יהדות התורה עם 8 מנדטים, רע"ם עם 6 מנדטים, הציונות הדתית עם 5 מנדטים וחדש תע"ל מגרדים את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. הימין הממלכתי לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם 2.9%, בל"ד עם 2.8%, ומר"צ גם היא נכשלת עם 1.2%.
מבחינת החלוקה לגושים: הימין עם 59 מנדטים, השמאל עם 51 מנדטים והמפלגות הערביות עם 10 מנדטים. שאלה נוספת שעלתה בסקר היא בנוגע למועמד המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה. רה"מ הנוכחי, בנימין נתניהו, זכה לנתון של 47% בעוד בני גנץ קיבל כ-31%. כ-22% הצביעו כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד. באותה בדיקה מול יאיר לפיד, נתניהו זוכה לנתון זהה, לפיד מקבל כ-25% התאמה בלבד, ו-28% הצביעו כי אף אחד לא מתאים לתפקיד מבניהם.
שאלה נוספת שעלתה: האם בעקבות פרישת גנץ ואיזנקוט מהממשלה תצביעו למפלגה אחרת (מבין תומכי האופוזיציה)? כ-42% ציינו שימשיכו להצביע להם, כ-34% טענו כי כלל לא הצביעו להם מלכתחילה, כ-16% טענו כי הם עשויים לשנות את החלטתם, ו-8% טרם החליטו.

 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה