תקשורת ומדיה

ynet במתקפה חריפה נגד וואלה: "כתבה שקרית, מעשה מביש"

שני האתרים הגדולים בישראל בהתנגשות חזיתית, בעקבות פרסום המידע המבצעי המאופל שנגע לחילוץ גופות החטופים בעזה. לאחר שוואלה הפנו אצבע מאשימה לכתב ווינט יואב זיתון, בווינט השיבו אש בחריפות: "מדובר במעשה מביש ולא אתי, המנסה להטיל רפש בגוף תקשורת מוביל"
מערכת ice |  6
דניאל הגרי, ynet, וואלה (צילום יחצ, פלאש 90/ אבשלום ששוני, ראובן קסטרו)
על רקע מבצע החילוץ המורכב במסגרתו צה"ל החזיר את גופות החטופים עדן זכריה ז"ל ורס"ב זיו דדו מרצועת עזה, ביקר אמש (שלישי) תא"ל דניאל הגרי גופי תקשורת שפרסמו מידע שביקש להימנע מחשיפתו המלאה. "על אף בקשות חוזרות ונשנות, במהלך שיחת ועידה מאופלת וחרף בקשתי האישית שהודגשה כמה פעמים, פורסם מידע נרחב שחרג מהסיכום. פרסומו אינו אחראי, לא עמד בסיכום ועלול להוביל לפגיעה בביטחון כוחותינו".
אתר וואלה הפנה עד מהרה אצבע מאשימה כלפי שני גופי תקשורת, ynet (ווינט) וערוץ 13, והכתבים יואב זיתון ואלון בן דוד. "אתר וואלה העלה ידיעה שקרית, ללא כל ביסוס, ללא שם כתב, ללא בקשת תגובה, וגם אינו מאפשר להגיב", כתבו ynet בהודעתם הרשמית. "באתר מסרבים למסור מי חתום על הידיעה, שמבדיקתנו עולה כי כלל לא נערכה ע"י עורך המדור, השוהה בחופשה. מדובר במעשה מביש ולא אתי, המנסה להטיל רפש בגוף תקשורת מוביל, מקצועי ומהימן. למותר לציין שכל פרסום באתר ynet היה באישור הצנזורה, וכי גם בדובר צה"ל מעידים כי הודעתם לא התייחסה אליו". 
מאז שעות הבוקר המידע על אודות פרסום פרטי המבצע המלאים, שבו נהרגו רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ורס"ר (במיל') אייל ברקוביץ', מעורר סערה במערכת ynet. גורמים באתר מספרים: "בשעה 9:30 יואב זיתון פנה בשאילתא לדובר צה"ל עם המידע הבא שהגיע אליו: במקום בו נהרגו לוחמי המילואים גל איזנקוט ואיל ברקוביץ' בשבוע שעבר, חוסל לפני כחודש בכיר חמאס אחמד ראנדור. חטיבה 551 קיבלה משימה לאתר במקום את גופת ראנדור וגופות של 2 ישראלים - ובמהלך הפעולה נהרגו 2 הלוחמים".
"השאילתה הייתה בידי דו"צ לאורך כל היום ולא זכתה לשום מענה לכתב, שלא פרסם את תוכנה", מוסיפים במערכת ynet. לדבריהם, סביב 17:00 קיים דו"צ הגרי תדרוך מאופל לכ"צים, עליו עלה זיתון. הקו עסק במידע על אירוע איתור 2 הגופות. בתדרוך לא נאמר דבר וחצי דבר מצד הגרי על סוגיית חיסולו של בכיר חמאס באותו מקום.
 
צה"ל מצידו יפרסם בהמשך הערב את מקום התקרית ליד ג'באליה מאחר ושם נהרגו איזנקוט וברקוביץ', ובחלוף כשעה וחצי הותרה לפרסום בהודעת דו"צ גרסה מצומצמת של האירוע. בחלוף דקות עמית סגל פרסם בטלגרם שלו שגופות 2 החטופים אותרו במנהרה. "בויינט התקשרו לצנזורה שאמרה שפריט מידע זה פסול לפרסום. בחלוף כחצי שעה כן התירה לפרסם זאת. פרסומו של סגל חזר ובהמשך גם פריט מידע זה עלה גם ב-ynet".
 
בשלב זה פנו בוויינט לצנזורה וביקשו לפרסם את החלק של ראנדור - והצנזורה בדקה והתירה והמידע פורסם בכפוף לצנזורה. "דו"צ ידעו שסיפור ראנדור ידוע לויינט מהבוקר ובשום שלב לא ביקשו לא לפרסמו וגם לא הפעילו הצנזורה כדי לאפלו", מסרו גורמים במערכת ynet. "אם היו מבקשים, היו נעתרים בחיוב, כפי שעושים באלפי פרטי מידע רגישים שמתקבלים בתדרוכים מדי שבוע, לא מפרסמים ולא מגישים אפילו לצנזורה", סיכמו גורמים ב-ynet את דבריהם.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    וזה טריפה (ל"ת)
    זה נבלה 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בהצלחה לשני הצדדים
    ישראלי 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני אתרים גרועים באותה מידה שעוסקים כל היום בדמורלזיציה ובכתבות מגמתיות שנוטות לצד מאוד ברור. משעשע כמה וואינט קופצים כשמאשימים את העבודה ה"עיתונאית" שלהם. מכאן איחלתי לשני הצדדים בהצלחה במאבקם הצודק
    סגור
  • 4.
    אתרי פח אשפה
    אתרים גדוליםחחחחח 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה שהם קיימים
    סגור
  • 3.
    תקשורת חסרת אחריות
    מיכה 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    האויבת הגדולה של מדינת ישראל זו התקשורת הישראלית שעוקפת את הצנזורה , מתעלמת מבטחון המדינה ומתמכרת לכותרות בדומה לגיס חמישי.
    סגור
  • 2.
    אותו הדבר
    יורם 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שני אתרים שרק מה שמעניין אותם זה רייטינג . ולהבות בוערות .. העם יבוא עמכם חשבון …
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן להכניס חוקי צנזורה משמעותים על ערוצי הנזק (ל"ת)
    דן 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור