נדל"ן ותשתיות
כבישים חדשים ופיתוח הרכבת הקלה: כך תיראה המהפכה בירושלים
ועדת הכספים העירונית בירושלים אישרה לאחרונה שורה של תקציבים עבור מיזמים ברחבי העיר בפיתוח תשתיות, בהיקף של יותר ממיליארד שקלים. ראש העיר משה ליאון: "שנת 2025 תהיה שנה של עשייה משמעותית בירושלים". שרת התחבורה מירי רגב: "מכל מקום ניתן יהיה להגיע בנוחות לעיר" | פרסום ראשון
עיריית ירושלים מקדמת פיתוחים משמעותיים בתשתיות בבירה, עם תקציב של יותר ממיליארד שקל, וזאת לאחר שוועדת הכספים העירונית אישרה לאחרונה שורה של תקציבים עבור מיזמים ברחבי העיר.
מדובר במיזמים הכוללים כבישים חדשים, מסלולי אופניים, פיתוח הרכבת הקלה ועוד, כאשר שרת התחבורה מירי רגב עם בשורה משמעותית לתושבי העיר כמו גם לציבור הישראלי: "כל מקום ניתן יהיה להגיע בנוחות לעיר, ולהמשיך ברכבת הקלה, בלי פקקים ובלי לחפש חניה".
מיזמי פיתוח תשתיות תחבורה, מבוצעים בשיתוף פעולה של עיריית ירושלים, צוות תוכנית אב לתחבורה, במימון משרד התחבורה ובביצוע חברת מוריה.
להלן מיזמי התחבורה העיקריים שאושרו:
כביש 437 חיזמא - שער בנימין (190.8 מיליון שקל) - משמש ככניסה נוספת מזרחית לירושלים. הרחבה לארבעה נתיבים לאורך 4 ק"מ. הפרויקט כולל הוספת נת"צ בכל כיוון ונתיב לתנועה כללית, לשיפור הנגישות ליישובי מזרח בנימין.

הדמיות - כביש 437, באדיבות חברת מוריה
נת"צ שדרות בגין (50 מיליון שקל) - התקציב מיועד לקידום זמינות עבור ביצוע נת"צ בגין מקטעים ה', ו' ו-ח', שהינם חלק מפרויקט הקמת נתיב העדפה לאורך עורק התנועה הראשי של ירושלים - שד' בגין, לכל אורכו ובשני כיווני התנועה. הנתיב צפוי להיפתח בשלבים ויכלול חלוקה ל-7 מקטעים, כולל מצלמות אכיפה בנת"צ.
נת"צ בייט (37.2 מיליון שקל) - הקמת נת"צ לכיוון מערב שייתן העדפה לתח"צ במקטע עמוס, הכולל תחנות אוטובוס שמשרתות את ביה"ח שערי צדק וגישה לתחנת הרק"ל ביפה נוף.

נתצ בגין בנבנישתי - באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה
הקו הסגול - מקטע טהון בוליביה (137 מיליון שקל) - חיבור הדסה עין כרם לאזור התעשייה תלפיות. הקו ייצור קישור רוחבי חשוב בין קווי הרכבת הקלה האחרים בעיר.
כביש וואדי קדום (36.9 מיליון שקל) - כביש גישה חדש המחבר את השכונה לדרך יריחו, כולל תשתיות ניקוז, חשמל, מים וביוב.
פורטל מערבי, חניון שז"ר (25 מיליון שקל) – הקמת הפורטל המערבי של החניון, אשר יכיל כ-1,300 מקומות חניה ב-5 מפלסים. מעל החניון תבוצע הפרדה מפלסית שתיצור מנהרה לתנועת כלי רכב. המבנה התת קרקעי כולל מערך פירי מעליות, מדרגות חירום ולולאות רכב.
מקטע רוזמרין - הקו הכחול (23.6 מיליון שקל) - התקציב מיועד לביצוע עבודות אינפרא 1 של מקטע 10 בקו הרכבת הקלה הכחול. המקטע נמצא בין צומת דוב יוסף רוזמרין, לאורך רחוב רוזמרין דרך צומת גילה ועד לצומת מעלה דרגה, בין הרחובות מעלה דרגה ודרך חברון. העבודות כוללות עבודות עפר, פיתוח נופי וכבישים וטיפול בתשתיות
שבילי אופניים בגילה ושאולזון (22.8 מיליון שקל) - הקמת שני מסלולי אופניים מרכזיים בשכונת גילה וברחוב שאולזון, כחלק מרשת שבילי האופניים העירונית.
התחייבות עיריית ירושלים למיזם הקמת הרכבל בירושלים (20 מיליון שקל) - פרויקט דגל תיירותי – תחבורתי, שיחבר את מרחב העיר העתיקה והכותל. המיזם יהווה פיתרון תחבורתי משלים למערכת העירונית ויפחית את השימוש ברכב פרטי באזור.
חאן - הקו הכחול (18.3 מיליון שקל) - מקטע זה מהווה חלק מפרויקט הקמת הקו החדש של הרכבת הקלה בירושלים – הקו הכחול. העבודות כוללות פיתוח מדרכה, שביל אופניים ועוד.
שדרוג כביש מרכזי בג'בל מוכבר (9.8 מיליון שקל) - שדרוג הכביש הראשי, הכולל הרחבה, הסדרת תשתיות תחבורה ציבורית, ניקוז, ביוב, מים ותאורה.
שדרוג גן החמישה עשר ברמת אשכול (9 מיליון שקל) – שדרוג הגן הוותיק, לרבות התקנת משטחי גומי, מערכות הצללה, מתקני מים קרים ושדרוג מתקני המשחק במתחם הפנאי המרכזי.
מצרני פארק דניה (7.6 מיליון שקל) - הפרויקט כולל הקמת מעלית בשטח השצ"פ אל רחוב גולומב ושדרוג המעבר והמדרגות הקיימות.

מצרני פארק דניה. קרדיט: ארא אדריכלים
מלחה - הקו הסגול (7.3 מיליון שקל) - הפרויקט כולל הקמת גשר הולכי רגל מרחוב ולוס המפלס עליון וחיבור עם שתי מעליות לרחוב השועל במפלס התחתון. הפרויקט כולל הקמת מעלית, מדרגות, הרחבת כביש קיים והסדרת מדרכה.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עם תחילת שנת 2025 אישרנו תקציבים בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. חלקם בשיתוף משרד התחבורה. תקציבים אלו יאפשרו את המשך תנופת הפיתוח המשמעותית בכל רחבי העיר - בתשתיות, בתחבורה, בחינוך, בפנאי ובספורט.
התקציבים שאושרו היום מבטאים את סדרי העדיפויות העירוניים - השקעה בתשתיות תחבורה שישפרו את איכות החיים של התושבים, לצד פיתוח מוסדות חינוך, מתקני ספורט ומרכזים קהילתיים בכל רחבי העיר, וכן השקעה משמעותית במזרח העיר, שתאפשר צמצום פערים וקידום שירותי בריאות חיוניים.
שנת 2025 תהיה שנה של עשייה משמעותית בירושלים. נמשיך לפעול יחד לפיתוח העיר ולשיפור איכות החיים של כלל תושביה".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "ירושלים היא בירת ישראל, ובירתו של מטרופולין רחב ידיים, ובירת הנצח של ציבור רחב שזקוק לקשר ישיר אליה. משרד התחבורה משקיע בירושלים מיליארדי שקלים בפיתוח מערכות תחבורה מתקדמות. אנו מקימים בירושלים ובסביבותיה מערך תחבורה ציבורית מתקדם, המהווה דוגמה לכל ערי ישראל, ומשקף את הצרכים האמיתיים של הנוסעים, ולא פחות חשוב - אינו מזהם את הסביבה. המטרה היא שמכל מקום ניתן יהיה להגיע בנוחות לעיר, ולהמשיך ברכבת הקלה, בלי פקקים ובלי לחפש חניה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.חבל על הכסףד"ר עפר יוסף 02/2025/12הגב לתגובה זו1 0עדיין לא סיימתם עבודות שהחלו לפני שנים ! לא חכמה להרוס את כל הכבישים בבת אחת ולתת לנו הנהגים לסבול . תלמדו לעבוד - לא מתחילים עד שלא מסיימים פרוייקטים . חלם זה כאן !סגור
-
7.עוד חזון למועד.פינחס. 02/2025/10הגב לתגובה זו1 0בעוד כמה שנים, אנחנו האורחים בירושלים ותושביה, "נהנה" מעשיה זו, לכשתסתיים? כשהמדינה תחגוג 100 שנים?סגור
-
6.כבישיםמשה 02/2025/10הגב לתגובה זו1 0כבישים חדשים חחחח.. אין שום כביש תקין בירושלים. קודם שיתקנו את הקיים ואחר כך ידברו על כבישים חדשים. בנתיים המוסכים חוגגים.סגור
-
5.פשוט הרס את ירושלים וממשיך בכל הכוחהחתול במגפיים 02/2025/10הגב לתגובה זו0 0המגדלים מכוערים תחזוקה יקרה ולא באמת מביאים יותר דירות מבנייה מרקמית הרכבת לא נבנת במנהרות או גשרים ולוקחת כבישים,השבילי אופניים לוקחים גם את המעט כביש שנשאר,אפילו עם קטנוע כבר אי אפשר לנסוע בעיר הזאת לאון והמתכננים שלו פשוט אסון,כל רחוב שמשופץ הופך לסיוטסגור
-
4.משה לאוןראובן ויזמן 02/2025/09הגב לתגובה זו0 0את האמת שאני ממש ממש אוהב את הראש העיר הזה הוא פשוט משקיע בעיר בכל העוצמה ודואג שהעיר הכי הכי יפה בעולם תמשיך לעלות ביופיה אדוני ראש העיר עלה והצלח במשימתך זו לאורך השנים טובות עם הרבה בריאות ואושרסגור
-
3.ירושלים נהייתה סיוט לנהגיםיעקוב 02/2025/09הגב לתגובה זו3 0פשוט הזויי בצהריים לחצות את הכניסה לעיר מרוממה לשדרות הרצל לוקח בין 50 דקות לשעה בהליכה 2 דקות. פשוט הזויי כבר שנתיים ככה ואין עם מי לדברפשוט הזויי.סגור
-
2.נאה דורש ולא נאה מקייםבעצב רב 02/2025/09הגב לתגובה זו3 0מר משה ליאון לא משתמש בתחבורה הציבורית בירושלים. לו היה משתמש בתחבורה הציבורית היה יודע שנהגי האוטובוס מפעילים את הכרוז בכל תחנה ותחנה בקולי קולות צורמים. הנסיעה בתח"צ היא זוועה ונוראית. תתבייש לך משה ליאון ולך הביתה! מגיע לירושלמים ראש עיר שמקשיב לתושבים שלו שמשלמים גם ארנונה כל כך גבוהה וסובלים מהבנייה הרבה, מהצפיפות ומהפקקים שלא נגמרים בעיר הזו! לך מפה. אתה לא שייך לפה.סגור
-
1.די למגדלים המכוערים !!!!איתן כהן 02/2025/09הגב לתגובה זו3 1לא יעזרו כל הפרויקטים של המגדלים המכוערים של ליאון !!! נפח המכוניות יעלה עוד יותר בכבישים , ומי יקנ דירות שם ? רק עשירים !! צעירים לא יוכלו לקנות , ויגרום לפריפריה כמוני !!סגור


