מדדים ומחקרים

דו"ח יצוא שירותים לחודש פברואר חושף: מגמת ירידה ניכרת

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני יצוא השירותים לשנת 2024. על פי הנתונים, סך יצוא השירותים ירד ב- 1.2% לעומת החודש הקודם. יצוא השירותים בחודש פברואר, לאחר ניכוי השפעת עונתיות, מסתכם בכ-6.4 מיליארד דולר

מערכת ice | 
מדדים (צילום vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (שני) את נתוני יצוא השירותים לשנת 2024. על פי ניתוח הנוגע למנוכי עונתיות לחודש פברואר הנוכחי, עולה כי סך יצוא השירותים (לא כולל חברות הזנק) ירד ב 1.2% לעומת החודש הקודם.
 אותה ירידה הושפעה בעיקר מייצוא שירותים עסקיים. מלבד זאת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כי יצוא השירותים בחודש פברואר, לאחר ניכוי השפעת עונתיות, מסתכם בכ-6.4 מיליארד דולר.
עוד עולה מניתוח הנתונים, כי יצוא השירותים הנובע מחברות הזנק  הסתכם בחודש פברואר 2024 ב-14 מיליון דולר. מלבד זאת, צוין כי יצוא השירותים של ענפי ההיי-טק  (לא כולל חברות הזנק) עלה ב0.1% בהמשך לעליה של 9.3% בחודש הקודם. 
יצוא שירותים עסקיים (ללא שירותי תיירות, תחבורה, ביטוח וממשלה וחברות הזנק) ירד בחודש פברואר 2024 ב-1.0%, לאחר עליה של 8.3% בחודש ינואר 2024. על פי הנתונים העולים מניתוח הנתונים, עולה כי יצוא שירותים עסקיים (ללא שירותי תיירות, תחבורה, ביטוח וממשלה וחברות הזנק) מהווה כ-90% מסך יצוא השירותים (ללא חברות הזנק), והוא כולל: שירותי תוכנה ומחשוב, מחקר ופיתוח, שירותי תקשורת, שירותי הנדסה ושירותי טכנאים, פרסום, תמלוגים, בינוי, מסחר ועוד.
בגזרת שירותי התיירות, עולה כי ההכנסות מתיירים זרים הכוללת הוצאות של עובדים זרים בארץ (לא כולל דמי הנסיעה של התיירים) הסתכמו בחודש פברואר 2024 ב-115 מיליון דולר. מלבד זאת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחנה את נתוני שירותי תחבורה.
על פי הממצאים, עולה כי דמי הנסיעה הסתכמו בחודש פברואר 2024 ב-20 מיליון דולר. יצוא שירותי תחבורה אחרים (לא כולל הובלת נוסעים) עלה בחודש פברואר 2024 ב-12.7%, לאחר ירידה של 4.5% בחודש ינואר 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה