נדל"ן ותשתיות

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת: מכרז ראשון מסוגו

רשות מקרקעי ישראל יוצאת במכרז ראשון מסוגו. במסגרת המכרז יוצאו שני מתמחים מתוך מטרה להקמת מתקן דו שימושי לייצור חשמל באנרגיה סולארית אגרו-וולטאית
מערכת ice |  1
מכרזים חדשים (צילום רמי)
רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מפרסמת היום (חמישי) מכרז ראשון מסוגו שיאפשר שימוש כפול בקרקע חקלאית בנגב. מדובר במכרז ייזום לשני מתחמים לתכנון ולהקמת מתקן דו שימושי לייצור חשמל באנרגיה סולארית אגרו-וולטאית, במועצה מקומית ירוחם, מרחב דרום.
על הזוכה במכרז יהא לפעול להסדרת השימוש הסולארי (אגרו וולטאי – דו שימושי) באמצעות תכנית מפורטת והכל בהתאם להנחיית ועדת התכנון המוסמכת. הזוכה יחתום על חוזה הרשאה לתכנון לתקופה של 3 שנים עם סיום הליכי התכנון ייחתם עימו הסכם חכירה לתקופה שתקבע בהתאם לרישיון החשמל שיינתן על ידי רשות החשמל.

שני המתחמים שמוצעים למכרז הינם בגודל של 366 ו-367 דונם לערך.
מכרז זה מצטרף לשורת מכרזים שהוציאה בשנים האחרונות רשות מקרקעי ישראל בהיקפים של אלפי דונמים למיזמים סולאריים בנגב, במטרה להגדיל את השימוש באנרגיה המתחדשת. יצוין כי החיסרון המרכזי של אנרגיה סולארית הוא תפיסת שטח משמעותית ביחס לטכנולוגיות אחרות לייצור חשמל, כאשר על פי רוב הקרקע המשמשת לשדות סולאריים היא קרקע חקלאית והשימוש בה לייצור חשמל בא במקום עיבוד הקרקע לחקלאות.
מכרז זה הוא חדשני ובא בעקבות ניסיונות שנעשו בשנים האחרונות בעולם, לאפשר שימוש דואלי בקרקע לחקלאות ולייצור חשמל סולארי – במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה ביבולים ובתוצאות החקלאיות ולאפשר במקביל את השימוש הסולארי בקרקע.
המועד האחרון להגשת הצעות באמצעות המערכת המקוונת הינו ה-4.9.23 בשעה 12:00 בצהריים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בוקר טוב אליהו
    אזרח מודאג 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן וצריך עוד הרבה כאלה. זה פתרון הכנסה קבועה ארוכת טווח לחקלאי.
    סגור