תקשורת ומדיה

נתניהו לוקח אחריות? זה מה שאמר בריאיון לתקשורת האמריקאית

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין לרשת ABC News האמריקאית. במהלך הריאיון, הבהיר כי ישראל לא תסכים להפסקת אש ללא החזרת החטופים ואף התייחס לאחריות הממשלה למחדל ואמר: "תפקיד הממשלה הוא להגן על האזרחים וברור שלא עמדנו בזה"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום מסך ABC)
לראשונה מתחילת המלחמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לראשונה לכלי תקשורת אמריקאי והלילה (בין שני לשלישי), נתניהו התראיין ל-ABC News. בריאיון, נתניהו התייחס לסוגיית החטופים בעזה, הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה ואף התייחס לאחריות הממשלה למחדל הנורא.
לראשונה, גם נתניהו עונה באופן ישיר בנוגע לאחריות האישית שלי למחדל הנורא שפקד את ישראל. בראיון, הוא נשאל האם הוא צריך לקחת איזשהי אחריות על המחדל של מתקפת הפתע וענה: "בהחלט", לאחר מכן הוא השיב, "זו לא שאלה. יהיה זמן לעסוק בזה אחרי המלחמה".
כמו כן, נתניהו הבהיר: "המשימה הראשונה של הממשלה היא להגן על האזרחים וברור שלא עמדנו בזה. אני אמרתי שיהיו שאלות קשות שהולכות להישאל ואהיה בין הראשונים לענות עליהן".
בראיון נתניהו ביקש להבהיר כי הפסקת האש תוכל לצאת בפועל רק בתמורה שיוחזרו כל החטופים הישראליים ברצועה ואמר: "אני רוצה להגיד שאני, וגם האנשים בישראל, מעריכים את התמיכה של נשיא ארצות הברית ביידן ושל הממשל האמריקני. הדבר היחיד שמשפיע על חמאס זה הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים עליו".
נתניהו המשיך התייחס לסוגיית הסיוע ההומניטרי לרצועה ואמר: "גם הנשיא ביידן בעצמו אמר הפסקת אש תהיה כניעה לחמאס, ניצחון לארגון בנוגע להפסקות טקטיות, שעה פה או שם - היו לנו אותן בעבר ואני מניח שנבדוק את הנסיבות".
 
בהמשך נשאל נתניהו על עתיד רצועת עזה, ביום שאחרי המלחמה. "ישראל תצטרך להיות אחראית לביטחון לתקופה 'לא מוגדרת'. אנחנו ראינו מה קורה כשאין לנו את האחריות לביטחון".
"אני חושב שכל אובדן של אזרח הוא טרגדיה", תיאר ראש הממשלה כשנשאל על כמות ההרוגים העזתים. "אנחנו נלחמים באויב שהוא אכזרי. הם משתמשים באזרחים שלהם כמגן אנושי. אנחנו מבקשים מהאזרחים הפלסטינים לעזוב את אזור הלחימה - אבל הם מונעים את זה מהם באיומי אקדח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה בין אחראי לאשם
    יעקב 11/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי ב.נתניהו מתבלבל בין אחראי לאשם. משהתרחש המחדל של 7.10.2023 בכהנו ראש ממשלה הרי אוטומאטית הוא אחראי לכך - מבלי לגרוע מאחרים. אחריות זו מצביעה על טעות חמורה בתפיסת המציאות ביחס לאויבי ישראל חמאס וגא"פ ובכלל. אך אין זו אשמה,אשמה היא מושג שבמשפט הפלילי. אני שומע לא אחת את אהוד אולמרט,שהוא אחד ממבקריו החריפים של ב.נתניהו המבקר אותו קשות על הקונספט של המחדל,אני מזכיר לא.אולמרט שהוא היה ראש הממשלה שביצעה את ההתנתקות והוא גם אחראי למבצע "עופרת יצוקה".אכן בימי אולמרט אירגוני הטרור בעזה הוכו קשות.ברם,גם אולמרט לא עשה אל כל מה שצריך אז ועתה נקבע כיעד: השמדת כל היכולות הצבאיות והשילטוניות של אירגוני הטרור. אולמרט עצמו לפני מספר שבועות נאלץ להודות בכך ונימק/תירץ זאת שהנסיבות מנעו האמור לעיל. המשמעות מהאמור לעיל: נתניהו כאולמרט וכברק אין להם את ההבנה הבסיסית שמטרות חמאס ורש"פ הן זהות: השמדת מדינת-ישראל תוך הפעלת זוועות-טרור כדי לגרום לישראלים לעזוב את המדינה ולממשלות ישראל ליזום עוד ועוד נסיגות.
    סגור