נדל"ן ותשתיות

מס הגודש יעלה לכם 1,500 שקל בחודש? אלו הבעיות הצפויות

בעוד שהמיסוי היומי אמור להגיע ל-40 שקל ליום, נשיא איגוד לשכות המסחר תקף "על האוצר למשוך מידית את הצעת מס הגודש שהוא עצמו הציע. המס מבוסס על עקרונות יסוד מעוותים. הוא יערער יחסי עבודה, עלות נוספת של עסקים וכמובן יעלה משמעותית את יוקר המחיה"
מערכת ice |  4
הנתיב המהיר (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)
משרד האוצר פרסם להערות הציבור את נקודות הציון למיקום השערים שבהם ייגבה תשלום מס הגודש בגוש דן, כשהמחיר המקסימלי לרכב פרטי נושק ל-40 שקל ליום. איגוד לשכות המסחר מתנגד בתוקף לתוכנית המוצעת בכלל ולדרישה מתושבי העיר תל אביב בפרט.
את תוכנית מס הגודש על רכבים הנכנסים לעיר תל אביב יש לבטל מעיקרה ואפילו קודם דיון. לא יתכן שעל תושבי העיר ואנשי העסקים של העיר יוטל מס גודש על שום שהם נעים בתוך עירם. משהו מאד לקוי בתפיסה המאוד בסיסית של תוכנית המתאר של מס הגודש. אפשר על פי הגיון מסוים לדרוש ממי שנכנס מעיר אחרת אל העיר תל אביב מס גודש על שהוא מגביר צפיפות בהיכנסו לעיר בה אין הוא תושב ובה אין הוא משלם מסים עירוניים המממנים את פעילות העיר והתשתית הקיימת. אך אי אפשר לפגוע בזכות היסוד של תושב העיר תל אביב המשלם מסים כבדים כדי לממן את פעילות העיר לשלם מס נוסף על שום שהוא מרשה לעצמו לנע עם מכוניתו בתוך עירו שלו. זהו ניסיון שגוי הגורם עוול חמור לתושבי העיר כולם וכן לכלל בעלי העסקים תושבי העיר.
 
בחינת גובה מס הגודש המוצע מעלה שאין מדובר במס שולי חדש. מדובר במס שהוא במהותו עוולה המסתכם ב-600 שקל עד 1,500 שקל לחודש. זוהי תוספת עלות נכבדה לכל המגזר העסקי הפועל בעיר שכן מרבית בעלי העסקים אינם גרים במרחק הליכה ברגל ממקום עסקיהם. כמו כן חלק גדול מן העובדים יצטרכו לשאת בנטל מס חדש ומכביד מאוד. הם יצטרכו לצורך הגעה לעבודה מהשכונות שבתוך העיר לשלם מס חודשי גבוהה על כניסה למרכז העיר.
נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לתוכנית משרד האוצר להטלת מס גודש בגוש דן: "על האוצר למשוך מידית את הצעת מס הגודש שהוא עצמו הציע. המס מבוסס על עקרונות יסוד מעוותים. הוא יערער יחסי עבודה, עלות נוספת של עסקים וכמובן יעלה משמעותית את יוקר המחיה"
לין מוסיף: "עובדים שיאלצו לשלם מס גודש יתבעו החזר המס מן המעסיקים שכן שכרם ירד. לכל מעסיק מספר משמעותי של עובדות ועובדים ומדובר בסכומים מצטברים. להמחשת האבסורד בתוכנית המוצעת ניתן לראות כי באוצר הפרידו לצורך ביצועה את יפו מהעיר תל אביב. זוהי בוודאי לא הדרך הנכונה להיאבק ביוקר המחיה ובעלויות העולות. מוטב שממשלת ישראל ומשרד האוצר לא יעמידו את מס הגודש המוצע במבחן המשפט וראוי ליטול חזרה הצעה זו ולבחון מחדש קודם לכל את עקרונותיה ומגבלות המס".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תגודה
    אלכס 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זמן להעביר עסקים מתל אביב. יש הרבה ערים שישמחו שעסקים יגיעו אליהם. תל אביב יקרה ללא שום הצדקה. והממשלה רק יודעת לגנוב כסף מאזרחים במקום לפטור בעיות. ממשלה אומרת שמס כזה מוכיח את עצמו בחו״ל אבל שם זה נעסה אחרי שתחבורה ציבורית התפתחה טוב מאוד. בארץ אתה יכול שעות לחכות לאוטובוס שמשום מה החלית לא להגיע. או שביתה או חג או עוד משהוא. אזרחים לא מאמינים בתחבורה הציבורית ולכן עוברים לרכב פרטי.
    סגור
  • 3.
    ממשלה הזיה
    לא ייאמן 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לטפל בתשתיות תחבורה מטילים קנסות על מי שמשתמש בתחבורה. שימו מס על האויר שאנחנו נושמים ותסגרו עניין.
    סגור
  • 2.
    מעשה נכון
    מימי 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהו צעד הראשון שאתה עושה! כל הכבוד!
    סגור
  • 1.
    דוקא זה טוב
    ראובן 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעיריית תל אביב יהיה כסף בהתחלה אבל אח"כ כל העסקים יברחו מתל אביב כמו ראשלצ אשדוד ות"א תהפוך לעיר רפאים.
    סגור