נדל"ן ותשתיות

רשות מקרקעי ישראל שיווקה קרקע למחצבה: זה הסכום המטורף שתקבל

תעשיית אבו וסיד בע"מ תשלם למדינה מיליארד שקלים לאחר שזכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל למחצבת מודיעין בהיקף של מיליארד שקלים, באותו מכרז שווקה בהצלחה קרקע למחצבה אשר משווקת בהיקף שנתי של 6 מיליון טון
מערכת ice | 
כלכלה בישראל (צילום shutterstock)
תעשיית אבו וסיד בע"מ תשלם למדינה מיליארד שקלים לאחר שזכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל למחצבת מודיעין בהיקף של מיליארד שקלים
במכרז זה שווקה בהצלחה קרקע  למחצבה, לתעשיית אבן וסיד בע"מ אשר תשלם  מיליארד שקלים לרשות מקרקעי ישראל , לתכנון והפעלת מחצבת מודיעין. ההתקשרות תבוצע בשני חוזים; חוזה הרשאה לתכנון; חוזה הרשאה והפעלת המחצבה. למכרז זה הוגשו 2 הצעות. 
מדובר באחת המחצבות החשובות ביותר באזור המרכז אשר אשר משווקת היקף שנתי של כ-6 מיליון טון. לפרסום המכרז חשיבות הן לעניין הבטחת המשך אספקה סדירה של חומרי גלם באזור המרכז הן לעניין עמידה בחוק חובת המכרזים, וכן ליישום מידי של איגום נחל בית עדיף ולריסון שיטפונות באיילון, אשר יסיר חסמים לפיתוח במורד הנחל.
המתחם ששווק במכרז זה הינו חלק מתוכנית "מחצבת מודיעין" לפיתוח השטח והקמת המחצבה והמתקנים חבל מודיעין המתפרשת על שטח של כ-1,600 דונם. במחצבת מודיעין כלולים שטחים לכריה וחציבה (כ-890 דונם), מתקני הנדסה (כ-255 דונם), תעשיה ומלאכה (כ-115 דונם) ושטחים פתוחים (כ-300 דונם).
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "רמ"י פועלת בכל דרך לשיווק חומרי חציבה בכדי לסייע למשק הבנייה והסלילה. בשנה החולפת יצאו 6 מכרזים של כרייה וחציבה וגם השנה נמשיך להרחיב את היצע המחצבות לחיזוק המשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה