תקשורת ומדיה

נקמתו של פוטין: הפצצות שלא נראו מאז תחילת המלחמה

אוקראינה התעוררה לבוקר קשה במיוחד עם מתקפות מחץ רוסיות על הערים המרכזיות. זלנסקי: "הם רוצים להשמיד אותנו לגמרי"
מערכת ice | 
הפצצות באוקראינה (צילום טוויטר)
אחרי רגיעה מסוימת במלחמה בין רוסיה לאוקראינה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט להעלות היום (שני) הילוך, במתקפות חסרות תקדים שספק אם נראו מתחילת המלחמה. פיצוצים עוצמתיים נשמעו ברחבי הבירה קייב ובמספר ערים נוספות במה שהיה מתקפת טילים קטלנית של רוסיה.
אוקראינה ספגה יותר מעשרה הרוגים ויותר מ-60 פצועים, במתקפה שהיא ללא ספק התכוננה שתבוא. יום לפני, נזכיר, אוקראינה הפציצה את גשר קרים המרכזי שעליו משאיות דלק. אוקראינה לא אמרה בפירוש שהיא הפציצה, אך מסרה "מזל טוב" לנשיא פוטין ליום הולדתו ה-70.
הגל הראשון של מתקפות התגובה של רוסיה החל בסביבות 08:15 לפי השעון המקומי, אז הותקפה הבירה קייב עם שלושה פיצוצים עוצמתיים. פיצוצים נוספים דווחו בעיר גם שעה לאחר מכן, וגם שעתיים אחרי.

על פי עיתון הגרדיאן הבריטי, אירוע פיצוץ בסמוך ל-"אנדרטת קשת החירות", אנדרטה שהוקמה בתקופת ברית המועצות, וסימלה לכאורה את האחדות בין העמים הרוסי והאוקראיני. ראש העיר ויטלי קליצ'קו אמר לתקשורת כי "תשתית אזרחית קריטית" בקייב נפגעה.
טילים נוספים כאמור שוגרו היישר לערים נוספות בהם לבוב, טרנופול ודנייפרו. באתר רויטרס דווח על הרס רב וענן ענק שחור המיתמר מעל לעיר. עוד דווח כי תשתיות בסיסיות הותקפו בערים, ולפחות שמונה מהם ניזוקו משמעותית. בארבעה מחוזות אין חשמל:חבוב, פולטבה, סומי וטרנופיל.
זלנסקי הגיב למתקפות ואמר, "בוקר קשה. אנחנו מתמודדים עם טרוריסטים. עשרות טילים ומל"טים מדגם שאהד איראניים. יש להם שתי מטרות. מתקני אנרגיה ברחבי המדינה והעם האוקראיני".
עוד הוא הוסיף כי רוסיה מעוניינת "למחות את אוקראינה מעל פני כדור הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה