נדל"ן ותשתיות

"את חלק מיישובי העוטף נצטרך להרוס ולבנות מחדש"

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "כמות הפגיעות כבר עולה על כל הנזקים במלחמת לבנון השנייה, אבל אם המדינה תתגייס לקבלת החלטות מהירות - השיקום יהיה מהיר ומוצלח. חשוב לנו שמה שייבנה, יהיה חזק ואיכותי"
עומר כרמון | 
נחמה בוגין (צילום לשכת שמאי המקרקעין)
נחמה בוגין, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אומרת ל-ice, כי הנזק שנגרם מאז פתיחת מלחמת "חרבות ברזל" הוא כה גדול, עד שאת חלק מיישובי עוטף עזה יהיה צריך להרוס ולבנות מחדש. 
"יש כרגע התלבטות איזה יישובים אפשר לשקם חלקית, ואיזה יישובים יהיה צריך לבנות מחדש. חשוב לנו שמה שייבנה, יהיה חזק - שלא ייבנה משהו חפוז ולא איכותי", היא מדגישה.
כיצד לשכת שמאי המקרקעין מעורבת בשיקום?
"פניתי ליו"ר המינהלת מטעם משרד ראש הממשלה, לרשות מקרקעי ישראל ולתנועה הקיבוצית, וקיבלתי את ברכתם לסיוענו בהליך. אין הליך נדל"ני משמעותי בישראל שלא מעורב בו שמאי מקרקעין שמוסיף את ההיבט הכלכלי. יש היבטים של ניצול נכון של הקרקע, הפקעות לצורכי ציבור. השלכות של פגיעה בשטחים סמוכים, הסדרת הקרקע מול רמ"י ועוד. לטבח בעוטף נלווים אינספור דברים שקיווינו שלעולם לא נצטרך לעסוק בהם, כמו למשל שינויי תב"ע לצורך הגדלה משמעותית של בתי קברות".  
זה ייקח שנים?
"אם המדינה תתגייס לקבלת החלטות מהירות, אפשר לעשות את זה יותר מהר". 
בוגין מספרת שמאז התחלת המלחמה, התגייסו שמאי מקרקעין רבים כדי לסייע בטיפול בנפגעי מס רכוש. "מנהל מס רכוש וקרן פיצויים ביקש שנסייע להם בידיים עובדות, מכיוון שהיקפי הפגיעה גדולים פי כמה וכמה מכל מה שידענו עד היום. כבר עכשיו, אחרי פחות משבועיים של לחימה - כמות הפגיעות עולה על כל הנזקים במלחמת לבנון השנייה. מדובר בהיקפים שלא הכרנו בעבר. יש המון פגיעות ישירות. אנחנו מארגנים קורס בזק במס רכוש שמועבר על ידינו לחברי הלשכה. מאות שמאי מקרקעין נרשמו.
"אנחנו מגויסים עם כל תושבי ישראל למען תושבי הדרום והלוחמים", אומרת בוגין. "הקמנו חמ"ל שמעניק מענה ישיר לתושבי הדרום. יושבים בו עשרות שמאים שלנו שנותנים מענה ראשוני לאנשים שנפגעו. אדם שבן משפחתו נרצח או נחטף וביתו נשרף, אינו במצב שהוא יכול למלא כעת טופס מקוון ולמלא פרטים. אנו עושים הכל כדי לסייע להם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה