נדל"ן ותשתיות

דירה בהנחה של מיליון שקל: פרויקט הנדל"ן השאפתני במרכז

שכונת צעירים חדשה בכפר סבא צפויה להגדיל את היצע פתרונות הדיור בעיר באלפי יח"ד. על הדרך, יוצע מיזם שכירות ארוכת טווח, יוקמו מרכזי תעסוקה, מעונות סטודנטים ומגורים לגיל השלישי. אז איך נרשמים להגרלה?
מערכת ice |  3
כנס פרויקט הצעירים בכפר סבא (צילום גלעד זקש)
בימים בהם יוקר המחייה בישראל שובר שיאים חסרי תקדים, ומשפחות רבות נאבקות בשיניים כדי לסגור את החודש, עבור משפחות וצעירים רבים חלום הדירה הולך ומתרחק. בשבוע האחרון עיריית כפר סבא השיקה מיזם מיוחד לצעירים שנועד להגדיל את היצע הדיור ב-4,732 יח"ד בסך הכול. "פרויקט הצעירים", שאותו יזמה העירייה, הוצג בכנס חגיגי בהיכל התרבות העירוני במעמד אדריכלית העיר מיכל שרייבר גלבדורף, סמנכ"ל "דירה להשכיר" אייל יחיאל ומנהלת תחום סיוע במשרד השיכון מעיין שפטר.
מאות תושבים שהגיעו להיכל זכו לשמוע על התקדמות הפרויקט וקיבלו מידע חיוני על אודות זכויותיהם בתחום הדיור כתושבים וכן על הליך ההרשמה. אלפים נוספים צפו בכנס בשידור חי שהועבר בפייסבוק העירוני ובערוץ היוטיוב של עיריית כפר סבא. שכונת "קריית הצעירים" שמוקמת בצפון מזרחה של העיר צפויה לכלול, לצד מעונות סטודנטים ודיור מוגן לגיל השלישי, כ-3,232 יח"ד. בשכונה יופעלו גם עשרות אלפי מ"ר לתעסוקה ומסחר. 

כנס "פרויקט הצעירים" בהיכל התרבות כפר סבא. צילום: גלעד זקש
במסגרת התוכנית הכללית ישודרגו גם השכונות הוותיקות, ביניהן שכונת יוספטל ואשר. פרויקט התחדשות עירונית יתבצע ב-960 יח"ד קיימות, וכן יוקמו 950 יח"ד חדשות שישווקו במחיר מטרה, מתוכן מאות עבור בני העיר כפר סבא. שכונה חדשה צפויה לקום במסגרת תוכנית האצטדיון, לפיה תוקם שכונה חדשה שתכלול 550 יח"ד למגורים. חרף פרוייקטי הבנייה הרבים, יושם דגש משמעותי על שימור השטחים הירוקים, ביניהם המסדרון האקולוגי ויער קפלן.
אדריכלית העיר שרייבר גלבדורף התייחסה גם להיבט התחבורתי שכרוך בפרויקטים מעין אלה. בין השאר, צפויה השקעה של מאות מיליוני שקלים בתשתיות. משרד התחבורה צפוי לספק פתרונות עבור מזרח העיר ומערבה. הפתרונות יכללו גם מעבר לתחבורה ציבורית חשמלית ורשת שבילי אופניים שתעבור בכל עורקי כפר סבא. יוקם כביש רוחב צפוני לעיר, כביש 541, על בסיס תוואי כביש 5503. הכביש צפוי לשמש ציר תנועה מרכזי של ערי השרון ויקשר את כפר סבא מכביש 6 ומחלף אייל דרך כביש עוקף ניר אליהו. בשלב הבא, יתבצע חיבור ישיר לכביש 4 וממנו לכביש עוקף רעננה.
סמנכ"ל דירה להשכיר אייל יחיאל ומנהלת תחום סיוע במשרד השיכון מעיין שפטר הסבירו לתושבי העיר כיצד יוכלו להירשם להגרלה לדירה שיכולה להגיע להנחה של עד מיליון שקל. התוכנית מציעה לזכאים מספר מסלולי דיור במחיר מופחת. הזכאים להירשם הם בני המקום שחיו בעיר כפר סבא שלוש שנים לפני ההגרלה המוגדרים כ"חסרי דירה או משפרי דיור". בין היתר מדובר בזוגות נשואים או ידועים בציבור שמקיימים משק בית משותף, כולל אזרחים ישראלים שבני זוגם תושבים זרים, הורים עם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 21, כולל הורים שהילד לא בחזקתם, תושבים רווקים או יחידים (רווקים, גרושים או אלמנים) מעל גיל 35 ועוד.
במסגרת הכנס הוצגה גם תוכנית 'דירה להשכיר' בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, שמציעה למשפחות הצעירות בכפר סבא שכירות ארוכת טווח. במסגרת הפרויקט כל יזם יחויב להקצות כ-30% מיח"ד לשכירות ארוכת טווח למשך 10 שנים. הדיירים אשר יצטרפו לשכונה יחתמו על חוזה מול היזם, במסגרתו הם יזכו למחיר קבוע שיוכל לעלות רק לאחר 5 שנים, ב-5% בלבד ובצמוד למדד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדינת ישראל משמרת בועה
    גוגומן 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התערבות בוטה בכל פעם שהשוק הקיפאון לפני ירידת מחירים , ירידת מחירים שווה קיטון בהכנסה ממיסי נדל"ן
    סגור
  • 2.
    עבודה בעיניים...
    עדי 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אם יתממש אין שום פתרון תחבורתי, עיר קטנטנה שתהפוך לצפופה כנראה יותק מעזה, בהצלחה למי שיחשוב לגור שם
    סגור
  • 1.
    אחיזת עיניים. רמאות אחת גדולה
    עומר 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינת ישראל לא דואגת לאזרחיה. כי אם היתה כוונה לסייע לזוגות הצעירים , מדינת ישראל היתה בונה דירות ומשכירה אותן למחוסרי דיור במחיר נמוך , ובנוסף מדינת ישראל צריכה לבנות דירות עי קבלנינביצוע ולמכור דירות במחיר עלות !!!
    סגור