תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים והעיתונאיות: "הצלמים היו חלק מהכוחות הפולשים"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל הגיבו לפרסום של Honest Reporting שלפיו צלמים של Reuters, AP CNN התלוו לאנשי חמאס בבוקר הטבח הנוראי ב-7 באוקטובר. "גופי התקשורת הבינלאומיים חייבים לערוך תחקיר פנימי מקיף בנוגע לתפקיד שמילאו שליחיהם בבוקר 7 באוקטובר, ולפרסם לציבור את הממצאים" נמסר מטעמם

מערכת ice | 
מתקפת פתע על ישראל ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90)
עם הגעת המחבלים לגדר ב 7 לאוקטובר, הגיעו גם צלמים של רויטרס, CNN והניו יורק טיימס. 'העיתונאים' תיעדו רצח, לינץ' בחייל וחטיפות של ישראלים לעזה. ארגון HonestReporting, שפועל נגד סיקור אנטי-ישראלי,  ערך את התחקיר והעלה את שאלה: האם הגעתם הייתה בתיאום עם חמאס?
לפי ynet, ב-CNN השעו את הקשר עם אותו צלם, אך ב -AP סירבו לפעול באופן דומה: "תפקידנו לאסוף מידע. כן, גם על אירועים נוראיים" נמסר מטעמם. בארגון HonestReporting צויין כי עצם העובדה שצלמים שהו באזור הגדר היו כבר בשעת בוקר מוקדמת במקום, מעלה שאלות אתיות מהותיות.
האם הגעתם הייתה מתואמת עם חמאס? האם סוכנויות הידיעות המובילות אישרו את כניסתם של הצלמים לשטח ישראל? האם הצלמים שעובדים כפרילנסרים ב-CNN ובניו יורק טיימס הודיעו מראש לכלי התקשורת שהם מתלווים למחבלים בזמן הטבח?
'העיתונאי' שעבד עם רויטרס, אבו מוסטפא תיעד גם לינץ' בחייל של צה"ל שהוצא מהטנק. רויטרס הזהירה את קוראיה שהתמונה קשה לצפייה, אך בכל זאת הכניסה אותה כ"תמונות היום" באותה שבת קשה.
ארגון העיתונאים והעיתונאיות: "ממצאי התחקיר שפורסם ב Honest Reporting שלפיו צלמים של Reuters, AP CNN התלוו לאנשי חמאס שיצאו בבוקר ה-7 באוקטובר לטבוח באזרחים ביישובי עוטף עזה, מחייבים בירור מעמיק ושקוף. בתחקיר עולה השאלה האם הצלמים ידעו מראש על המתקפה המתוכננת של חמאס והיו חלק מהכוחות הפולשים. גופי התקשורת הבינלאומיים חייבים לערוך תחקיר פנימי מקיף בנוגע לתפקיד שמילאו שליחיהם בבוקר 7 באוקטובר, ולפרסם לציבור את הממצאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה