תיירות

פוטין זועם: אוקראינה פוצצה את גשר קרים, יום לאחר יום הולדתו

הגשר שמקשר בין חצי האי לרוסיה, נהרס קשות, אנשים נהרגו וכל זה כאשר הנשיא הרוסי חגג אתמול את יום הולדתו ה-70
מערכת ice |  4
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
שלושה בני אדם נהרגו בפיצוץ הרסני על גשר חיוני המקשר בין רוסיה לחצי האי קרים. הפיצוץ אירע כאשר משאית התפוצצה על הכביש של הגשר בשעה היום (שבת) מוקדם בבוקר וגרמה לשבע קרונות דלק להתלקח ברכבת שעברה במפלס העליון. לפחות שלושה קטעים מהכביש קרסו למים מתחת בעקבות הפיצוץ, נתיב שדרכו נוסעות ספינות בין הים השחור והים אזוב. גורמים רשמיים בקייב אמרו כי הפיצוץ הוא "רק ההתחלה", אך לא לקחו אחריות, בעוד שמוסקבה לא הטילה רשמית כל אשמה.
"יש להשמיד כל מה שלא חוקי, כל מה שנגנב יש להחזיר לאוקראינה, יש לגרש כל מה שנכבש על ידי רוסיה", צייץ מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בעקבות הפיצוץ. רוסיה כבשה את קרים מאוקראינה ב-2014 והגשר באורך 12 קילומטרים המקשר אותה לרשת התחבורה של רוסיה נפתח בקול תרועה רמה ארבע שנים לאחר מכן, על ידי פוטין עצמו. כעת, הוא מייצג נתיב אספקה ​​מרכזי לכוחות הרוסיים שהשתלטו על רוב אזור חרסון בדרום אוקראינה ולנמל הימי של סבסטופול, שהמושל שלו אמר למקומיים: "הישארו רגועים. לא להיבהל."
עדיין לא היה ברור אם הפיצוץ היה תקיפה מכוונת או תאונה, אך הנזק לתשתיות כה גבוהות הגיע בזמן שרוסיה ספגה כמה תבוסות בשדה הקרב ועלול להעיב עוד יותר על מסרי ההרגעה של הקרמלין לציבור הרוסי הרחב. פרט משמעותי נוסף הנוגע פיצוץ,  הוא התזמון שלו, שמגיע יום לאחר יום הולדתו ה-70 של פוטין. ראש המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אולקסי דנילוב, פרסם סרטון של הגשר הבוער ברשתות החברתיות לצד סרטון של מרילין מונרו שרה "יום הולדת שמח, אדוני הנשיא".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מפחיד מה שיכול לעשות פוטין בתגובה
    ירון 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני בהחלט מקווה שלקחו בחשבון שפוטין חסר מעצורים והסיכוי שהוא יגיב באלימות חסרת פרופורציות גבוה למדי. אני בהחלט מקווה שתימצא הדרך להרגיע אותו ובכלל לסיים את המלחמה המיותרת והאכזרית הזו.
    סגור
  • 2.
    אצבע בעין של פוטין.
    אזרח מודאג 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל רק שהעיתונאי לא כל כך יודע עברית. כתב: שבע קרונות. לא ידעתי שקרון זה בלשון נקבה. חחח
    סגור
  • 1.
    חבל על האזרחים האוקראינים עם הגמד שמנהיג אותם. (ל"ת)
    משה 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • פוליטרוק של פוטין עם הראש בקיר ?! (ל"ת)
    סטלין 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור