מינויים

ההסתדרות מי? במשרד האוצר מייחלים למינוי של סמוטריץ'

לאחר שבהסתדרות זעמו על האפשרות של מינוי סמוטריץ' לאוצר, במשרד עצמו רוצים לראות את שר התחבורה לשעבר ממונה עליהם. החשש: חילוקי דעות עמוקים עם דרעי
איתן לויטס |  1
בצלאל סמוטריץ', אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בדרג המקצועי במשרד האוצר מביעים חשש ממינוי של יו"ר שס אריה דרעי לשר הממונה עליהם, וכן למינוי של חבר כנסת מהליכוד. בכירי האוצר, שנחשבים לשמרנים בנושאי מדיניות רווחה ומחזיקים ברובם בעמדות כלכליות אחראיות יותר ופחות "חברתיות", מודים כי מבין האפשרויות הקיימות הם היו רוצים לראות את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ממונה על המשרד.
דרעי הגיע להישג מרשים בבחירות, ויחד עם הקרבה והאמון בינו לבין נתניהו, הפרשנים הפוליטיים מעריכים כי אם הוא רוצה - הוא יהיה שר האוצר. הבעיה היא, שבזה הוא יסבך את נתניהו בכך שייאלץ להעניק לסמוטריץ' - שהשיג גם הוא מספר מנדטים משמעותי - את תיק הביטחון.

האם לפתוח במלחמה עם ההסתדרות או עם הדרג המקצועי באוצר? נתניהו ייאלץ לבחור להתעמת עם אחד מהצדדים. דווקא האפשרות העדיפה עליו, שר ליכודי מטעמו, היא הכי פחות סבירה כרגע.
נזכיר כי עמדה הפוכה בדיוק מבכירי האוצר נשמעה מכיוון יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שבחר לשגר איום ישיר לנתניהו בל ימנה את סמוטריץ' לשר אוצר. "אני לא מאמין שסמוטריץ' יהיה שר אוצר", אמר יו"ר ההסדתרות ארנון בר-דוד לעיתון דה-מרקר. לדבריו, "ההסתדרות נמצאת בקשר עם כל המפלגות ופועלת כדי להבין את התמונה המתגבשת. אני לא מציע לאף גורם לבדוק את כוחה ועוצמתה של ההסתדרות".
סמוטריץ' התבטא לא מעט בנושאים כלכליים, ולא פעם בהזדמנויות שונות פרש משנה כלכלית הדוגלת בין היתר בביטול הקביעות במגזר הציבורי ובצמצום זכות השביתה באמצעות חובת בוררות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מבין ,אדם שהורשע בהעלמות מס (דרעי .לתפקיד שר האוצר? (ל"ת)
    יוסי 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור