תקשורת ומדיה

יוטיוב מכריזה: נצמצם את חשיפת של בני נוער לתוכן מזיק

על רקע התביעות שהוגשו נגד המתחרה ומתוך רצון לשמור על בריאות בני הנוער. יוטיוב הכריזה כי היא מתכננת ליישם מספר כלי הגנה חדשים על מנת להגביל את הצפייה בסרטונים מזיקים בקרב בני נוער
מערכת ice | 
יוטיוב (צילום shutterstock)
על רקע התביעות שחוטפת המתחרה מטא ומתוך דאגה לבני הנוער והצעירים, יוטיוב פרסמה כי היא מתכוונת ליישם שלל אמצעי הגנה חדשים על מנת להגביל את התדירות שבה יוצגו בפני בני נוער המלצות לסרטונים בנושאים רגישים כמו דימוי גוף.
ההמלצה שוגרה כבר בשבוע שעבר והיא תוצר של שיתוף פעולה של החברה שבבעלות גוגל עם הוועדה המייעצת לנוער ומשפחות בארצות הברית אשר חברים בה מומחים בתחום כמו: פסיכולוגים, חוקרים ומומחים בהתפתחות הילד ובמדיה ולמידה דיגיטלית.
במסגרת שיתוף הפעולה בין השניים, נעשה הבחנה בין מספר קטגוריות של תוכן שעשוי להזיק לבריאות הנפש של צעירים במידה ויצפו בהם כמה פעמים כשהדוגמא הבולטת ביותר היא סרטונים בנושא דימוי גוף.
עד כה, יוטיוב הייתה חוסמת סרטונים בעלי תוכן בעייתי (אלימות, תוכן מיני וכולי) בפני משתמשים מתחת לגיל 18 ובמידה והמשתמש בגיר האפליקציה הייתה מציג בפניו שהתוכן בסרטון בעייתי והוא היה נשאל האם הוא ירצה לפצות בו.
כמו כן, יוטיוב הודיעה גם שהיא משתפת פעולה באופן אקטיבי עם ארגון הבריאות העולמית  בשאיפה שהשתיים יפתחו בעתיד משאבים חינוכיים שנועדו להסביר כיצד לייצר סרטונים באינטרנט בצורה בטוחה ואף כיצד יש להתמודד עם תגובות פוגעניות ברשת.
כאמור המהלך החשוב לא מגיע משום מקום, למי שלא עקב בזמן האחרון אז אחת המתחרות הגדולות של גוגל, מטא נמצאת כעת בתביעה נגדה בטענה שפייסבוק ואינסטגרם תרמו בצורה משמעותית למשבר בריאות הנפש של בני נוער בכך שהפיצו ביודעין פרסומים הקשורים להתנהגויות מזיקות ולא הסירו תכנים הקשורים להפרעות אכילה ולבריונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה