תקשורת ומדיה

פאולה רוזנברג נגד בצלאל סמוטריץ': "סכנה עצומה למשטר הדמוקרטי"

מגישת הטלוויזיה, פאולה רוזנברג, תוקפת את התכנית של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושמחה רוטמן לרפורמה במערכת המשפט וביטול סעיף המרמה והפרת אמונים: "מסוכנת לשלטון החוק ולדמוקרטיה"
מערכת ice |  9
פאולה רוזנברג בצלאל סמוטריץ' (צילום אבשלום ששוני פלאש 90, מסך קשת 12)
מגישת תוכנית בוקר, פאולה רוזנברג, יוצאת היום (שישי) נגד התוכנית של מפלגת הציונות הדתית לרפורמה במערכת המשפט, ובייחוד לסעיף הקורא לבטל את את סעיף דבר המרמה והפרת אמונים בחוק העונשין: "הבורות לא משרתת רק את הפוליטיקאים, היא משרתת גם אותנו".
רוזנברג טוענת בטור שכתבה בישראל היום, כי רבים לא בעלי הידע המשפטי לקרוא את כל התוכנית של בצלאל סמוטריץ' ושמחה רוטמן על כלל 20 עמודיה, וכי היא התעמקה בתוכנית והיא לא מצליחה לחשוב על סיבה הגיונית שתגרום לנבחרי ציבור לרצות לבטל את סעיף 284 לחוק העונשין בדבר מרמה והפרת אמונים של איש ציבור למרות עמימות החוק.

מה הסיבה לכך? לדבריה הידע המשפטי שלה עזר לה להבין עד כמה הצעתם של סמוטריץ' ורוטמן "מסוכנת לשלטון החוק ולדמוקרטיה", וכי הם החסירו את העובדה שבמדינות בהן העבירה הזו בוטלה - חוקקו במקומה סעיפים אחרים ולא ביטלו אותה לגמרי "ושלטון החוק לא נותר בפני שוקת שבורה מול נבחרי ציבור מושחתים, ולו לרגע אחד", ובכך שהם מציעים לבטל את החוק בלי חלופה "זאת סכנה עצומה למשטר הדמוקרטי, סכנה הרבה יותר גדולה מאשר קיומו של סעיף סל שמעניש נבחרי ציבור שחטאו לתפקידם, עמום ככל שיהיה אותו סעיף". 
 
פאולה רוזנברג על האלימות בכבישים. מן הארכיון
כזכור, יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' יחד עם ח"כ שמחה רוטמן הציגו את תוכנית "חוק וצדק" כלשונם - "תוכנית לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית". בתוכנית 15 סעיפים שכוללת כמה סעיפים מעוררי מחלוקת כמו: ביטול עבירת הפרת אמונים ומרמה - דבר שקישרו רבים למשפט נתניהו וביטול האישומים נגדו, כמו גם החוק הצרפתי להחרגת ראש הממשלה מהעמדה לדין, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והחזרת החסינות האוטומטית לחברי כנסת.
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לתוכנית של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "הרבה פעמים אני נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך, מעלים כל מיני הצעות, אנחנו נבחן את ההצעה. סמוטריץ' מעלה הצעות משלו, אבל מי שמחליט על המדיניות זה מפלגת השלטון וראש הממשלה, וההצעה שלו לא מחייבת אותנו. אני לא מתכוון לשנות את החוקים של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תתעסקי בשטויות שאת מתעסקת ואל תתערבי בניהול המדינה (ל"ת)
    טלי 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    צודקת מאוד בהקשר הזה!! (ל"ת)
    היי 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    פאולה
    אלונה אלון 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תגידי פאולה מי את בכלל? רומסת את בעלך כל יום .בשידור כוחנית את מי את מעניינת ?מזהירה אותנו מסמוטריץ חתיכת אפס מאופס טווסית שחצנית
    סגור
  • 5.
    השכלה של בית שימוש
    אסי שלמה 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גברת רוזנברג איפה למדת דמוקרטיה, במתנ״ס ? גם בסין ובצפון קוריאה יש דמוקרטיה, כן יש במדינות החשוכות הללו דמוקרטיה לפאשיסטים בלבד אז את כנראה בוודאי שמתכוונת שנגמרה הדמוקרטיה לפאשיזים בישראל…
    סגור
  • 4.
    אם את כזו חכמה, בואי והצעי
    אביתר 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפסול כולם יודעים. יש עוד מאות אלפים בעלי ידע משפטי שחושבים הפוך ממך ומנמקים את החלטתם. ואם לתקן באת, יש לך רעיונות טובים יותר חוץ מביקורת ? או שזו באה מפוזיציה , ללא קשר לתוכן של הדברים ? בית המשפט הוא לא בית המקדש, והשופטים הם לא שרפים, ותורתם לא נתנה במעמד הר סיני, גם הם טועים, גם הם עושים שימוש בשיקולים לא משפטיים, גם הם צריכים להיות נתונים לביקורת. למען האיזון, השיוויון והצדק, אנחנו הריבון, אנחנו הדמוקרטיה, בטח לא אלו שבחרו את עצמם מתוך עצמם.
    סגור
  • 3.
    נורא מעניין מה הגברת חושבת. תודה באמת. (ל"ת)
    חן 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    ממתי המטומטמת הזו הפכה להוגת דעות ? (ל"ת)
    קיבוצניק 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 1.
    מזוודה
    איל ברקוביץ 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    9 2
    פאולה רוזנברג היקרה. המזוודה על חשבוני. *3388
    סגור
  • "יקרה" בטוח שלא. זולה וטיפשה על סטרואידים (ל"ת)
    =- 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור