נדל"ן ותשתיות

שטח מבית משפחת אדלסון בהרצליה יופקע - לטובת הציבור

תוכנית חזית הים הרצליה אושרה וכוללת רצועת חוף באורך 6 ק"מ. לצורך פיתוח טיילת מצוק, תופקע רצועה של 6 מטר מחצר הווילה שרכש שלדון אדלסון ז"ל משגריר ארה"ב, ובנויה על שטח ציבורי
מערכת ice | 
מרים אדלסון (צילום יונתן זינדל פלאש90)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה את תוכנית חזית הים הרצליה. מדובר בתוכנית כוללת לכל רצועת החוף של העיר הרצליה (ללא המרינה) שאורכה כ-6 ק"מ, ואשר מגדירה את השימושים המותרים, בהם לצרכי ספורט, מסחר ושירותי הצלה. כן תוקם טיילת רציפה לאורך החוף עם חיבורים לעיר ולאזורי פיתוח עתידיים.
במינהל התכנון מציינים כי התוכנית שמה למטרה שמירה על ערכי טבע, נוף ומורשת של הסביבה החופית, יחד עם פיתוחה ומתן שרות הולם לקהל המבקרים. במסגרת התוכנית מוגדרים ברצועת החוף שלושה מקטעים שונים, בהתאם למאפיינים הייחודיים לכל מקטע, כאשר מקטע מגדיר עקרונות תכנון שונים התומכים במאפייני החוף הקיימים: חופים טבעיים לשימור, חופים לפיתוח מתון וכן חופים לפיתוח אינטנסיבי.

"כלכליסט" פרסם כי במסגרת התוכנית תופקע רצועה ברוחב של 6 מטר משטח הגן של בית משפחת אדלסון. הווילה ברחוב גלי תכלת 40 בהרצליה פיתוח (הרחוב היקר בישראל) שימשה בעבר כבית שגריר ארה"ב בישראל, ונקנתה ע"י שלדון אדלסון ז"ל בשנת 2020 בסכום של למעלה מ-250 מיליון שקל.
הרצועה שתופקע מחצר הבית נמצאת על שטח ציבורי שניתן בעבר לשגרירות ארה"ב, ואמור היה לשוב לבעלות עיריית הרצליה. הווילה בנויה על שטח של 5 דונם וכוללת 6 חדרים, כשגולת הכותרת היא נוף ישיר לים.
ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מסר עם אישור התוכנית: "מדובר ביוזמה של עיריית הרצליה וקודמה בשנים האחרונות על ידינו, לאחר עשרות שנים של הזנחת חזית החוף ומתוך רצון להפוך את שטח חופי הים לאיזור המשמר את הטבע, החול והנוף הפתוח מחד ומאידך מאפשר מענה לצרכי התיירות, הבילוי ומשתמשי הים והחוף. התכנון בוצע בסטנדרטים המעודכנים ביותר בתחום הקיימות, הנותנים מענה להתמודדות עם משבר האקלים, כגון מתן פתרונות לשימור רוחב רצועת החוף, לניהול מי נגר עילי, הוספת שטחים ירוקים, הוספת נטיעות עצים להצללה טבעית והתמודדות עם החום וההתחממות הגלובלית, שיאפשרו לנו ולדורות הבאים להנות מבילוי ופנאי בחופי הים שהם מהיפים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה