תקשורת ומדיה

העיתונאי החרדי מפתיע: "הביביסטים מבינים שנתניהו אינו ביביסט"

אחרי ההחלטה לשלום את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, לייצג את ישראל כנציג בבית הדין הבין לאומי לצדק בהאג, העיתונאי החרדי ישי כהן הגיב לביקורות מימין נגד החלטתו של נתניהו: "הרגע הזה שביביסטים מבינים שנתניהו אינו ביביסט"
תום נחום |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
יש לישראל נציג. בתביעת דרום אפריקה נגד ישראל על 'רצח עם בעזה', נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, יהיה הנציג בבית הדין הבין לאומי לצדק בהאג שידון בהאשמה החמורה, חסרת השחר כמובן. מי שהגיב לביקורות הרבות נגד ההחלטה הוא עיתונאי 'כיכר השבת', ישי כהן, שכתב: "הרגע הזה שביביסטים מבינים שנתניהו אינו ביביסט".
ברק אישר ל-N12 את המינוי: "אהיה השופט מטעם ישראל בתביעה שהוגשה". נתניהו הוא זה שפנה לברק לאחר שקיבל האת ההמלצות של צוות המחלקה הבינלאומית. ברק ישמש כשופט ה-15 בדיון, דרום אפריקה תוכל לשלוח את השופט ה-16.

חבר הממשלה ושר המשפטים לשעבר גדעון סער בירך על המינוי: ‏״ברגע האמת: ההסתה, ההכפשה והדה-לגיטימציה פינו את מקומן למעמד הבינלאומי, לשם הטוב שנרכש במשך עשרות שנים, למקצוענות. מברך את ראש הממשלה ואת היועצת המשפטית לממשלה על ההחלטה הנכונה והמדויקת". 
שר הפנים משה ארבל: ״אני מברך על המינוי של הפרופ׳ אהרון ברק לשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל. מינוי זה הוא שיעור נוסף לכולנו כי בזמן אמת רב המאחד על המפריד וכולנו יחד נתייצב ונאמר ״הננו״ כשניקרא לדגל למען מדינתנו כאיש אחד בלב אחד. דעות שונות עם אחד ומאוחד״.
עמית סגל חשף את מאחורי הקלעים של המינוי:  "ישראל פנתה לשופט אמריקני בכיר מאוד אבל הדבר לא הסתייע ואז נולדה הפניה לברק, כיוון שהתביעה נשענת על טענה לג׳נוסייד, מושג שפותח במשפט הבינלאומי אחר השואה, יש חשיבות למינוי של ניצול שואה".
עוד הסביר: "ואגב לא ברור על מה הטענה נגד המינוי. הביקורת החריפה על ברק לא נמתחה על היותו פרו ישראלי או שופט בעל השכלה משפטית עצומה אלא על נטייתו לאקטיביזם משפטי בהיקפים אימפריאליים. אין כל חשש שהוא יפסול את הג׳נוסייד בגלל תיקון חוקתי על חוקתי"}.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הביביסטים זו המחלה הסופנית של עם ישראל (ל"ת)
    שיקוף המציאות 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא מכובד לכנות אנשים בכינוי גנאי
    ינון 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ראוי ולא מכובד לכנות חלק גדול מהעם בכינוי גנאי שהמציאו תומכי הדיקטטורה של החונטה הצבאית והמשפטית
    סגור