רכב
מס הגודש: 180 שערי אגרה יוקמו גם ברחובות קטנים
היום מדווח על היקף העבודות להקמת שערי האגרה של נתיבי האיילון, העתידים להפוך את הכבישים לכבישי אגרה בכל רחבי המטרופולין של גוש דן ולא רק במרכז. על פי המסתמן, יוקמו כ-180 שערים, גם באזורים קטנים המקבילים לכבישי האגרה
לפני מספר שבועות נודענו לדעת כי חברת נתיבי איילון תמיר את כבישי איילון במטרופולין גוש דן לכבישי אגרה ואף כי היא כבר פרסמה מכרז להקמת מערכת החיוב שתופעל לקראת 2025. למרות שטרם ידוע מי יזכה במכרז, אנו למדים היום באתר דה מרקר מהי הדרך שבה תופעל המערכת וכיצד ייגבו האגרות.
על פי התכנון, עתידים להיבנות כ-180 שערים ועמודים בגוש דן ועליהם יוצבו מצלמות זיהוי שיזהו את לוחיות הרכב, בהתאם לאזורים בהם הם נמצאים ובהתאם לכך יסייעו בהתאמת המחיר לאותו אזור. האגרה תוטל על רכבים פרטיים שנכנסים ויוצאים מהאזור ויהיה מדובר על המטרופולין כולו ולא רק על המרכז. משמע, גם נסיעה בכביש אגרה מכפ"ס להרצליה, למשל, תחויב בתשלום אגרה.
האזור כולו עתיד להתחלק ל-3 אזורים והמעבר ביניהם גם הוא יידרש בתשלום וזו בין היתר הסיבה לכך שיוקם מספר כה גדול של שערי אגרה (גם ברחובות קטנים החוצים את כבישי האגרה).
כאמור, התשלום תלוי באזור בו חצינו ובשעות המעבר. התשלום היומי הגבוה ביותר עתיד לעמוד על 37.5 שקלים, בעוד שמוניות עתידות לשלם כחצי מכך ואוטובוסים, רכבים דו-גלגליים, רכבי חירום ורכבים בעלי תו נכה לא ישלמו כלל. משאיות מעל ל-12 טונות עתידות לשלם סכום כפול וללא מגבלת חיוב יומית.
עוד ב-
כמו כן, החברה שתזכה במכרז תצטרך להקים ולתחזק השערים הללו, הן מבחינת תחזוקה טכנית והן מבחינת חישוב האגרה וההודעות לנהגים. סכום התשלום עצמו כמובן יגיע לרשות המסים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.תשלום מסא 10/2022/08הגב לתגובה זו0 0מטורף, ארץ אוכלת יושבי מכל הבחינות, לאט לאט ישארו רק אלה שלא זזים מהבית... יעזבו את המדינהסגור
-
3.מדינת גטו של גנבים מדינה רעה לאזרחיםיאיר 10/2022/07הגב לתגובה זו0 0מי שברח הציל את חיוסגור
-
2.חחחח מי בכלל מתקרב לאיזור הזהמומי 10/2022/07הגב לתגובה זו0 0תמשיכו להסתובב בעיר רקובה תל אביב ולעלות אותה על כתר מי ישמע מה מצאתם שם כל דבר גובים כסף אין צורך תל אביב כבר מזמן לא איזור בילוי זה איזור של עושק כסף מכבישים חניות ומסחר הכל מנוהל יפה יפה כדי לרוקן את כיסי האזרח... ואם כבר איילון לא חסר דרכים עוקפות.... תמשיכו לממן את החזירים שאפילו לתחזק כביש לוקח להם עשור שנים תל אביב כבר מזמן איבדה את השיק היום ניראת כבר כמו שוק....כל תל אביב אתר בניה שאולי הנכדים שלנו יראו את מה שאולי מנסים לבנות שם הרי עוד כמה שנים יהיה ראש עיר אחר עם פנטזיות אחרות ותקציב המשך מעושק החניות והדוחותסגור
-
1.להקיאמדינה דוחה בא לי 10/2022/06הגב לתגובה זו1 0מדינה זבל חבל שנולדתי פהסגור